معرفی برترین مقاصد جهان برای سفرهای بازنشستگی

به گزارش اخبار مشروح، سفرهای بازنشستگی

زمانی که بازنشسته شده اید و دیگر خیالتان از بابت مرخصی ها، تعهد کاری، بچه ها و خیلی مسائل دیگر راحت است، زمان آن رسیده که سفرهای بازنشستگی خود را آغاز کنید. خبرنگاران می خواهد شما را به این طرف سوق بدهد که اگر بازنشسته اید و به قول معروف سنی از شما گذشته، اصلا به این معنی نیست که باید در خانه بنشینید، بلکه این زمان برترین موقع است که برای خود مقاصدی را در نظر گرفته و به تدریج آغاز به سفر به آن ها کنید. با ما در ادامه این متن همراه شوید تا بعضی از برترین مقاصد برای سفرهای بازنشستگی را به شما معرفی کنیم.

معرفی برترین مقاصد جهان برای سفرهای بازنشستگی

منطقه الگاروه، پرتغال | Portugals Algarve Region

زمانی که حرف از این منطقه قدیمی به میان می آید بیشتر به خاطر امنیت و ایمنی منطقه آن را می شناسند. اما واقعیت این است که الگاروه پرتغال در میان گردشگران خارجی به خصوص بازنشسته ها به خاطر آب و هوا و تفریحاتش معروف است. در اینجا تمام سال آفتاب می درخشد، کیلومترها خط ساحلی دریای اطلس وجود دارد و تفریحاتی مانند 42 زمین گلف، شما را عاشق خودش می نماید. شرکت Live and Invest Overseas این منطقه را برترین گزینه برای سفر ارزان بازنشستگی در غرب اروپا می داند. هزینه زندگی در این منطقه حدودا 30 درصد از دیگر بخش های قاره اروپا ارزان تر است که به همین ترتیب سفر به آن نیز ارزان تر خواهد شد.

از برترین نقاطی که در این محدوده وجود دارد، فارو (Faro) است که حس متفاوتی خواهد داشت. کافه های کوچک و دنج، میدان های قدیمی، مسیرهای باریک پیاده روی در میان ساختمان های تاریخی آن همگی دوست داشتنی هستند. می توانید در طبیعت اطراف به پرنده نگری مشغول شوید و یا در آب های زیبای این منطقه قایق سواری کنید. البته موزه ها و ساختمان های قرون وسطی ای هم از دیگر ویژگی های فارو است.

سانتا کروس دِ تنریفه، جزایر قناری، اسپانیا | Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands

سانتا کروس که آب و هوایی شبیه سن دیگو دارد، مقصد ایده آلی برای تمام طول سال است؛ دلفین ها و نهنگ ها هم همین اعتقاد را دارند چراکه 21 گونه پستاندار در کنار این جزیره زندگی می نمایند که این دو در میان شناخته شده ترین آن ها هستند. بازنشستگان و دیگر بازتماشامایندگان عزیز می توانند در اینجا به سراغ کشاورزی هایی از دهه 1500 بروند، در ساحل استراحت نموده و یا از یکی از 43 منطقه حفاظت شده تماشا نمایند. شب های سانتا کروس با وجود میلیون ها ستاره ای که از آلودگی هوا و نوری در امان هستند، پذیرایتان خواهند بود.

سواحل خلیج میسیسیپی | Mississippi Gulf Coast

براساس یک نظرسنجی که در سال 2016 به وسیله اداره تحلیل مالی آمریکا منتشر شد، می سی سی پی در بالای لیست مقاصد آمریکاست که پول شما کمتر از هرجای دیگری خرج خواهد شد. در ساحل طولانی این منطقه آرامش را پیدا کنید، یک دور گلف بازی نموده یا تنها در هتلتان به چشم انداز ها خیره نماینده نگاه کنید و آبمیوه خنک بنوشید. اگر عاشق طبیعت هستید می توانید به منطقه ها حفاظت شده ای بروید که پر از حس و حال خوب برایتان خواهد بود.

والتا، مالتا | Valletta, Malta

از دیگر مقاصد سفرهای بازنشستگی که در سال 2018 به مرکز فرهنگی اروپایی شناخته شد، مالتا است که تنوع غنی اروپا را به نمایش می گذارد. این مقصد به ثبت جهانی یونسکو رسیده و یکی از 3 شهری در مالتا است که به وسیله شوالیه های سنت جان در دهه 1500 ساخته شده است. برج و باروهای قدیمی و قلعه هایی که اصلا شبیه زندگی مدرن نیستند، شما را به عالم رویای گذشته ها می برند که همان هم باعث محبوب شدن این مقصد شده است.

الوزیس، یونان | Elefsina, Greece

الوزیس که در میان تپه ها و دریای مدیترانه واقع شده یکی از مقاصدی در یونان است که اصلا نباید از دست دهید. این شهر تنها 30 دقیقه از غرب آتن فاصله دارد و پر از سایت های باستانی است که علاقمندان به تاریخ را سرگرم خواهد نمود. علاوه بر آن اگر ترجیحتان طبیعت است می توانید در ساحل استراحت نموده و یا در دریاچه ها، جنگل و کوه های اطراف این منطقه خود را مشغول طبیعت گردی کنید.

پلوودیو، بلغارستان | Plovdiv, Bulgaria

خود را در فرهنگ قدیمی پلوودیو، یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان در بلغارستان غرق کنید. لایه های تاریخی شهر را باز کنید و آن موقع است که خواهید دید که قدمت این شهر به 4000 سال قبل از میلاد برمی شود. یک آمفی تئاتر رومی قدیم روی صخره ای با چشم انداز شهر، قرار گرفته است و خانه های نامتقارنی در اینجا ظاهر می شوند که به نظر می رسد که هم زمان و هم جهان را تسخیر نموده است.

خیابان های محله کاپانا را از دست ندهید. راه های پرپیچ و خم سنگ فرشی به به تله ترجمه شده است. اینجا پر از گالری های هنری، هنر خیابانی و انتخاب های خوبی برای شکم گردی است که می تواند مقصدی عالی باشد تا بازنشستگان به آنجا بروند.

هاوانا، کوبا | Havana, Cuba

زمانی که به هاوانا می روید شاید احساس کنید که پا به گذشته گذاشته اید. این شهر که معماری استعماری فرانسوی دارد به قرن 16 و دهه 1950 بر می شود. فرهنگ این شهر آنقدر جالب است که دوست دارید هرچه بیشتر در آن فرو روید. سالن های نمایش و گالری ها به همراه موزه هایی که این شهر دارد، کاری می نمایند تا شما هرگز آن را از قلم نیاندازید.

سبو سیتی، فیلیپین | Cebu City, Philippines

با اینکه مقاصد آسیایی مختلفی در آسیا موجود است اما سبو سیتی چیز دیگری است. این شهر بین کوه و دریا واقع شده و یکی از مقاصد محبوبی است که هم ماجراجویانه است و هم چندان گران نیست. شما می توانید در ساحل این شهر استراحت نموده و از چشم انداز ها زیبایی که در اطراف وجود دارد کاملا لذت ببرید. به بنای مذهبی لیه (Leah) بروید که به نظر یک ساختان باستانی رومی است.

سبو سیتی مقصد محبوبی برای سفرهای بازنشستگی است که در آن هم طبیعت و هم فرهنگ نقش خودشان را به درستی بازی می نمایند. شما در اینجا کلیسایی از قرن 16، بناهای مذهبی و تنوع فرهنگی را تجربه خواهید کرد.

منبع: gobankingrates

منبع: الی گشت
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1501

به "معرفی برترین مقاصد جهان برای سفرهای بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین مقاصد جهان برای سفرهای بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید