سرانجام یک انتظار 10 ساله

به گزارش اخبار مشروح، هواداران اینتر شاید این روزها در میان تمام شادی و خوشحالی شان از قهرمانی تیم محبوب شان در فوتبال ایتالیا، یک صحنه به سرعت از جلو چشم شان عبور می نماید.

سرانجام یک انتظار 10 ساله

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران، فینال سال گذشته لیگ اروپا که نراتزوری نتیجه را 3 بر 2 به سویا باخت. آن روزها رابطه آنتونیو کونته با استیون ژانگ، رئیس جوان و چینی باشگاه چندان خوب نبود و بعد از شکست در آن بازی، دوربین های تلویزیونی دائما روی صورت ژانگ زوم نموده بودند. خیلی ها می گفتند دیر یا زود خبر برکناری کونته اعلام می گردد، اما این مربی 51 ساله ماند و علاوه بر این که نوار 9 قهرمانی متوالی یوونتوس را پاره کرد، نراتزوری را بعد از 10 سال یک بار دیگر به قهرمانی در سری A رساند. جالب است نگاهی کوتاه به مسیری بیاندازیم که این مربی ایتالیایی و شاگردانش در این مدت طی کردند.

قهرمانی به نام کونته

دو فصل پیش که مدیران اینتر سراغ آنتونیو کونته رفتند و او را یک سال بعد از برکناری از چلسی به خدمت گرفتند، بیش از همه هواداران یووه از این انتخاب عصبانی بودند. آنها تصورش را نمی کردند که کاپیتان و مربی سابق شان روی نیمکت قدیمی ترین دشمن آنها بنشیند. حالا همین کونته که آغازگر سلطه 9 ساله بانوی پیر بود و قبل از رفتن به تیم ملی ایتالیا توانست سه قهرمانی با یووه در سری A به دست آورد، نوزدهمین قهرمانی اینتر را وارد موزه این باشگاه نموده است.

انقلابی که کونته در این تیم ایجاد نموده بود، از ابتدای سال میلادی جاری خودش را نشان داد. این تیم در اولین روزهای سال جدید در حالی مقابل اودینزه به تساوی بدون گل رسید که در آن موقع با دو امتیاز کمتر نسبت به میلان، در رده دوم بودند. از آن موقع تا به امروز اینتر در 18 بازی نباخته و همچنین رکورد 11 پیروزی متوالی را هم از خودش به جا گذاشته است. در حالی که چهار بازی تا خاتمه این فصل سری A باقی مانده، اینتر با 82 امتیاز قهرمانی اش را مسجل کرد. برای پی بردن به آمار فوق العاده این فصل تیم کونته فقط کافی است بدانیم مورینیو در سال 2010 و با همین تعداد امتیاز در خاتمه فصل، اینتر را به قهرمانی رساند.

یک تیم منسجم

وقتی کونته در سال 2019 به اینتر آمد، یکی از اولین کارهایش خرید روملو لوکاکو با قیمتی حدود 90 میلیون دلار بود. خیلی ها می گفتند اینتر برای خرید این مهاجم هزینه اضافی داده است، اما زمان نشان داد همه آنها اشتباه فکر می کردند. او در فصل اول حضورش در اینتر 34 گل در تمام رقابت ها زد که بهترین عملکرد مهاجم بلژیکی در دوران فوتبالی اش بود. او این فصل نیز به فرایند خوب خود ادامه داد و در کنار لائوتارو مارتینز زوج خطرناکی را ساخت که تا به امروز با هم 36 گل برای نراتزوری ها زده اند.

کونته در ابتدای این فصل هم دست به یک خرید عظیم دیگر زد و با 36 میلیون یورو، اشرف حکیمی را از رئال مادرید خرید. او خیلی زود به یکی از تکه های پازل کونته تبدیل شد و تا به اینجا 7 گل و 7 پاس گل به نام خودش ثبت نموده است. کونته همچنین سراغ بازیکنانی از لیگ جزیره رفت که از دوران اوج شان فاصله گرفته بودند؛ بازیکنانی مثل الکسیس سانچس و کریستین اریکسن. اریکسن با گل های پیروزی بخشی که مقابل ناپولی و کروتونه زد نشان داد تیم کونته در تمام بخش های زمین قدرتمند است. تیم کونته در خط دفاعی هم بسیار پیروز عمل نموده است. اینتر که با سیستم سه دفاع بازی می کرد،

بعد از گذشت 34 هفته تنها 29 گل دریافت نموده که یک رکورد جدید در تاریخ سری A محسوب می گردد. کونته در سه سال حضورش در یووه، خط دفاعی اش را با بونوچی، بارزالی و کیلینی درست نموده بود. او با استفاده از همین تجربه پیروز، دفاع سه نفره اینتر را با میلان اشکرینیار، استفان دی فرای و الساندرو باستونی تشکیل داد. زیر نظر کونته این سه نفر پیشرفت فوق العاده ای داشتند تا جایی که گفته می گردد باستونی 22 ساله یکی از آینده داران تیم ملی ایتالیاست. در پشت سر این سه مدافع، سمیر هندانوویچ 36 ساله واقع شده است. او اگرچه در ابتدای این فصل اشتباهات عجیبی درون دروازه داشت، اما تا به امروز توانسته 14 کلین شیت از خودش به جا بگذارد و در 17 بازی قبلی اش هم فقط 6 گل دریافت نموده است. با این شرایط و اوضاع، کونته توانست تیم منسجم خودش را به قهرمانی در این فصل از فوتبال ایتالیا برساند و به نظر می رسد، یووه و دیگر تیم ها کار سختی برای پایین کشیدن آن در فصل های بعد دارند.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1127

به "سرانجام یک انتظار 10 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام یک انتظار 10 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید