پرجمعیت ترین شهر دنیا کجاست؟ ، 37.5 میلیون نفر در این شهر سبز با هوای پاک زندگی می نمایند

به گزارش اخبار مشروح، شلوغ ترین شهر جهان معادل 37,435,191 جمعیت دارد و به همین علت در رتبه اول پرجمعیت ترین شهرها نام برده می گردد. سازمان ملل متحد پیش بینی نموده است که توکیو تا سال 2030، همچنان بالاترین مقدار جمعیت را در میان شهرهای جهان حفظ کند.

پرجمعیت ترین شهر دنیا کجاست؟ ، 37.5 میلیون نفر در این شهر سبز با هوای پاک زندگی می نمایند

به گزارش خبرنگاران، اغلب مردم فکر می نمایند که چین یا هند پرجمعیت ترین شهرهای دنیا را دارند در حالی که توکیو در ژاپن با بیش از 37 میلیون جمعیت شلوغ ترین شهر دنیاست.

توکیو در ابتدا یک روستا برای ماهیگیری بود که در کتاب های تاریخ از آن به عنوان ادو یاد شده است، اما پس از افزایش جمعیت و تبدیل شدن به شهر، کمتر پیش آمده که شهر توکیو کاهش جمعیت چشمگیری را تجربه کند.

توکیو در جنگ دنیای دوم شاهد تنها کاهش عمده جمعیت در تاریخ این شهر بود (اگرچه کاهش های کوچکتر دیگری در طول سال ها وجود داشته است). جمعیت توکیو فقط در پنج سال به نصف کاهش یافت و زمانی که ژاپن در سال 1945 تسلیم شد، جمعیت آن تنها 3.5 میلیون نفر بود این سبک از فرسایش تدریجی جمعیت در توکیو نقش عمده ای در کاهش جمعیت فراوان این شهر داشت، اگرچه حملات هوایی گسترده متفقین نیز تلفات حیرت آوری داشت، حداقل 100 هزا نفر در بمباران آتش نیروی هوایی ایالات متحده در توکیو در 9 مارس 1945 کشته شدند و تخمین زده می گردد که حدود یک میلیون نفر بی خانمان شده اند.

پس از جنگ، جمعیت دوباره به سرعت افزایش یافت که شاید نشان دهنده این باشد بسیاری از ساکنان آن به طور موقت شهر را ترک نموده اند. کمتر از یک دهه طول کشید تا شهر به سطح جمعیت قبل از جنگ بازگردد و در سال 1956، جمعیت توکیو برای اولین بار از 8 میلیون نفر گذشت. از آن موقع، رشد جمعیت در توکیو به روندی ثابت روبه افزایش بوده است.

در این سال ها تحولاتی که در نوع تقسیم بندی شهرها در ژاپن رخ داد هم از اهمیت بسزایی برخوردار است و در قرار گرفتن شهر توکیو در صدر فهرست پرجمعیت ترین شهرهای دنیا موثر واقع شد؛ زیرا استان و شهر توکیو ادغام شدند و این محدوده شهری توکیو را بیشتر کرد.

توکیو هرگز شهر آرامی نبوده است. جنگ، زلزله های شدید، سونامی و بسیار از اتفاقات دیگر، همیشه این شهر که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا است را ویران نموده است، اما زیبایی توکیو در دوباره برخاستن و از نو ساختن است. به نحوی که در حال حاضر، توکیو دارای یکی از برترین سیستم های حمل و نقل شهری است. فضای شهر و معماری و ساختمان های آن در مدرن ترین و به روزترین حالت ممکن است. البته وقتی از یک شهر صنعتی حرف می زنیم، احتمالا تصور شما به سمت فضایی دودآلود و بدون سرسبزی می رود؛ این در حالی است که باید بگوییم توکیو از نظر فضای سبز هم شهری بسیار زیبا و غنی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1582

به "پرجمعیت ترین شهر دنیا کجاست؟ ، 37.5 میلیون نفر در این شهر سبز با هوای پاک زندگی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرجمعیت ترین شهر دنیا کجاست؟ ، 37.5 میلیون نفر در این شهر سبز با هوای پاک زندگی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید