هواوی عظیم ترین تولیدکننده موبایل در دنیا

به گزارش اخبار مشروح، هواوی در آوریل 2020 توانست برای نخستین بار عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند جهان را فتح کند. با استناد به آمار و ارقام Counterpoint، کمپانی چینی این عنوان را در ماه بعد یعنی می نیز حفظ نموده است.

هواوی عظیم ترین تولیدکننده موبایل در دنیا

سهم بازار هواوی در ماه آوریل 21.4 درصد بود و سامسونگ 19.1 درصد از بازار را در اختیار داشته است. البته سامسونگ توانست این فاصله را در ماه بعد کم کند. سهم بازار هواوی در ماه می 19.7 درصد بود، در حالی که سامسونگ با داشتن سهم 19.6 درصدی، با فاصله کمی هواوی را تعقیب می کرد. بر اساس این آمار تنها در ماه می (اردیبهشت) 81.97 میلیون دستگاه گوشی موبایل هوشمند روانه بازار شده است.

بنابر اظهارات بعضی تحلیلگران، علت پیروزیت هواوی در پشت سر گذاشتن سامسونگ طی ماه های آوریل و می احیای سریع خط فراوری پس از شیوع کرونا بوده است. علاوه بر بازگشایی سریع خط فراوری، بازارهای چین هم به تدریج از ماه مارس و زودتر از کشورهای دیگر بازگشایی شد تا فروش هواوی از رقبای خارجی پیشی بگیرد.

اما در تحلیل چرایی دستیابی به این پیروزیت می توان تحلیلی از فرایند طی شده توسط هواوی در سال های اخیر داشت. به این منظور بد نیست فرایند افزایشی میزان فروش شرکت هواوی از سال 2010 تا 2019 را آنالیز کنیم. نمودار بالا فرایند افزایش تعداد دستگاه های فروخته شده هواوی و میزان درآمد این شرکت در این سال ها را نشان می دهد.

همانطور که می بیند میزان درآمد و فروش هواوی در 10 سال گذشته با شیبی مثبت و یکنواخت رشد نموده و پیروزیت اخیر هواوی نیز گامی دیگر در فرایند رو به رشد و برنامه ریزی شده این شرکت بوده است. هواوی پیروز شده برنامه های خود برای تبدیل شدن به عظیم ترین برند سازنده گوشی هوشمند را تبدیل به واقعیت کند که دستاورد مهمی برای این شرکت به حساب می آید.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 574

به "هواوی عظیم ترین تولیدکننده موبایل در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی عظیم ترین تولیدکننده موبایل در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید