چراغ های هدایت در آینده می توانند رنگ چهارم داشته باشند. اما برای چه؟

به گزارش اخبار مشروح، در آینده ای فرضی که خودرو های خودران در جاده های شلوغ، بالا و پایین می روند، چراغ های هدایت ممکن است رنگ چهارمی را نصب نمایند که به خاطر وسایل نقلیه خودران اضافه شده.

چراغ های هدایت در آینده می توانند رنگ چهارم داشته باشند. اما برای چه؟

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی یک چراغ هدایت سفید اضافی را پیشنهاد می نمایند که به رانندگان علامت می دهد که وسایل نقلیه خودمختار (AVs) در تقاطع های آینده، جریان ترافیک را به صورت هوشمند مدیریت می نمایند.ایده این کار این است که هم سطح تراکم ترافیک و هم مصرف کلی سوخت را می توان کاهش داد.

ماشین ها و کامیون هایی که خودران هستند، نیازی به نگاه کردن به چراغ هدایت سفید ندارند، زیرا به صورت بی سیم با آن ارتباط برقرار می نمایند. با این حال این علامت ، به عنوان نشانه ای برای رانندگان و مسافران انسانی عمل می نماید که باید از خودرو های خودران که در تقاطع حرکت می نمایند پیروی نمایند.

یک مهندس عمران -علی حاج بابایی- می گوید: چراغ قرمز همچنان به معنای توقف است. چراغ سبز همچنان به معنای رفتن است. و چراغ های سفید به رانندگان انسانی می گوید که به سادگی خودروی جلوی خود را دنبال نمایند.

این مفهومی که ما برای تقاطع های ترافیکی پیشنهاد می کنیم، که آن را فاز سفید می نامیم . از قدرت محاسباتی وسایل نقلیه خودران بهره می برد.

نحوه کار به این صورت است: وسایل نقلیه خودران با یکدیگر و با چراغ های هدایت در تقاطع ها در یک محدوده تعیین در ارتباط خواهند بود. این امر آن ها را قادر می سازد تا جریان ترافیک را به طور کارآمدتر و هوشمندانه تر هماهنگ نمایند. برای مثال به جاده های همگرا با وسایل نقلیه بیشتر در آن ها اولویت داده و در خصوص سرعت بهینه توصیه می گردد.

به رانندگان انسانی در این حالت اطلاع داده می گردد که از خودروی مقابل خود پیروی نمایند. هنگامی که تعداد وسایل نقلیه خودران در یک تقاطع به زیر یک آستانه تعیین می رسد، چراغ های هدایت به حالت عادی قرمز، سفید و سبز برمی گردند.

در مدل های شبیه سازی شده، خودران ها به تنهایی جریان ترافیک را بهبود می بخشند و اثرات مثبتی بر کاهش مصرف سوخت دارند. هرچه درصد خودروهای خودران در یک تقاطع بیشتر باشد، ترافیک سریع تر حرکت می نماید و حدود 40 تا 99 درصد کاهش تاخیر، کمتر می گردد.

حاج بابایی می گوید: دادن بخشی از کنترل جریان ترافیک به AV ها ایده نسبتا جدیدی است که به آن پارادایم کنترل موبایل می گویند. ـ

محققان خاطرنشان می نمایند که وقتی تعداد وسایل نقلیه خودران در یک تقاطع از 30 درصد بالاتر رود، پیشرفت ها قابل توجه تر می شوند. با وجود 70 درصد AV در ترافیک، تقاطع می تواند بیشتر به صورت حالت فاز سفید تمام اتوماتیک اجرا گردد.

ین مطالعه بر اساس تحقیقات قبلی در سال 2020 به وسیله همان محققان است که در آن جریان ترافیک به وسیله یک رایانه مرکزی متصل به تقاطع کنترل می شد. در اینجا، محاسبات لازم را می توان به وسیله خود خودرو های خودران مدیریت کرد.

البته ارتقاء هر تقاطع جاده ای مستلزم زمان و هزینه است، اما محققان فکر می نمایند که جنبه های خاصی از ایده فاز سفید را می توان نسبتاً به راحتی اجرا کرد. اجرای آزمایشی در منطقه ها خاص می تواند گام بعدی به جلو باشد.

این تحقیق در IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems منتشر شده.

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 بهمن 1401 بروزرسانی: 30 بهمن 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1666

به "چراغ های هدایت در آینده می توانند رنگ چهارم داشته باشند. اما برای چه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ های هدایت در آینده می توانند رنگ چهارم داشته باشند. اما برای چه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید