مقاله: شرایط و مدارک تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

به گزارش اخبار مشروح، رشته دندان پزشکی به طور کلی به دو بخش علوم پایه و تخصصی تقسیم می گردد. در دو سال اول دانشجویان با گذراندن واحدهای زیست شناسی با اجزای اندام ها و بیماری ها آشنا می شوند. در سال سوم فیزیولوژی و آسیب شناسی دهان آموزش داده می گردد و پس از آن نوبت به آموزش تخصصیِ مسائل دندان پزشکی می رسد تا دانشجویان برای سال پنجم و آموزش دندان پزشکی ترمیمی، ریشه دندان، پریودنتولوژی، جراحی دهان، ایمپلنتولوژی، پروتز، ارتودنسی و... آماده شوند.

مقاله: شرایط و مدارک تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

کشور ایتالیا در سال های اخیر میزبان گرمی برای مهاجرت تحصیلی بوده است. به ویژه متقاضیانی که از پس کنکور سراسری پزشکی ایران بر نیامده اند، مهاجرت تحصیلی را به عنوان یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا برای ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی برگزیده اند؛ چراکه در فهرست برترین دانشگاه های پزشکی دنیا نام 30 مورد از دانشگاه های ایتالیا نیز دیده می گردد.

این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می گردد. قبولی در این آزمون شرط ورود به هر دو دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور است؛ در واقع تفاوت این دو نوع موسسه آموزشی در مبلغ شهریه و بعضی شرایط پذیرش تحصیلی در آن هاست. بنابراین متقاضیان پذیرش تحصیلی رشته های علوم پزشکی را گریزی از این آزمون نیست! باید این نکته را خاطرنشان شویم که این آزمون چندان که نمود پیدا نموده، سخت نیست و سطح سختی آن میانه اعلام شده است.

دانشگاه بولونیا University of Bologna یکی از قدیمی ترین و برترین دانشگاه های ایتالیا محسوب می گردد که رشته های زیرمجموعه علوم پزشکی را نیز ارائه می دهد. دانشگاه ساپیئنزا رم Sapienza University of Rome نیز رتبه نخست را در میان موسسات آموزش عالی ارائه دهنده رشته دندان پزشکی کسب نموده است.

منبع مقاله: شرایط و مدارک تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1370

به "مقاله: شرایط و مدارک تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شرایط و مدارک تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید