شرایط ایران 17 روز پیش از المپیک، اعزام 67 ورزشکار با68 سهمیه قطعی

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران، سی و دومین دوره بازی های المپیک تابستانی از اول مردادماه به میزبانی توکیو شروع می گردد تا بعد از یک سال وقفه کانون توجهات دنیا گردد؛ ایران یکی از 206 کشور حاضر در این دوره بازی ها است که به واسطه درگیری با کرونا با شرایطی متفاوت نسبت به دیگر ادوار بازی ها برگزار خواهد شد.

شرایط ایران 17 روز پیش از المپیک، اعزام 67 ورزشکار با68 سهمیه قطعی

شکل گیری کاروان ورزش ایران برای حضور در این دوره استثنایی بازی های المپیک به اردیبهشت ماه دو سال پیش باز می گردد؛ زمانیکه نجمه خدمتی از حضور در جام دنیای 2019 چین و کسب صندلی پنجم در مرحله فینال این رقابت ها، اولین سهمیه المپیکی ورزش ایران را به دست آورد.

بعد از آن کسب سهمیه به وسیله دیگر ورزشکاران و تیم ها در رشته هایی مانند دوومیدانی، کشتی (آزاد و فرنگی)، تیروکمان، بسکتبال، والیبال و … ادامه پیدا کرد اگرچه در میانه راه ظهورکرونا و تغییرات گسترده ای که با خود به همراه داشت ورزشکاران کشورمان را به علت لغو پی در پی رقابت های گزینشی از روال عادی برای دستیابی به سهمیه نو دور کرد طوریکه طی سال گذشته هیچ سهمیه نوی به ترکیب کاروان المپیک اضافه نشد.

این طلسم البته در آخرین روز اسفندماه سال گذشته با المپیکی شدن نیما عالمیان در تنیس روی میز شکسته شد و اینگونه کسب سهمیه المپیک برای ورزش ایران از سر گرفته شد تا به امروز که 68 سهمیه بازی های پیش رو به حساب کاروان کشورمان ثبت شده است.

آخرین سهمیه ورزش ایران برای المپیک تابستانی سال جاری به واسطه انصراف یکی از بانوان وزنه بردار کشور ساموا به پریسا دنیافکریان تعلق گرفت. با لحاظ شدن این سهمیه و سهمیه ای که از طرف فدراسیون دنیای دوومیدانی به فرزانه فصیحی اختصاص یافت و بعلاوه سهمیه ای که ثریا آقایی به واسطه انصراف رقیبش به دست آورد، مجموع سهمیه های ورزش ایران به 68 رسیده است.

57 سهمیه مردان و 11 سهمیه بانوان

68 سهمیه ای که ورزش ایران برای حضور در بازی های المپیک توکیو به دست آورده در 17 رشته (16 فدراسیون) است. دوومیدانی، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، دوچرخه سواری، تیروکمان، تکواندو، شمشیربازی، کاراته، بوکس، تنیس روی میز، قایقرانی، وزنه برداری، شنا، بدمینتون، والیبال و بسکتبال 17 رشته ای هستند که ورزشکاران شان برای این دوره بازی های المپیک صاحب سهمیه شده اند.

برای المپیک ریو اما کاروان ایران صاحب 64 شامل 55 سهمیه مردان و 9 سهمیه بانوان در 15 رشته شده بود. با این اوصاف ترکیب کاروان ایران با سه رکورد شکنی در تعداد کلی سهمیه ها، تعداد رشته ها و بعلاوه تعداد سهمیه بانوان تا به امروز نهایی شده است.

شرایط کاروان ورزش ایران برای حضور در سی و دومین دوره بازی های المپیک به این توضیح است:

دوومیدانی: 4 سهمیه

* احسان حدادی، حسن تفتیان، مهدی پیردنیا، فرزانه فصیحی

تیراندازی: 6 سهمیه

* نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، هانیه رستمیان، فاطمه کرم زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی

کشتی آزاد: 6 سهمیه

* رضا عطری، حسن یزدانی، امیرحسین زارع، مرتضی قیاسی، مصطفی حسین خانی، محمدحسین محمدیان

کشتی فرنگی: 5 سهمیه

* علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی، امین میرزا زاده، محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی

دوچرخه سواری: یک سهمیه (By Country)

* سعید صفرزاده

تیر و کمان: یک سهمیه

* میلاد وزیری

تکواندو: 3 سهمیه

* آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، ناهید کیانی

شمشیربازی: 4 سهمیه

* مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی

کاراته: 4 سهمیه

* سجاد گنج زاده، حمید عباسعلی، سارا بهمن یار، بهمن عسگری (عسگری به علت دوپینگ اعزام نمی گردد)

بوکس: 2 سهمیه

* دانیال شه بخش و سیدشاهین موسوی

تنیس روی میز: یک سهمیه

* نیما عالمیان

قایقرانی: 2 سهمیه

* علی آقامیرزایی و نازنین مولایی

* بدمینتون: یک سهمیه

* ثریا آقایی

وزنه برداری: 3 سهمیه

* علی هاشمی، علی داودی، پریسا دنیا فکریان

شنا: یک سهمیه

* متین بالسینی

والیبال: 12 سهمیه

* میلاد عبادی پور، سعید معروف، محمد موسوی، علی اصغر مجرد، جواد کریمی، امیر غفور، میثم صالحی، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، مهدی مرندی، آرمان صالحی و مسعود غلامی

بسکتبال: 12 سهمیه

*صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، محمد حسن زاده، بهنام یخچالی، آرون گرامی پور، مایک رستم پور، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، محمد سینا واحدی، پویان جلال پور، سعید داورپناه، نوید رضایی فر

اعزام 67 ورزشکار با 68 سهمیه قطعی

به گزارش خبرنگاران، یکی از سهمیه های ثبت شده برای ورزش ایران به نام بهمن عسگری است. البته که این ورزشکار به علت مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش از حضور در بازی های 2020 محروم خواهد بود اما در هر صورت سهمیه وی قطعی و به نام ایران خواهد بود و به همین علت از ترکیب سهمیه های کاروان کسر نخواهد شد.

مشابه این موضوع برای کاروان ایران و حضورش در المپیک 2016 هم رقم خورد چراکه کاروان ایران صاحب 64 سهمیه شد اما به علت بعضی مسائل پیرامون یکی از ورزشکاران با 63 ورزشکار راهی ریو شد اما 64 سهمیه به نام ورزش کشور ثبت شد.

با این اوصاف تا به امروز و با وجود محرومیت یکی از المپین ها، 68 سهمیه المپیک به نام ورزش ایران است اما در ترکیب کاروان اعزامی 67 ورزشکار حضور خواهند داشت.

سی و دومین دوره بازی های المپیک طی روزهای اول تا 17 مردادماه در توکیو برگزار می گردد. اولین گروه تیم های ایرانی که شامل ورزشکاران والیبال، شمشیربازی، تنیس روی میز، تیراندازی و تیروکمان هستند 26تیرماه تهران را به مقصد توکیو ترک می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1194

به "شرایط ایران 17 روز پیش از المپیک، اعزام 67 ورزشکار با68 سهمیه قطعی" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرایط ایران 17 روز پیش از المپیک، اعزام 67 ورزشکار با68 سهمیه قطعی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ایران 17 روز پیش از المپیک، اعزام 67 ورزشکار با68 سهمیه قطعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید