مرد هندی با عظیم ترین خانواده دنیا درگذشت

به گزارش اخبار مشروح، یک مرد 76 ساله اهل ایالت شمال شرقی میزورام در هند که 39 همسر و 94 فرزند دارد و گفته می گردد این عظیم ترین خانواده در دنیا است روز یکشنبه بر اثر بیماری های فشار خون و دیابت درگذشت.

مرد هندی با عظیم ترین خانواده دنیا درگذشت

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش ایرنا، به نقل از لایو مینت، سروزیر ایالت میزورام روز دوشنبه گفت: ژیونا چانا رییس یک فرقه محلی مسیحی که با چند همسری موافق است روز یکشنبه فوت کرد.

براساس گزارش رسانه های محلی، خانواده او که 176 عضو دارد عظیم ترین خانواده در دنیا است. البته این ادعا به این بستگی دارد که نوه های آقای ژیونا چانا که 33 نفر هستند نیز به عنوان اعضای خانواده او شمارش شوند.

آقای ژیونا با خانواده خود در یک خانه عظیم با بیش از 100 اتاق در روستای دورافتاده بکتوانگ در ایالت میزورام زندگی می کرد و خانواده عظیم او دنیاگردان زیادی را به این روستا می آورد.

وی پیش از این اعلام نموده بود که برای اولین بار در 17 سالگی ازدواج نموده و در یک سال 10 زن را به عنوان همسر انتخاب نموده است.

وی در سال 2011 در مصاحبه با رسانه ها اعلام نموده بود میخواهد خانواده خود را گسترش دهد.

اما در کشور کانادا وینستون بلکمور رییس فرقه مارمون که سنت چند همسری دارد با 27 زن ازدواج نموده و 150 فرزند دارد. خانواده او مجموعا 178 نفر می شوند.

چند همسری در هند از سال 1956 برای تمام شهروندان این کشور به استثنای مسلمانان که می توانند تا 4 همسر اختیار نمایند، ممنوع است.

اما ایالت های مختلف هند که سعی در حفظ سنت های مختلف این کشور را دارند از آن موقع تا به امروز قوانین مخصوص به خود را تصویب نموده اند. در بیشتر ایالت های شمال شرق هند ازدواج با چند همسر رایج است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1147

به "مرد هندی با عظیم ترین خانواده دنیا درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد هندی با عظیم ترین خانواده دنیا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید