مجیدی مهاجم بود گل محمدی مدافع؛ استقلال به مهاجمانش می نازد پرسپولیس به مدافعانش

به گزارش اخبار مشروح، دربی 93 در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل 99-98 در حالی برگزار می شود که دو سرمربی تیم های سرخابی در دو پست مهاجم و مدافع بازی می کردند.

مجیدی مهاجم بود گل محمدی مدافع؛ استقلال به مهاجمانش می نازد پرسپولیس به مدافعانش

گروه ورزشی خبرنگاران، فرهاد مجیدی جزو معدود بازیکنانی است که توانسته در دربی ها بیش از 3 گل بزند. او با 4 گلی که در مصاف با رقیب دیرینه تیم محبوبش به ثمر رسانده علاوه بر چهارهای دیگری که استقلالی ها آن را تبدیل به نماد کرده اند یک چهار اختصاصی هم به دلیل 4 گلی که خودش در دربی وارد دروازه پرسپولیس کرده در آمارش دارد.

*مجیدی ذاتا مهاجم

دلیل این مهم هم این بوده که او از ابتدا در پست مهاجم به میدان رفته است. او از روز اولی که به استقلال آمد در همین پست بازی کرد و تا روز خداحافظی اش از فوتبال هم فقط با پست مهاجم در ترکیب استقلال یا هر تیم دیگری مانند تیم ملی به میدان رفت.

*گل محمدی ذاتا مدافع

اما یحیی گل محمدی درست در نقطه مقابل سرمربی استقلال از روزی که فوتبالش را استارت زد در دفاع توپ می زد. گل محمدی که مانند مجیدی فوتبالیستی از خطه سرسبز مازندران است بازیکنی است که ذاتا مدافع است و در تیم ملی و پرسپولیس و هر تیم دیگری که توپ زد در این پست بازی کرد. یکی از مستحکم ترین مدافعان و البته گلزن.

*گلهای جهانی یحیی

البته گل محمدی در مقدماتی جام جهانی 2002 با اینکه در دقیقه 90 یک گل به ایرلند زد ولی تیم ملی نتوانست به مسابقات کره جنوبی صعود کند ولی این بازیکن توانست 4 سال بعد در جام جهانی 2006 در جام جهانی آلمان مقابل مکزیک تک گل تیم ملی مان را وارد دروازه این تیم آمریکای جنوبی کند تا 0-3 نبازیم.

*جدول با شما حرف می زند

حالا و با نگاهی به ستون های گل های زده و خورده هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در جدول رده بندی به وضوح می توان تفکرات ذاتی این دو مربی را در ستون هایی که درباره اش گفتیم مشاهده کنیم.

*خط حمله هولناک آبی

استقلال با 55 گل زده تیمی سراسر تهاجمی است که گلزن ترین خط حمله را با این آمار به خودش اختصاص داد و مهاجمانش 9 گل بیشتر از تیم قهرمان به ثمر رساندند. مثلث آتش استقلال با حضور دیاباته، قایدی و مطهری برای هر خط دفاعی خطرساز می شود.

*دژ دفاعی سرخها

در نقطه مقابل این تیم پرسپولیس بود که با 17 گل خورده بهترین خط دفاعی را به خودش اختصاص داد و از این حیث اثبات کرد تفکرات سرمربی اش تا چه حد بر پایه دفاع منطقی و استحکام سازمان دفاعی پرسپولیس است. در حالی که استقلال با دریافت 31 گل خورده نشان داده کمترین توجهی را به دروازه و ساختار دفاعی اش داشته است. تفاضل 14 گل خورده بیشتر استقلال می تواند خبر بدی برای این تیم و خوبی برای پرسپولیس باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 635

به "مجیدی مهاجم بود گل محمدی مدافع؛ استقلال به مهاجمانش می نازد پرسپولیس به مدافعانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجیدی مهاجم بود گل محمدی مدافع؛ استقلال به مهاجمانش می نازد پرسپولیس به مدافعانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید