غذای تان را در 20 تا 25 دقیقه بخورید

به گزارش اخبار مشروح، بعضی افراد عادت دارند که غذای شان را بسیار آهسته میل می نمایند. آیا شما هم این عادت را دارید و یا در خانواده تان کسی هست که آن قدر کند غذا بخورد که حوصله همه را سر ببرد؟ خیلی ها آهسته غذا خوردن را معادل بی اشتهایی و یا بی علاقگی به غذا وخوردن آن می دانند، در حالی که تنها یک عادت قابل اصلاح است. درباره این عادت باید گفت شاید این

غذای تان را در 20 تا 25 دقیقه بخورید

غذای تان را در 20 تا 25 دقیقه بخورید

نویسنده:*دکتر مسعود کیمیاگر

بعضی افراد عادت دارند که غذای شان را بسیار آهسته میل می نمایند. آیا شما هم این عادت را دارید و یا در خانواده تان کسی هست که آن قدر کند غذا بخورد که حوصله همه را سر ببرد؟ خیلی ها آهسته غذا خوردن را معادل بی اشتهایی و یا بی علاقگی به غذا وخوردن آن می دانند، در حالی که تنها یک عادت قابل اصلاح است. درباره این عادت باید گفت شاید این موضوع کمی غیرعادی به نظر برسد اما از نظر بهداشت و سلامت مشکل ساز نیست؛ یعنی عارضه جدی را در پی ندارد. اصولا گفته می گردد آهسته غذا خوردن سبب القای احساس سیری در فرد می گردد اما گذشتن از یک حد و زمانی موجب می گردد فعالیت بعضی آنزیم ها مختل گردد. بنابراین این عادت چندان هم توصیه نمی گردد اما به هر حال مشکل خاصی ایجاد نمی کند. یادتان باشد که برترین حالت این است که اجازه بدهیم غذا خوردن بین 20 تا 25 دقیقه طول بکشد تا کاملا احساس سیری حاصل گردد.

البته طی این زمان باید توجه کنیم که مقدار غذای معینی را بخوریم نه این که با تند خوردن بخواهیم مقدار مصرف مواد غذایی مان را در این زمان افزایش دهیم زیرا در این صورت افزایش وزن و چاقی حتمی خواهد بود. صرف 20 تا 25 دقیقه برای هر 3 وعده غذای اصلی توصیه می گردد، اگر چه صبحانه می تواند کمی کوتاه مدت تر صرف گردد. در واقع، این زمانی است که پیغام سیری به مغز مخابره می گردد و گرچه شاید افراد وقت کافی برای صرف این زمان را نداشته باشند اما به هر حال این مدت زمان توصیه شده از سوی متخصصان تغذیه است. پس حداقل روزهایی که وقت بیشتری دارید به رعایت این قانون توجه بیشتری نشان دهید. نباید فراموش کنید که تنها نخوردن یا زیاد خوردن مشکل ساز نیست، بلکه تکرار عادت های نه چندان اشتباه هم می تواند بر شرایط تغذیه تان اثر سوء بگذارد.

*متخصص تغذیه و رژیم درمانی

منبع: www.salamat.com:

ae

منبع: راسخون
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1251

به "غذای تان را در 20 تا 25 دقیقه بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای تان را در 20 تا 25 دقیقه بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید