تور ارزان استانبول: موزه هنر مدرن استانبول؛ نگاهی تازه به شهر خوش رنگ ولعاب ترکیه

به گزارش اخبار مشروح، استانبول از شهرهای خوش رنگ ولعاب و توریستی است که هر ساله مسافران بسیاری از سراسر جهان به این شهر تاریخی و تفریحی سفر می نمایند. این شهر مجموعه ای از جاذبه های تفریحی، طبیعی و تاریخی مثل موزه هنر مدرن استانبول است که در کنار هم، استانبول را به جهان معرفی می نمایند.

تور ارزان استانبول: موزه هنر مدرن استانبول؛ نگاهی تازه به شهر خوش رنگ ولعاب ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

در کنار این جاذبه های پرزرق وبرق، وقت آن رسیده که جاذبه های فرهنگی و هنری استانبول را نیز به شما معرفی کنیم تا این شهر را از لنزی دیگر نگاه کنیم. موزه هنر مدرن استانبول از جاهای دیدنی و فعال این شهر در زمینه احیای هنر و تمدن است و پیشنهاد می کنیم در سفرتان به این منطقه، ماجراجویی در آن را از دست ندهید. برای آشنایی بیشتر با موزه هنر مدرن استانبول تا سرانجام این مطلب با مجله خبرنگاران همسفر شوید.

ضمناً خرید بلیط هواپیما استانبول الان با چند کلیک برای شما ممکن است و چه بهتر که قبل از آن، برترین قیمت برای تور استانبول لحظه آخری را هم داشته باشید.

موزه هنر مدرن استانبول کجاست؟

استانبول، منطقه بی اوغلو، خیابان مشروطیت شماره 9934430

هزینه بازدید از موزه هنر مدرن استانبول چقدر است؟

هزینه بازدید از موزه مدرن استانبول در فوریه 2021 برابر با 35 لیر است. دانش آموزان، معلمان، بازنشستگان و افراد بالای 65 سال از ساکنان ترکیه، می توانند با 20 لیر از این مجموعه بازدید نمایند.

آیا با مترو می توان به موزه هنر مدرن استانبول رفت؟

بله. نزدیک ترین ایستگاه مترو به موزه هنر، ایستگاه شیش خانه (Şişhane) است. بعد از پیاده شدن از این ایستگاه، باید وارد خیابان جنرال یزگان شوید و داخل این خیابان تا رسیدن به خیابان مشروطیت پیاده روی کنید. بعد از رسیدن به خیابان مشروطیت، به سمت شمال حرکت کنید تا به موزه برسید.

ساعات کاری موزه هنر مدرن استانبول چطور است؟

موزه هنر معاصر استانبول در روزهای سه شنبه تا آدینه برای بازدید عموم باز است. این مجموعه از ساعت 11 صبح تا 5 عصر پذیرای شهروندان و گردشگران است.

یکی از به صرفه ترین راه های سفر به استانبول این است که از قیمت تور استانبول خبر داشته باشید تا بتوانید یک تور استانبول مقرون به صرفه برای خودتان پیدا کنید.

تاریخچه موزه هنر مدرن استانبول

ایده تاسیس موزه هنر مدرن استانبول، برای اولین بار در سال 1987 با برگزاری نمایشگاه بین المللی معاصر یا همان نمایشگاه بین المللی دوسالانه استانبول شکل گرفت. این موزه پس از فرازونشیب های بسیار، به عنوان اولین موزه فعال در زمینه هنر معاصر ترکیه، در سال 2004 آغاز به کار کرد. این مجموعه به دست بخش خصوصی و با پشتیبانی بخش دولتی تاسیس شد.

در این مجموعه آثاری خلاقانه از هنرمندان معاصر بومی و بین المللی به نمایش گذاشته می گردد. هر کدام از این آثار، معرف فرهنگ منطقه خود هستند. در این موزه کوشش شده است تا آثار مدرن هنری در زمینه های عکاسی، طراحی، معماری، رسانه و سینما جمع آوری گردد و این مجموعه به نقطه اشتراک فرهنگ مدرن ترکیه با هنر سایر ملت ها تبدیل گردد. به همین منظور این موزه از آثار هنرمندان پیش رو و صاحب سبک معاصر، برای پیش روی فرهنگ و هنر ترکیه در سطح بین المللی استقبال می نماید و منظرهی وسیع دارد.

  • تور استانبول
  • بلیط استانبول
  • هتل های استانبول

چه کارهایی می توان در موزه استانبول مدرن انجام داد؟

موزه مدرن استانبول از بخش های مختلفی در ساختمانی دو طبقه تشکیل شده است. البته این موزه به طور موقت از سال 2018 در ساختمانی واقع منطقه بی اغلو دایر است تا ساخت بنای نو آن در منطقه گالاتاپورت تمام گردد. در حال حاضر و در ساختمان فعلی این موزه، نمایشگاه های موقت اجرا می شوند و فرصتی به هنرمندان معاصر داده می گردد تا بتوانند هنر و خلاقیت خود را به نمایش بگذراند. بعلاوه در این موزه می توانید به بخش سینما و کتابخانه بروید و از امکانات آنها بهره ببرید.

اگر به اقامت فکر می کنید، بهتر است برترین هتل های استانبول را برای همه بودجه ها بشناسید.

یکی از فعالیت های مهم این موزه، توجه به آموزش عمومی بازدیدنمایندگان برای معرفی بهتر و قابل درک هنر معاصر به عموم جامعه است. هر گروه سنی، از هر طبقه اجتماعی می تواند، شاخه ای از هنر معاصر را در جمعی محبت آمیز لمس کند و از این تجربه لذت ببرد.

راستی، تا حالا در خصوص ایاصوفیه استانبول چیزی خوانده اید؟ می دانید چرا اینقدر معروف شده؟

بازدید از کتابخانه موزه هنر مدرن استانبول

کتابخانه موزه هنر مدرن استانبول مجموعه ای از منابع هنر معاصر است و بازدیدنمایندگان موزه می توانند از این منابع استفاده نمایند. این کتابخانه بیش از 11 هزار جلد کتاب را در گنجینه خود نگهداری می نماید و این کتاب ها به زبان ترکی استانبولی و سایر زبان های بین المللی است.

کتابخانه این موزه با فعالیت های مشارکتی مختلفی، به مجموعه ای از به روزترین منابع هنری تبدیل شده است. کتابخانه موزه معاصر استانبول، با اهداف مختلفی شکل گرفته است. آنالیز تاریخ و نظریه های هنر معاصر، توجه به نمایشگاه های هنرهای تجسمی محلی و بین المللی، نگاهی به آثار عکاسی، معماری و… از حوزه هایی هستند که کتابخانه موزه مدرن در آن فعالیت می نماید.

سالن پخش فیلم در موزه استانبول مدرن

روزهای شنبه، یکشنبه و پنجشنبه، روزهای اکران فیلم یا اجرای برنامه های فرهنگی مختلف در در سالن سینمای موزه است. فیلم های اکران شده و برنامه های اجراشده در این سالن، علاوه بر تمرکز بر آثار بومی، نگاه بین المللی نیز دارند. موضوع برنامه های اجراشده در این سالن، نقد و آنالیز یکی از فیلم های ساخت ترکیه با حضور عوامل آنها و سایر فیلم دوستان است.

بعلاوه علاوه بر آثار داخلی، سینمای خارج از مرزهای ترکیه هم به این موزه راه پیدا می نماید و نقد و اکران فیلم یکی از کارگردانان مطرح بین المللی، موضوع دیگر برنامه های فرهنگی سالن سینمای موزه است. ماه ژانویه در سالن پخش فیلم موزه هنر مدرن استانبول، از روزهای مجذوب کننده برای عاشقان فیلم است؛ در این ماه، فیلم های خارجی انتخاب شده برای فستیوال اسکار اکران می شوند.

هزینه بلیت سینما در موزه هنر مدرن استانبول، 20 لیر است، اما روزهای پنجشنبه تماشای فیلم در این سالن، برای شهروندان ترکیه رایگان است.

اگر در این سفر دنبال سرگرمی و هیجان هم هستید، حتما سری به آکواریوم استانبول یا پارک آبی استانبول بزنید.

نمایشگاه های موزه هنر مدرن استانبول

نمایشگاه های مختلفی به صورت دوره ای از آثار هنری مدرن و ارزشمندی در حوزه عکاسی، معماری، هنرهای تجسمی و… در این موزه برگزار می گردد. نگاه این نمایشگاه ها تنها به آثار داخلی نیست و آثار هنری بین المللی را نیز به نمایش می گذارد.

این منظره بین المللی به آثار هنر مدرن، سبب پیوند نزدیک فرهنگ ترکیه با سایر ملت ها خواهد شد. این پیوند علاوه بر پیشرفت هنر معاصر ترکیه و امتیاز برگزاری فستیوال های مهم جهانی، سبب رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری و ورود گردشگران خارجی به خاک این کشور می گردد.

اهل آب تنی و شنا هستید؟ این سواحل ترکیه در استانبول را حتما بشناسید.

آخرین نمایشگاه گذشته در موزه

تفکر به وسیله ساخت: سیستم های نرم عنوان آخرین نمایشگاه برگزار گردیده در موزه هنر مدرن استانبول است که در تاریخ 25 فوریه برگزار گردید.

سوژه نمایشگاه آینده در موزه

تفکر به وسیله ساخت: تنوع در عمل عنوان بعدی نمایشگاهی است که قرار است در موزه معاصر استانبول اجرا گردد و از استانبول تا لندن، محدوده فعالیت این نمایشگاه خواهد بود. 12 مارچ، تاریخ برگزاری این رویداد است.

اگر تا اینجا آمده اید، سایر موزه های استانبول هم حتما می توانند توجه شما را جلب نمایند.

اطلاعات موزه هنر مدرن در یک نگاه

موزه هنر مدرن استانبول یک مرکز خصوصی است که به قصد پیشرفت هنر مدرن ترکیه راه اندازی شده است. این موزه با حمایت از آثار هنرمندان داخلی در عصر کنونی و بعلاوه با استقبال از هنر مدرن بین المللی، در زمینه هنرهای تجسمی، عکاسی، معماری و… توانسته است که در بین لیست مهم ترین موزه های هنر معاصر جهان قرار بگیرد. موزه هنر معاصر استانبول در جهت دسترسی جوان امروز به دانسته های هنری، دوره های آموزشی حرفه ای نیز برگزار می نماید.

روزها و ساعات کاری موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر معاصر استانبول در روزهای سه شنبه تا آدینه برای بازدید عموم باز است. این مجموعه از ساعت 11 صبح تا 5 عصر پذیرای شهروندان و گردشگران است.

در خصوص موزه باستان شناسی استانبول اطلاعاتی دارید؟

هزینه بازدید از موزه استانبول مدرن و شماره تماس

هزینه بازدید از موزه مدرن استانبول در فوریه 2021 برابر با 35 لیر است. البته این مبلغ بدون اعمال تخفیف برای برخی از گروه های خاص است. دانش آموزان، معلمان، بازنشستگان و افراد بالای 65 سال از ساکنان ترکیه، می توانند تنها با پرداخت 20 لیر از این مجموعه بازدید نمایند.

شماره تماس: +90 212 334 73 00

  • تور استانبول مقرون به صرفه
  • تور لحظه آخری استانبول
  • تور استانبول از تبریز
  • تور ترکیه
  • تور ترکیه مقرون به صرفه
  • تور استانبول از مشهد

دسترسی و آدرس موزه هنر مدرن استانبول

این موزه در منطقه بی اغلو واقع شده است. اگر قصد دارید که با مترو به این موزه بروید، بایدخودتان را به ایستگاه شیش خانه (Şişhane)برسانید. بعد از پیاده شدن از این ایستگاه باید وارد خیابان جنرال یزگان شوید و داخل این خیابان تا رسیدن به خیابان مشروطیت پیاده روی کنید. بعد از رسیدن به خیابان مشروطیت، به سمت شمال حرکت کنید تا به موزه برسید.

آدرس موزه هنر مدرن استانبول در گوگل مپ

برای رفتن به این موزه دیدنی و مجذوب کننده می توانید از آدرس گوگل این مرکز بهره ببرید.

خبر خوب آن که دسترسی به این موزه کار سختی نیست. وسایل حمل ونقل عمومی متنوعی برای رسیدن به آدرس این موزه وجود دارد که کار را برایتان آسان خواهد نمود.

این موزه جاذبه ای ارزشمند در بین جاهای دیدنی استانبول است که گردشگران را با زاویه دیگری از ترکیه آشنا می نماید. در سفر به استانبول، خوب است که علاوه بر بازدید از جاذبه های سرگرمیی، طبیعی و تاریخی، سری هم به موزه هنر مدرن استانبول بزنید و از دوربینی دیگر به این شهر افسانه ای نگاه کنید. برای آشنایی با دیگر جاذبه های تماشایی استانبول، مجله گردشگری علی بابا را دنبال کنید.

منبع: علی بابا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1479

به "تور ارزان استانبول: موزه هنر مدرن استانبول؛ نگاهی تازه به شهر خوش رنگ ولعاب ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: موزه هنر مدرن استانبول؛ نگاهی تازه به شهر خوش رنگ ولعاب ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید