تور بلغارستان: مسجد ایاصوفیه استانبول را در تور استانبول ببینید

به گزارش اخبار مشروح، با توجه به معماری منحصر به فرد مسجد ایاصوفیه استانبول به شما پیشنهاد می کنیم در تور استانبول به بازدید از این مسجد بروید، ما در این پست از بلاگ خبرنگاران قصد داریم شما را با این موزه و مسجد آشنا کنیم، البته این جاذبه گردشگری شهر استانبول آنقدر معروف و مشهور است که حتماً عکس های این بنا را حداقل از نمای بیرون در اینترنت و سایت های مختلف گردشگری مشاهده نموده اید. ولی اینکه این بنا متعلق به چه دوره ای بوده است و یا اطلاعات دقیق درباره نوع ساخت آن را در اینجا خواهید فهمید.

تور بلغارستان: مسجد ایاصوفیه استانبول را در تور استانبول ببینید

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

مسجد ایاصوفیه استانبول

باید به حدود 1500 سال پیش بازگردیم، یعنی دوران بیزانس که ژوستین یکم دستور داد تا کلیسایی ساخته گردد، این کلیسا که بعد از دوران عثمانی تبدیل به مسجد شد و الان شما آن را به عنوان موزه ایاصوفیه نیز می شناسید. بیش از ده هزار معمار کوشش کردند تا در 5 سال ساخت این بنا به خاتمه رسید.

اولین نامی که به آن دادند معنای آن کلیسای بزرگ بود، سلطان محمد دوم که پادشاه عثمانی بود دستور داد تا این بنا به مسجد تبدیل گردد و نام ایاصوفیه نیز رایج گشت. در مدت های متوالی این بنا شاهد تخریب های جزئی بود که مورد بازسازی نهاده شد. برای اینکه یک کلیسا به مسجد تبدیل گردد احتیاج به تغییراتی نیز بود. برای نمونه محراب و مناره در زمان مراد سوم عثمانی یعنی چیزی در حدود 500 سال پیش به آن اضافه شد.

در اوایل قرن بیستم با به قدرت رسیدن مصطفی کمال آتاترک و ایجاد ترکیه امروزی که آن را به عنوان محبوب ترین بخش گردشگری آسیا می شناسیم، این کلیسا تبدیل به موزه شد و از آن پس موزه آتاتورک به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل شد تا مسافرینی که با خرید بلیط هواپیما و یا تور استانبول به این شهر سفر می نمایند از این موزه با کلی یادگارهای تاریخی تماشا نمایند.

با ورود به مسجد ایاصوفیه ابهت آن را درک خواهید کرد، 107 ستون در این موزه به کار برده شده است. از 7 در بزرگ برای بخش های مختلف آن استفاده شده است. گنبد اصلی بسیار حیرت انگیز است، تزئیناتی که با سنگ مرمر اجرا شده است بسیار زیبا است.

شما می توانید برای رفتن به این موزه تاریخی از همه وسایل نقلیه از جمله مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده نمایید. این موزه در بخش اروپایی استانبول و در منطقه سلطان احمد واقع شده است و از دور نمای آن کاملاً تعیین است.

چیزی که تفاوت این مسجد را بل مسجد سلطان احمد تعیین می نماید این است که این مسجد دارای 4 مناره است ولی مسجد سلطان احمد دارای 6 مناره است که آن را خاص نموده است.

برای بازیدی از موزه ایاصوفیه استانبول باید خود را قبل از ساعت 4 بعد از ظهر به آنجا برسانید، قیمت ورودیه در حال حاضر 40 لیر می باشد و برای افراد زیر 12 سال رایگان است.

درست است که موزه شده است ولی در اصل مسجد است، پس حتماً پوشش کامل و اسلامی رادر این مسجد و سایر مسجدهای شهر استانبول رعایت نمایید.

ایاصوفیه معنی حکمت مقدس است و در زیر تصویر این موزه و مسجد را می توانید مشاهده کنید.

منبع: تریپ
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1567

به "تور بلغارستان: مسجد ایاصوفیه استانبول را در تور استانبول ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: مسجد ایاصوفیه استانبول را در تور استانبول ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید