سرزمین هزاران دریاچه مازوری، شگفتی طبیعت در لهستان

به گزارش اخبار مشروح، منطقه دریاچه ای مازوری | Masurian Lake District در لهستان

منطقه دریاچه ای مازوری سرزمینی منحصر به فرد نه تنها در لهستان بلکه در کل دنیا است. قطعا لهستان یکی از پر توریست ترین کشورهای دنیا نیست، اما اگر شما اهل طبیعت گردی باشید این مساله برایتان یک مزیت به شمار میرود. چرا که می توانید به دور از هیاهوی شهرها و صدای جمعیت با آرامش کامل در طبیعت ناشناخته و بکر آن گردش کنید. طبیعتی که هنوز به دست انسان ها تخریب و آلوده نشده است. با خبرنگاران همراه شوید تا نگاهی داشته باشیم بر سرزمینی با هزاران دریاچه.

سرزمین هزاران دریاچه مازوری، شگفتی طبیعت در لهستان

تاریخچه

منطقه دریاچه ای مازوری در عصر یخبندان ایجاد شد. هزاران دریاچه آن به وسیله کانال ها و رودخانه ها به هم متصل هستند. تمام این شبکه متصل در آخر به وسیله کانال مازوری که در قرن 18 میلادی ساخته شد به دریای بالتیک می ریزد. از قرن 13 میلادی تمامی دریاچه ها متعلق به پروسی ها بود و قسمتی از زمین های شرقی آنان محسوب می شد. تا این که در دوران تازه در سال 1914 میلادی اولین جنگ مازوری ها با امپراطوری آلمان در گرفت و جنگ بعد در 1915 در طول جنگ دنیای اول روی داد. انتها پس از اتمام جنگ دنیای دوم تمام مرزهای ملی بازسازی شد و منطقه به لهستان منتقل شد.

درباره مازوری

قبل از سفر و گفتن از طبیعت بد نیست بدانید مازوری فقیرترین ناحیه در کشور لهستان است و نرخ بیکاری در آن بسیار بالا است. تقریبا هیچ صنعتی در آن وجود ندارد. در نتیجه هوای آن بسیار تمیز است به همین علت است که آن را ریه های سبز لهستان نامیده اند. وسعت کل ماروزی 1732 کیلومتر مربع است که 486 کیلومتر از آن را دریاچه ها تشکیل می دهند. که معنی دقیق آن می گردد بهشتی برای کمپ رفتن، گشتن در طبیعت و از تماشا زیبایی های خلقت شگفت زده شدن که قطعا برای ساکنان شهرهای بزرگ و شلوغ هیجان انگیزتر است.

برای آغاز سفر می توانید شهرهای Giżycko و یا Ełk را انتخاب کنید که شهرهایی کاملا پیشرفته همراه با اقامت گاه هایی زیبا برای استراحت هستند. در این شهرها می توانید قایقی کرایه کنید و یا سوار کروز شوید و به تحسین طبیعت بپردازید. در طول تابستان لهستانی های زیادی برای سفر دریایی و کشتی سواری به این منطقه می آیند پس اگر شما هم اهل سفر دریایی هستید قطعا یکی از برترین مقاصدی که می توانید برای سفرتان انتخاب کنید مازوری خواهد بود.

بیش از دو هزار دریاچه بزرگتر از یک هکتار در این سرزمین است که به وسیله کانال های ساخته شده در قرن 18 به دریایی بزرگتر پیوند خورده اند. بسیاری از کسانی که یک بار به مازوری آمده اند دیگر هرگز نمی توانند محل دیگری را برای گذراندن تعطیلاتی رویایی انتخاب نمایند. خلیج های متعدد ، شبه جزیره ها و جزایر، تپه های دریایی، جنگل ها، رودخانه ها و دریاچه ها جواهرا مازوری هستند. بعلاوه بد نیست بدانید هنگام انتخاب شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی دنیا مازوری توانست جایگاه 28 ام را کسب کند.

جهتهای قایق سواری

چهار جهت مجزای قایقرانی در مازوری وجود دارد که در میان دریاچه های متصل ایجاد شده اند. دو جهت کایاک سواری نیز در میان رودخانه ها است که محبوب ترین آن جهت رودخانه Krutynia می باشد. به علاوه این جهت ها چندین جهت پیاده روی نیز وجود دارد که در سراسر هر جهت رنگ مربوط به آن جهت و علائم راهنما قرار داده شده تا گردشگران راه را گم ننمایند. از جمله این جهتهای پیاده روی می توان به جهتهای زیر اشاره نمود:

  • جهت طبیعت گردی آبی I. Gałczyńskiego
  • جهت طبیعت گردی زرد Małłka
  • جهت طبیعت گردی سبز okrężny
  • جهت طبیعت گردی بزرگ مازوری Hunchbacked Mazury
  • جهت طبیعت گردی آبی Kajki

تماشای ها

مازوری به خاطر دریاچه ها و جنگل هایش معروفیت دارد. که امکان فعالیت های متفاوت در دل طبیعت را به شما می دهد. از جمله این فعالیت ها می توان شنا کردن، کشتی سواری و کایاک رانی را نام برد. بزرگ ترین دریاچه لهستان به نام niardwy نیز اینجا واقع شده است. بعلاوه آثار باستانی مانند کلیساهای تاریخی، پل ها و قایق های مسافرتی در آن دیده می گردد. خرابه های ستاد برجسته جنگ دنیای دوم که متعلق به هیتلر بوده است نیز این جا است. بعلاوه افراد زیادی برای شیرجه زدن در دریاچه های Arabella و آب های Mamry به این جا می آیند.

هزینه سفر

همان طور که گفته شد این منطقه یکی از فقیرترین محله های لهستان است و قیمت ها در آن بسیار مقرون به صرفه است. در واقع مقرون به صرفه ترین محله لهستان است. می توانید در آن کمپ بزنید. (در روستای Ublik محل بسیار زیبایی برای برپای یاری واقع شده است) اگر هم شهرها را به اقامت در کمپ ترجیح می دهد به راحتی می توانید یک آپارتمان یا خانه محلی را اجاره کنید. یک مقصد گردشگری مالی! کرایه اتاقی کوچک در خانه محلی ها حدود 7-15 یورو و قیمت میانگین اتاق های هتل حدود 30 یورو است. یک شام لذیذ در رستوران های قدیمی نیز حدود 6 تا 10 یورو قیمت دارد.

برترین زمان سفر

اگر اهل آفتاب هستید برترین زمان بین ماه های ژوئن تا آگوست است. اگرچه در نظر داشته باشید در این زمان جمعیت بیشتری به مازوری می آیند. اگر هم دوست دار برف و سرما هستید بین دسامبر تا فوریه را انتخاب کنید. در مازوری هزارن دهکده وجود دارد که همگی ارزش تماشا را دارند که به علت کم بودن جهانگرد و نبود هتل اگر شب قصد اقامت در آن ها را داشته باشید باید در کمپ بمانید.

هنگام اقامت در کمپ توجه داشته باشید که اینجا منطقه ای بکر است و هنوز به صورت کامل به تصرف انسان در نیامده است بنابر این جانوران وحشی مانند گراز، گوزن و روباه در آن زندگی می نمایند. اما خود مازوری کاملا امن و خلوت و مناسب است. تمامی مراکز برپایی کمپ در لهستان از امکانات اولیه برخوردارند و معمولا در زیباترین سرزمین ها قرار گرفته اند.

منبع: escape2poland.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1445

به "سرزمین هزاران دریاچه مازوری، شگفتی طبیعت در لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرزمین هزاران دریاچه مازوری، شگفتی طبیعت در لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید