25 تصویر شگفت انگیز از مصر را به دیدن بنشینید

به گزارش اخبار مشروح، مصر به عنوان یکی از قدیمی ترین مقاصد گردشگری هنوز هم جذابیت های ناشناخته بسیاری دارد. از زندگی شهری گرفته تا ناشناخته هایی در دل بیابان های مصر که بیننده را مسحور می نماید.

25 تصویر شگفت انگیز از مصر را به دیدن بنشینید

این تصاویر نشان می دهد مصر به عنوان یکی از قدیمی ترین و دوست داشتنی ترین مقصد سفرهای گردشگری هنوز هم مجذوب کنندهیت های ناشناخته زیادی برای گردشگران دارد.

مصر یکی از قدیمی ترین مقاصد توریستی جهان است. تعداد بسیار زیادی از مسافران شامل مسافران یونان و روم باستان و مسافران قرون وسطی و مصرپژوهان قرن نوزده و حتی اعضای امروزی اینستاگرام به سمت این کشور در شمال شرقی آفریقا جذب شده اند تا شگفتی های افسانه ای آن را ببینند و یاد بگیرند.

مصر جدابیت هایی بیش از جاذبه های معروفش دارد. اهرام ثلاثه مصر در جیزه، معابد بزرگ در ابو سیمبِل، مجسمه ابوالهول به عنوان یکی از قدیمی ترین مجسمه های جهان و مقبره های پوشیده از شن در دره شاهان تنها تعدادی از جاذبه های مصر و شناخته شده ترین آن ها هستند. اما در پشت این جاذبه های کلاسیک داستان ها و مجذوب کنندهیت های دیگری هم در این کشور قدیمی با فرهنگ چند لایه وجود دارد.

در این مقاله تصاویری از جاذبه های متنوع مصر را همراه با شرح مختصری درباره آن خواهید دید. این تصاویر به وسیله عکاسانی از کشورهای مختلف گرفته شده است.

1. جیزه

تصاویر کلاسیک به دلایل مختلف کلاسیک هستند. در این تصویر یک شتر در تصویر وجود دارد که به نوعی باعث مقایسه بین ابعاد شتر و ابعاد اهرام می گردد و بزرگی اهرام را به بیننده نشان می دهد. این تصویر حالتی رمانتیک را از دوره طلایی سفر به مصر القا می نماید.

2. قاهره

این تصویر یک دستفروش خیابانی را نشان می دهد که در حال فروش موز است و تقریبا در پشت موزها ناپدید شده است. از طرفی رنگ زرد موزها با رنگ زرد پنجره های ساختمان پشتی همخوانی پیدا نموده و آن را بازتاب می نماید.

3. قاهره

این تصویر زنی را نشان می دهد که در بیرون فروشگاه محلی و در یک روز آفتابی که ابرها شدت آفتاب را کم نموده اند، دقیقا در پایین مناره های دانشگاه الاظهر در حال سوار شدن به تاکسی است و در عین حال در حال لبخند زدن است.

4. قاهره

عکاس این عکس، اُسام محامد، می گوید، صاحب این کوزه گری گفته است که نه آنقدر عایدی دارد که بتواند دستیار استخدام کند و نه می تواند پسرش را به مدرسه بفرستد. به همین علت در حال حاضر هر دو با هم در مغازه کار می نمایند.

5. قاهره

عکاس این عکس، اُکُنِل، دقیقاً لحظه ای را شکار نموده است که این مرد در زیر نور آفتابی که روی سرش می تابد، کفش هایش را درآورده تا وارد مسجد گردد.

6. صحرای سفید

صحرای سفید مصر پر از سنگ های کالک است که به وسیله طوفان شن و فرسایش حالتی شبیه حکاکی روی آن ایجاد شده است. وقتی نور سپیده دم در این صحرا می درخشد، چشم انداز ای ایجاد می گردد که باعث می گردد تصور کنید در یک سیاره دیگر ایستاده اید.

7. جیزه

این عکس که در پس زمینه ای از اهرام ثلاثه گرفته شده، بسیار جالب است. صحنه ای جالب بین یک شتر و صاحبش که به علت سال ها در کنار هم کار کردن ارتباط عاطفی بین شان برقرار شده است.

8. جیزه

مجسمه ابوالهول مجسمه ای است که در تمام جهان شناخته شده است. عکاس این عکس برای گرفتن عکس از یک چارچوب و جهت خلاقانه برای عکاسی استفاده نموده تا تصویری نوین را از یک جاذبه شناخته شده ایجاد کند.

9. دَهَب

غواصی باعث می گردد دیدگاه شما را نسبت به خیلی مسائل تغییر کند. وقتی در زیر آب هستید، هر آنچه در بالای آب واقع شده است برای شما دیگر وجود ندارد و شما تمام تمرکزتان را روی تماشا آب آبی و آن چیزهایی خواهید گذاشت که در زیر آب می بینید.

10. قاهره

در شلوغی مرکز شهر قاهره دوچرخه سواران باید با دقت در میان خیابان های پرترافیک شهر حرکت نمایند، مخصوصا وقتی چنین کالاهای شنماینده و البته جالب توجه را حمل می کنید.

11. قاهره

قاهره یک شهر پرجمعیت، شلوغ و پرسر و صدا است، اما در این تصویر دیده می گردد که اگر به خوبی جستجو کنید، می توانید کوچه های آرام و ساکت هم در مرکز قاهره پیدا کنید.

12. قاهره

پارک الاظهر قاهره با وجود زمین های چمن کاری شده، چشمه ها، حیات ها و چشم انداز زیبای غروب در قلعه آن، یک محوطه بسیار مجذوب کننده را ایجاد می نماید.

12. اسکندریه

در این تصویر وجود دو دسته بادکنک که در دو طرف تصویر و به صورت متعادل قرار گرفته اند، باعث شده تا این تصویر کم نور، رنگارنگ گردد.

14. شرم الشیخ

در این عکس نور خورشید در نزدیک زمان غروب آفتاب باعث شده است تا سایه شترهایی که به صورت گروهی در صحرای سینا به سمت شرم الشیخ می فرایند، بلندتر ایجاد گردد.

15. اَسوان

خانه های خشتی چشم انداز ای است که در اطراف شهر اسوان بسیار دیده می گردد. نصیر، عکاس این می گوید که این خانه خشتی که در جزیره ای در رود نیل واقع شده است، متعلق است به پدر بزرگ مردی که در عکس دیده می گردد.

16. شرم الشیخ

این عکس که به نوعی یک عکس غیرمعمول به نظر می رسد، در واقع زندگی رنگارنگ در زیر آب را نشان می دهد که بسیار پرتکاپو ادامه می یابد. این عکس در اسکله ای در شهر پر رفت و آمد شرم الشیخ گرفته شده است.

17. قاهره

شَکویر، عکاس این عکس، در زمانی که مشغول عکاسی از یک مراسم ازدواج بود منتظر بود تا بتواند یک صحنه استثنائی را شکار کند و این صحنه به وجود آمد. این مرد در جایگاه خودش دقیقا در وسط قاب تصویر جا گرفت و نگاه تمام افراد حاضر در سالن و حتی نگاه نقاشی ها به او بود.

18. قاهره

زاویه این عکس دقیقا تصویر کارت های در دست یکی از بازیکنان را به بیننده نشان می دهد. بازی که به نظر می رسد که بازی جدی قهوه خانه ای است.

19. صحرای غربی

در این عکس شبحی از یک اسب عربی مشاهده می گردد که در غروب خورشید آغاز به گردن افراشتن نموده، اما با اینکه صاحبش از او کوچک تر است، توانسته اسب را کنترل کند. یعقوب، عکس این عکس از این تصویر به عنوان ارتباط بین مرد و اسب در بیابان یاد نموده است.

20. دهب

از آنجا که صخره های مرجانی در سراسر جهان در معرض تهدید نابودی قرار گرفته اند، صخره های مصنوعی می توانند برای زندگی زیر آب مفید باشند، حتی یک نمونه هنرمندانه مانند این فیل که در زیر دریای سرخ واقع شده است. این نمونه مصنوعی علاوه بر اینکه برای زندگی جانوران دریایی مفید است، یک زمین بازی زیبا برای غواصان آزاد است.

21. جیزه

شیرین، عکاس این عکس گفته است که این مرد جوان مسافتی حدود 640 کیلومتر را از غنا تا جیزه پیموده تا شترهایش را در بازار بزرگی که قبل از عید قربان در جیزه برگزار می گردد، بفروشد.

22. صحرای غربی

عکاسی از صحرای غربی به گونه ای که مصری بودن آن واضح باشد کاری است که یک عکاس ماهر از عهده اش برمی آید. در این عکس، عکاس روی غاری تمرکز نموده است که در آفتاب سوزان صحرا می تواند سرپناهی برای گردشگران باشد.

23. اسکندریه

این عکس که در زمینه ای از نور خورشید گرفته شده، دو بادکنک فروش خیابانی را نشان می دهد که رنگارنگی بادکنک هایشان تضاد زیبایی با رنگ خاکی زمین اسکندریه در پشت آن ها، ایجاد نموده است.

24. قاهره

در این عکس، عکاس عمدا حرکت این دو مرد را تار عکاسی نموده است. دو مردی که با لباس سنتی در منطقه مسلمان نشین قاهره، از کنار فرش ها عبور می نمایند. در این منطقه مساجد و مدرسه های بسیاری وجود دارد.

25. دهب

دهب، شهری در ساحل دریای سرخ برای منطقه ها غواصی اش معروفیت دارد. در این عکس یه غواص آزاد که در زیر آب های دهب در حال غواصی است، دیده می گردد.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1432

به "25 تصویر شگفت انگیز از مصر را به دیدن بنشینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 تصویر شگفت انگیز از مصر را به دیدن بنشینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید