املت چهار نفره چند؟

به گزارش اخبار مشروح، تهران (پانا) - با افزایش قیمت تخم مرغ به هر عدد 2000 تومان این سوال در فکر ایجاد می گردد که ساده ترین غذای تهیه شده از تخم مرغ یعنی املت چقدر هزینه دارد؟

املت چهار نفره چند؟

به گزارش ایسنا، افزایش قیمت مواد غذایی این روزها بر کسی پوشیده نیست و گرانی بر اقلامی چون مرغ، گوشت، میوه، سبزی، لبنیات، نان، برنج و به طور کل مایحتاج اولیه خانواده ها سایه افکنده است؛ به طوری که بعضی از خانواده ها یا مجبور به حذف این اقلام از سبد غذایی خود شده اند یا سرانه مصرف را به حدی کاهش داده اند که با جیبشان سازگاری داشته باشد.

این بار اما گرانی دامن تخم مرغ را هم گرفت و بازار این محصول پروتئینی پرمصرف را که برای بسیاری از خانواده ها جایگزین گوشت قرمز و سفید شده بود، پرنوسان کرد.

گزارشات میدانی اخیر نشان می دهد که قیمت هر عدد تخم مرغ در بازار به 2000 هزارتومان رسیده است و مصرف نمایندگان بایستی برای خرید یک شانه تخم مرغ 30 عددی حدود 55 تا 60 هزارتومان هزینه نمایند! این یعنی یارانه ماهیانه یک نفر حتی کفاف خرید یک شانه تخم مرغ را نمی دهد.

البته هدف این گزارش چرایی افزایش قیمت تخم مرغ و سایر اقلام در بازار نیست و دلیل آن با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دسترسی است. بلکه با نوشتن این گزارش قصد داریم نشان دهیم این افزایش قیمت ها چه تاثیری در سفره مردم دارد و هزینه تهیه یک غذای ساده با تخم مرغ یعنی املت برای 4نفر چقدر می گردد؟

گفتنی است که قیمت های درج شده در جداول زیر حدودی و براساس مشاهدات میدانی بوده و ممکن است در منطقه ها مختلف این قیمت ها متفاوت باشد.

قیمت کالا:

تخم مرغ دانه ای 2000 تومان

گوجه فرنگی کیلویی 10 تا 11 هزارتومان

کره 50 گرمی 7000 تومان

نان سنگک هر عدد4000 تا 6000 تومان

نان بربری هر عدد 1500 تا 2000 تومان

نان لواش هر عدد500 تا 600 تومان

با فرض اینکه برای تهیه املت چهارنفره به نفری 2 تخم مرغ(جمعا 8 تخم مرغ)، نیم کیلو گوجه فرنگی، یک عدد کره 50 گرمی، دو عدد نان سنگک احتیاج باشد، قیمت تمام شده این املت با محتویات ذکر شده تقریبا 40هزار تومان می گردد که این عدد می تواند بسته به نوع نان، تعداد تخم مرغ و گوجه کمتر یا بیشتر باشد.

البته اگر مخلفاتی چون ماست، نوشابه و پیاز هم به آن اضافه گردد قیمت تمام شده املت چهار نفره به همراه مخلفات حدود 74 تا 75هزارتومان خواهد شد.

قیمت کالا:

ماست (500گرمی تا 900 گرمی) 15 تا 20 هزارتومان

نوشابه یا دوغ (یک و نیم لیتری) حدود14 هزارتومان

پیاز کیلویی 6500 تومان

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1282

به "املت چهار نفره چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "املت چهار نفره چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید