عکس ، کشف اسناد باستانی در صومعه مصری راز شگفت انگیز ستارگان گم شده را لو داد

به گزارش اخبار مشروح، کاغذ پوستی ای که مربوط به دوران قرون وسطا است در صومعه ای در مصر پیدا شده است که گفته می شوند جزئیات آن در متون مسیحی پنهان است که بخشی از آن فهرستی از اسامی ستاره های گمشده ستاره شناس یونانی- هیپارخوس است.

عکس ، کشف اسناد باستانی در صومعه مصری راز شگفت انگیز ستارگان گم شده را لو داد

امیرحسین فوقانی- گفته می گردد این اولین کوشش شناخته شده این ستاره شناس برای نقشه برداری از کل آسمان می باشد.

محققان قرن ها است که در جست و جوی لیست اسامی ستارگان هیپارخوس هستند؛ چرا که گفته می شوند این محقق یونانی رویدادی نادر و اعجاب انگیز را نقشه برداری نموده است.

در اکتشافات اخیر محققان آن ها توانستنه اند 9 کاغذی پوستی، که به متون مسیحی قدیمی نوشته و متعلق به قرن سوم قبل از میلاد است را در صومعه ارتدکس یونانی، در شبه جزیره سینا - مصر پیدا نمایند.

محتویات یکی از این کاغذ ها به وسیله محققان رمز گشایی شده است و در آن معینات بعضی ستاره های آن موقع مورد آنالیز قرار گرفته است. جزئیات بیشتر این معینات شامل طول و عرض مختصاتی، بر حسب درجات صورت فلکی است و مختصاتی از ستارگان را در منتهی الیه شمال، جنوب، شرق و غرب را نشان می دهد.

بعلاوه نشان می دهد موقعیت ستارگان به آرامی در آسمان تغییر می نماید. مختصاتی که تقریباً با 129 سال قبل از میلاد مطابقت دارند و این در زمانی است که هیپارخوس کار می کرد.

هیپارخوس چگونه به مطالعه ستارگان می پرداخته است؟

در آن موقع هیپارخوس برای مطاله و آنالیز ستارگان از یک لوله رؤیت که معروف است به دیوپترا و یا مکانیزمی به نام کره آرمیلری استفاده می نموده است. استفاده از آن ها ساعت ها طول می کشد و این نشان می دهد که این ستاره شناس ساعات طولانی را بر روی مطالعه دقیق آسمان کار می نموده است.

هیپارخوس اولین کسی بود که مکان ستارگان را با استفاده از دو مختصات معین، ستاره ها را در سراسر آسمان ترسیم کرد.

227321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1609

به "عکس ، کشف اسناد باستانی در صومعه مصری راز شگفت انگیز ستارگان گم شده را لو داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، کشف اسناد باستانی در صومعه مصری راز شگفت انگیز ستارگان گم شده را لو داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید