گلوبال تایمز: بایدن درها را برای توسعه روابط چین و آمریکا باز کند

به گزارش اخبار مشروح، رسانه های دولتی چین روز دوشنبه با آنالیز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ابراز خوش بینی نسبت به رییس جمهوری جدید این کشور نوشتند چنانچه جو بایدن در ها را برای توسعه روابط چین و آمریکا باز کند روابط دو کشور می تواند به شرایط بهتری برگردد.

گلوبال تایمز: بایدن درها را برای توسعه روابط چین و آمریکا باز کند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روزنامه گلوبال تایمز نوشت: پیش بینی می گردد ایالات متحده از فشار بر چین در خصوص موضوعاتی مانند سین کیانگ و هنگ کنگ کم کند، اما پکن نیز باید کوشش کند تا آنجا که می تواند با تیم بایدن ارتباط برقرار کند.

گزارش حاکی است دولت ترامپ عمداً در روابط چین و آمریکا تنش ایجاد نموده بود. این روابط به ویژه پس از اتخاذ یک استراتژی مبارزاتی فشار بر چین که منجر به حباب در سیاست ایالات متحده و چین شد، بیشتر شد.

در این گزارش آمده است: ما معتقدیم که از بین بردن این حباب ها امکان پذیر است. این به نفع مردم هر دو کشور و جامعه بین المللی است که چین و ایالات متحده آمریکا روابط بهتر و قابل کنترلی داشته باشند.

روزنامه چاینا دیلی هم در سرمقاله جداگانه ای اظهار داشت: آشکار است که بهبود روابط با چین می تواند از تجارت شروع گردد و احیای مصاحبه های تجاری برای بازگرداندن تفاهم و اعتماد به روابط چین و آمریکا امری حیاتی است.

گزارش می افزاید: این یکی از آخرین موضوعاتی است که دو طرف را به هم پیوند می دهد. قابل توجه است که نه پکن و نه واشنگتن در صدد لغو فاز یک مذاکرات تجاری نیستند.

تنش ها میان دو اقتصاد عظیم دنیا طی یک سال گذشته شدت گرفته و زنجیره های تأمین فناوری و روابط تجاری را متزلزل نموده و ترس از ایجاد یک جنگ تجاری بین دو کشور را برانگیخته است.

در انتها این گزارش آمده است: چین باید به کشوری تبدیل گردد که ایالات متحده نتواند آن را سرکوب یا بی ثبات کند و به این ترتیب همکاری با چین بهترین گزینه برای تحقق منافع ملی آمریکا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 755

به "گلوبال تایمز: بایدن درها را برای توسعه روابط چین و آمریکا باز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلوبال تایمز: بایدن درها را برای توسعه روابط چین و آمریکا باز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید