ماجرای توقف گردشگران اروپایی در مرز ایران چیست؟

به گزارش اخبار مشروح، ایسنا/ بدنبال خبرهای بدست رسیده، این سوال پیش می آید که ماجرای توقف گردشگران اروپایی در مرز ایران چیست؟

ماجرای توقف گردشگران اروپایی در مرز ایران چیست؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

داستان چیست؟

ترکیه همزمان با شیوع ویروس کرونا، از اسفندماه سال گذشته مرزهای مشترک با ایران را بست و اجازه تردد به مسافران از مرزهای هوایی و زمینی را نداد. اعمال این محدودیت، حالا جهانگردان اروپایی که زمینی در حال سفر هستند را به دردسر انداخته است. مقامات محلی در استان آذربایجان غربی می گویند ترکیه جوابگوی مسئله ای که بوجود آمده است، نیست.

طبق اطلاعاتی که اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ماکو منتشر کرد، این 20 جهانگرد از سوئد، اسپانیا، فرانسه و آلمان هستند که با اتومبیلهای ون و کمپر سفر می نمایند و به انگیزه طبیعت و کویرگردی وارد ایران شده اند اما، هنگام خروج از مرز و ورود به خاک ترکیه، با ممانعت گمرک این کشور روبرو شدند. بعضی از این جهانگردان نزدیک به 20 روز است پشت مرز ترکیه معطل مانده اند.

ولی تیموری، معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در جریان شرایط این جهانگردان نهاده شد، پس از پیگیری موضوع گفت: مشکل ترکیه است که بدلیل محدودیت های کرونا، مرزها را بسته و اجازه ورود به این جهانگردان را نمی دهد. درحال هماهنگی و رایزنی به وسیله نمایندگی های کشورمان در ترکیه هستیم که بزودی از مرز خارج شوند و به کشورهایشان برگردند.

وی اضافه کرد: سفارتخانه های این جهانگردان رایزنی های لازم را با دولت ترکیه انجام داده اند، اما پس از گذشت حدود دو هفته از این رایزنی ها، هنوز هیچ جوابی از طرف مقامات ترکیه داده نشده است.

تیموری با استناد به اظهارات مسئولان جهانگردی استان آذربایجان غربی که در حال پیگیری خروج این جهانگردان هستند، اظهار کرد: آنها خیلی وقت است درحال سفر در ایران هستند، اغلب خانواده و دارای کودک خردسال هستند. متاسفانه، بدلیل همکاری نکردن ترکیه، پشت مرز معطل مانده است.

علی خورابلو، مدیر اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان ماکو نیز گفت: پس از پذیرش نکردن گمرک ترکیه، این جهانگردان با همکاری میراث فرهنگی ماکو و مسئولان به درخواست خودشان در روستای جهانگردی سنگر مستقر شده اند و ترجیح داده اند در کمپرهای خود اقامت داشته باشند. این جهانگردان بین سه تا 20 روز است که در شهرستان ماکو مستقرند و از نظر تامین غذا و امنیت مسئله ای ندارند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 576

به "ماجرای توقف گردشگران اروپایی در مرز ایران چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای توقف گردشگران اروپایی در مرز ایران چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید