هشدار وزیر بهداشت فرانسه درباره وقوع موج جدید کرونای بسیار قدرتمند

به گزارش اخبار مشروح، وزیر بهداشت فرانسه با توجه به شیوع روزافزون انواع ویروس های جهش یافته کرونا و بخصوص ویروس انگلیسی در کشورش درباره وقوع موج جدید قدرتمند کرونا در صورت اقدام نکردن دولت هشدار داد.

هشدار وزیر بهداشت فرانسه درباره وقوع موج جدید کرونای بسیار قدرتمند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، شرایط کرونایی در فرانسه با توجه به اظهارات مقامات این کشور شدت می گیرد.

اولیور وران، وزیر بهداشت این کشور اعلام نموده که آنچه که ما می خواهیم از آن جلوگیری کنیم وقوع اپیدمی در اپیدمی است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز پنج شنبه برگزار گردید گفت: یک موج رو به رشد با بیش از 20 هزار مورد ابتلای روزانه شکل می گیرد. جهش های ویروس در فرانسه فعالانه در حال گردش است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی از شیوع گسترده نوع جهش یافته ویروس انگلیسی در کشورش خبر داده و گفت: تعداد موارد شناسایی شده با یک فرم جهش یافته ویروس اخیرا در کشور چهار برابر شده است. این موارد در هفته های گذشته از روزانه 500 مبتلا به 2 هزار مورد افزایش پیدا نموده است. به گفته این وزیر انگلیسی بخصوص آلودگی به نوع خاص ویروس انگلیسی در کشور در حال افزایش است.

وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد که اگر دولت به زودی اقدام نکند این ویروس های جهش یافته می توانند یک موج کرونای بسیار قدرتمند ایجاد نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی از حدود میانگین 20 هزار مبتلای جدید به کرونا در کشورش خبر داده و گفت: انواع جهش یافته این ویروس حدود 10 درصد همه افراد آلوده به کرونا را تشکیل می دهند.

سخنگوی دولت فرانسه هم اعلام نموده که تشدید محدودیت ها همچنان یک گزینه برای این کشور است. وی جزئیاتی در این باره را اعلام نکرد.

در روز چهارشنبه نهادهای بهداشتی فرانسه از ابتلای حدود 27 هزار نفر به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که بیشترین آمار مبتلایان روزانه در این کشور از اواسط ماه نوامبر و آغاز موج دوم کرونا محسوب می گردد. این مسئله حاکی از آن است که اقدامات فعلی برای مهار ویروس جهش یافته انگلیسی کافی نیستند.

در دوران بحران کرونا فرانسه شاهد افزایش چشمگیر میزان تجاوز و خشونت خانگی بوده است.

وزارت کشور فرانسه روز پنج شنبه گفت که در این کشور در سال 2020 یازده درصد تجاوز بیشتر و 9 درصد خشونت خانگی بیشتر در خانواده ها گزارش شده است. دولت این افزایش خشونت های خانگی را با بحران سلامت در جامعه مرتبط دانسته است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 3106859 نفر به کرونا مبتلا شده و 74456 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 862

به "هشدار وزیر بهداشت فرانسه درباره وقوع موج جدید کرونای بسیار قدرتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر بهداشت فرانسه درباره وقوع موج جدید کرونای بسیار قدرتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید