صادرات 216 میلیون دلاری از گمرکات اردبیل

به گزارش اخبار مشروح، مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در سال 98 در مجموع 216 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از گمرکات استان اردبیل به ثبت رسیده است.

صادرات 216 میلیون دلاری از گمرکات اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، پرویز تقوی در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: آمار صادرات استان اردبیل ارزش 16 درصد داشته که از این بین 130 میلیون دلار صادرات قطعی و 83 میلیون دلار نیز صادرات چمدانی بوده است.

وی اظهار داشت: در 2 ماه پایانی سال 98 و به دنبال شیوع کرونا به معنای واقعی تجار ما در بحث صادرات زمین گیر شدند که با هدفگذاری های اجرا شده و با تاکید استاندار اردبیل برای امسال صادرات تا 500 میلیون دلار پیش بینی شده است.

مدیر کل گمرکات استان اردبیل در خصوص آمار واردات استان در سال 98 نیز گفت: سال گذشته 58 میلیون دلار ارزش واردات استان بوده که در مجموع شرایط تجارت استان به نفع صادرات با 56 درصد رشد از نظر ارزش و 102 درصد از نظر وزن به ثبت رسیده است.

تقوی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی استان کالاهایی سرمایه ای و ماشین آلات بخش صنعت بوده و به هیچ وجه در این بین مواد مصرفی و لوکس مشاهده نمی گردد.

وی مزیت استان را در بخش ترانزیت خارجی، آرامش در مرزها و ارتباط با کشورهای همسایه دانست و بیان نمود: در بحث ترانزیت خارجی اعم از مبدا و مقصد با یک رشد 46 درصدی وزنی و چهار درصدی ارزش گذاری روبرو هستیم که این نشان از اطمینان تجار به ویژه در گمرک بیله سوار بوده که بیشترین تعامل را با کشور آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز داشته اند.

ثبت یک میلیون و 400 هزار تردد در گمرکات

مدیر کل گمرکات استان اردبیل به ورودی مسافران و تردد آنها اشاره نمود و اضافه کرد: به غیر از اسفند 98 در 11 ماهه همین سال یک میلیون و 423 هزار تردد و سفر اعم از خروج و ورود در گمرک بیله سوار به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش نشان می دهد.

تقوی میزان درآمد گمرکات استان را با یک رشد 198 درصدی اضافه کرد و بیان نمود: عمده درآمد گمرکات استان از محل واردات بوده که نسبت به سال های گذشته جهش مناسبی را نشان می دهد.

وی فعالیت دو گمرک بیله سوار و اردبیل را اضافه کرد و گفت: عمده کالاهای وارداتی استان از تاجیکستان، روسیه و ترکیه به مقصد اردبیل بوده در حالی که عمده صادرات ما به کشور آذربایجان و گرجستان اجرا شده است.

مدیر کل گمرکات استان اردبیل از سیب زمینی، شیشه و سیمان به عنوان عمده کالاهای صادراتی استان یاد کرد و اضافه کرد: در بحث واردات نیز عمده کالاها مربوط به ماشین آلات صنعتی و مواد اولیه نظیر پنبه بوده است.

تقوی بیان نمود: در کنار دو گمرک اردبیل و بیله سوار گمرک پستی ما در فرودگاه اردبیل نیز دایر است و فعالیت خود را در طول سال با قوت و قدرت انجام می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 427

به "صادرات 216 میلیون دلاری از گمرکات اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 216 میلیون دلاری از گمرکات اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید