این مربی زن تاریخ را ورق می زند

به گزارش اخبار مشروح، برای اولین بار در تاریخ فوتبال حرفه ای انگلیس، یک زن سرمربی تیم مردان شد. این اتفاق در تیم فارست گرین راورز افتاد و خانم هانا دینگلی به عنوان مربی موقت این تیم، جانشین دانکن فرگوسن شد.

این مربی زن تاریخ را ورق می زند

فرگوسن این باشگاه لیگ دویی (دسته چهارمی) را پس از شش ماه حضور ترک کرد. او در این دوره شش ماهه نتوانست فارست گرین را در لیگ یک نگه دارد و با این تیم به لیگ دو سقوط کرد.

دینگلی از دیروز تمرینات تیم را در دست گرفته و در اردوی پیش فصل، کلیه امور را برعهده خواهد داشت. او تا زمانی که باشگاه بتواند یک جانشین دایمی برای فرگوسن پیدا کند، مربی موقت تیم خواهد بود.

دینگلی که مدرک مربیگری حرفه ای یوفا را دارد، سال 2019 در تیم نیو لاون تبدیل به اولین زنی شده بود که مسوول آموزشگاه یک باشگاه حرفه ای می گردد. او سال 2021 نیز به عنوان نامزد مربیگری نیو لاون مطرح بود که البته به نتیجه نرسید.

باشگاه فارست گرین -که هکتور بیرین، ستاره سابق آرسنال یکی از سهامداران آن است- یکی از باشگاه های نوآور جهان شده که لقب سبزترین تیم جهان را هم گرفته است. آن ها از اتوبوس برقی برای جابجایی بازیکنان استفاده می نمایند، برق زمین شان از انرژی های تجدیدپذیر تامین می گردد و در سال 2017 هم به عنوان اولین باشگاه گیاهخوار جهان دست یافتند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1720

به "این مربی زن تاریخ را ورق می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مربی زن تاریخ را ورق می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید