تور ارزان آلمان: مساجد آلمان میزبان غیرمسلمانان

به گزارش اخبار مشروح، بر اساس برآوردهای صورت گرفته؛ حدود 5.5 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می نمایند. در عین حال، آنطور که مطالعات متعدد در این کشور نشان می دهد، شک و تردید نسبت به اسلام همچنان ادامه دارد.

تور ارزان آلمان: مساجد آلمان میزبان غیرمسلمانان

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

اعضای انجمن های اسلامی در آلمان در حالی برای 25امین سال پیاپی، برنامه روز درهای باز مساجد را در سراسر این کشور برگزار کردند که بسیاری معتقدند اسلام هراسی در آلمان توسعه یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، براساس گزارش های منتشرشده از سوی جوامع اسلامی، مسلمانان هر روز با پیغام های نفرت اگیز و حملات لفظی و فیزیکی روبرو می شوند و به نظر نمی رسد که برنامه مطلع سازی مساجد تاثیر بسزایی بر مخالفان اسلام در آلمان گذاشته باشد.

سوم اکتبر هر سال، برای مسلمانان و جامعه اسلامی آلمان از دو جنبه اهمیت دارد. روزی که به اسم روز وحدت آلمان معروفیت دارد و در عین حال، روز درهای باز مساجد در آلمان نامگذاری شده است. در این روز، هزار مسجد در آلمان، درهای خود را به روی همه شهروندان با هر عقیده و تفکری باز می نمایند تا با دین مبین اسلام بیشتر آشنا شوند.

این در حالی است که ،مسلمانان و مراکز مذهبی اسلامی در سال های اخیر شاهد حملات متعددی بوده اند و بسیاری معتقدند که برنامه مطلع سازی مساجد و انجمن های اسلامی نتوانسته تاثیر زیادی بر شهروندان آلمان داشته باشد. آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان در این باره گفت: گفتار و رفتار نژادپرستانه علیه مسلمانان هر روز در حال افزایش است و این مسئله را نمی توان انکار کرد. متاسفانه بسیاری از مسلمانان، به صورت روزانه، پیغام های نفرت انگیز دریافت می نمایند.

مراسم روز درهای باز مساجد برای نخستین بار در سال 1997 میلادی و به پیشنهاد شورای هماهنگی مسلمانان برگزار گردید. هدف از برگزاری این مراسم، مقابله با اقدامات اسلام هراسانه گروه های افراطی بود. هدفی که به نظر می رسد، تا به امروز برآورده نشده است.

مازیک در این باره گفت:این رویداد هر سال به منظور رفع شبهات و رفع کردن پیش داوری ها میان مسلمانان و غیرمسلمانان برگزار می گردد. روز درهای باز مساجد برای ما اهمیت زیادی دارد. متاسفانه افراد زیادی هستند که با اعتقادات متعصبانه زندگی می نمایند. ارتباط با آن ها کار بسیار سختی است، اما ما هر سال کوشش می کنیم تا گروه های بیشتری را به آشنایی با اسلام ترغیب کنیم.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته؛ حدود 5.5 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می نمایند. در عین حال، آنطور که مطالعات متعدد در این کشور نشان می دهد، شک و تردید نسبت به اسلام همچنان ادامه دارد.

براساس نظرسنجی موسسه برتلزمان در سال 2019، نیمی از شهروندان آلمان، اسلام را به اسم یک تهدید جدی تلقی می نمایند.

مازیک هر سال، گزارش های زیادی درباره حمله به مسلمانان و مساجد دریافت می نماید. وی امیدوار است که دولت فدرال تازه بیش از گذشته به فکر وحدت در آلمان باشد: امیدوارم مسئولان درباره اهمیت همبستگی در آلمان تنها در روز وحدت صحبت ننمایند، بلکه برای اجرای برابری و مقابله با اسلام هراسی در آلمان هم کوشش نمایند.

سال جاری شعار مراسم مساجد دیروز و امروز بود و بیش از هزار جامعه مسجدی در این مراسم شرکت کردند. اعضای مساجد کوشش کردند تا با برگزاری برنامه هایی مانند سخنرانی، معرفی غذاهای اسلامی و نمایشگاه های مختلف، چهره واقعی اسلام را به شهروندان غیر مسلمان نشان دهند. دولت آلمان بارها اعلام نموده است که با اسلام هراسی مقابله خواهد نمود، این در حالی است که تا به امروز اقدام اساسی در این ارتباط انجام نشده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1270

به "تور ارزان آلمان: مساجد آلمان میزبان غیرمسلمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: مساجد آلمان میزبان غیرمسلمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید