چرخ پنجمی که پارک دوبل را مثل آب خوردن ساده می نماید!، فیلم

به گزارش اخبار مشروح، دستیار پارک اختراعی مختص دنیای مدرن ما نیست! سال ها قبل یک مخترع مکانیسمی طراحی کرد که اگرچه هرگز در دهه های 30 و 40 مطرح نشد، نسخه پیشرفته تر آن، چیزی مشابه یکی از ویژگی های مورد توجه خودروهای امروزی است. این چرخ یاری پارک نامیده می گردد.

چرخ پنجمی که پارک دوبل را مثل آب خوردن ساده می نماید!، فیلم

تینا مزدکی-در دنیای مدرن ممکن است ویژگی دستیار پارک برای شما تازه به نظر برسد، اما به هیچ وجه یک نوآوری نیست. در واقع، بروکس واکر حداقل پایه های ایدئولوژیک را برای همین راه در دهه 1930 بنا کرد. مطمئناً، خودروهایی که امروزه از یاری پارک استفاده می نمایند، چرخ پنجمی ندارند که به آنها یاری کند پارک نمایند. اما، ایده پشتیبان پارک که از گذشته تا به امروز پابرجا بوده است، یاری می نماید رانندگان از پارک موازی هراس نداشته باشند.

رانندگی و پارک کردن با چرخ پنجم چیست؟

مکانیسمی که خود مخترع آن را دیفرانسیل متحرک نامیده است، یک نوآوری زیبا در وسایل نقلیه است که به رانندگان یاری می نماید تا اتومبیل های خود را به طور موازی در یک نقطه تنگ، پارک نمایند.

این مکانیسم از یک پمپ هیدرولیک برای فشار دادن لاستیک زاپاس ماشین روی زمین استفاده می کرد. این کار به این علت انجام شد که راننده بتواند با چرخش شعاعی خودرو خود را به داخل و خارج از یک فضای پارک مانور دهد.

یک نوآوری بزرگ همواره آن را بزرگ واقع نمی گردد

اکنون، بسیاری از کارشناسان خودرو اعلام می نمایند که اگر چرخ پنجمی را از طریق نقلیه خود اضافه نمایند، تمام مسائل پارک از بین می رود، با این حال هیچ کس نمی داند چرا این مفهوم هرگز مطرح نشد. اینطور نیست که این اختراع نور روز را ندیده باشد. تنها سهم نسبتاً زیادی از تبلیغات را به خود اختصاص داد و یک نمونه اولیه کار مناسب برای سهامداران مختلف وجود داشت. با این حال، شرکت های بزرگ خودروسازی به سادگی از این مکانیسم استفاده نکردند.

می توان استدلال کرد که شاید آن ها فاقد آینده نگری بودند یا فکر می کردند که خریداران مایل به صرف هزینه اضافی فقط برای این مکانیسم نیستند. اما، هیچ چیز را نمی توان با اطمینان گفت، زیرا هیچ چیز در خصوص جذب ضعیف این سازه به مقدار کافی مستند نشده است. با این حال مخترع حاضر نبود از اختراع خود دست بکشد. او به ثبت اختراع طرح خود ادامه داد و در 6 دسامبر 1938، شش سال پس از اختراع، بالاخره یکی از آنها به او اعطا شد.

  • بیش از 60 میلیارد تومان!/ خسارت باورنکردنی تصادف با این ماشین/ عکس

  • مشکل عجیب بی ام و/ مشاهده دود صورتی در کابین خودرو/ عکس

پس از این، واکر مکانیسم چرخ پنجم پارک را روی یک کادیلاک 1951 نصب کرد. او آن را یاری پارک نامید و بعلاوه اشاره نمود که مکانیک ها می توانند این سیستم را در آن موقع در هر خودرویی به روز نمایند. اگرچه چرخ پنجم پارک طراحی شده از طریق بروکس واکر هرگز اوج نگرفت، اما تاریخ این مخترع را با علاقه به یاد می آورد . این به این علت است که بدون توجه به اینکه نوآوری او چگونه پیش رفت، او به تکمیل مکانیسم پارک موازی خود تا دهه 1970 ادامه داد، یعنی زمانی که درگذشت. دفعه بعد که دستیار پارک خود را به کار می گیرید تا به آرامی در نقطه ای تنگ پارک کنید، به یاد داشته باشید که این او بود که اساس این مفهوم را پایه گذاری کرد.

منبع: getmyparking

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1756

به "چرخ پنجمی که پارک دوبل را مثل آب خوردن ساده می نماید!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخ پنجمی که پارک دوبل را مثل آب خوردن ساده می نماید!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید