ارزیابی عملکرد گروه های معارف اسلامی آغاز شد

به گزارش اخبار مشروح، ارزیابی عملکرد گروه های معارف اسلامی در بازه زمانی از مهر سال 1398 تا انتها شهریور 1400 آغاز شد.

ارزیابی عملکرد گروه های معارف اسلامی آغاز شد

شروع فرایند ارزیابی عملکرد گروه های معارف اسلامی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ارزیابی عملکرد گروه های معارف اسلامی از وظایف مهم و ارزشمندی است که از سال های اولیه تشکیل معاونت شروع شده و با فراز و نشیب هایی به عنوان یکی از اقدامات اساسی جهت ایجاد رقابت بین گروه های معارف اسلامی و ارتقاء آن ها مطرح بوده و هست.

اداره نظارت و ارزیابی و رتبه بندی گروه های معارف اسلامی در مدیریت گروه های معارف اسلامی براساس وظیفه ذاتی خود کار مطالعاتی این امر را شروع و در نهایت با مشورت کارشناسان خبره در این حوزه شیوه تحلیل پوششی داده ها (DEA / (Data Envelopment Analysis را به عنوان مدلی مناسب جهت ارزیابی عملکرد گروه های معارف اسلامی دانشگاه های کشور برگزید.

در این شیوه صرفاً میزان خروجی ها، معیار و شاخص مبنا تلقی نمی شود، بلکه میزان تناسب امکانات (که میان همه گروه ها یکسان و بالسویه نیست) با خروجی ها به عنوان معیار ارزش گذاری و مبنای رتبه بندی مورد توجه قرار می گیرد.

از جمله فوائد ارزیابی، تشخیص گروه های کارآ از ناکارآ بر اساس شاخص های تعریف شده، تشخیص علل ضعف و میزان آن در گروه های ناکارآ، رتبه بندی گروه ها از لحاظ کارآیی و تعیین الگو و ارائه راه حل برای بهره وری بهتر و بیشتر از منابع و کارآمد سازی گروه های ناکارآ می باشد.

پس از انجام کارشناسی های لازم و مطالعات سوابق مقرر شد ارزیابی گروه های معارف در بازه زمانی دو سالانه انجام پذیرد.

بر این اساس مدیران گروه به مرور زمان بایستی گزارش ها و اسناد فعالیت های خود را در چهار حیطه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری اجرایی در نرم افزار طراحی شده ثبت و بارگزاری نمایند.

لازم به ذکر اینکه فعالیت هایی که مستندات خواسته شده را همراه نداشته باشند قابلیت محاسبه در فرآیند ارزیابی ندارند و کان لم یکن محسوب می شوند.

بازه زمانی فعالیت هایی که ثبت اطلاعات و مستندات آن ها لازم است از مهر ماه 1398 تا پایان شهریور 1400 است.

بدیهی است اطلاعاتی که خارج از این بازه زمانی ثبت و بارگزاری شوند موجب بروز مسائل در تحلیل و بررسی و ارزیابی عملکرد گروه و اختلال در نرم افزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1146

به "ارزیابی عملکرد گروه های معارف اسلامی آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی عملکرد گروه های معارف اسلامی آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید