سامسونگ و تکنو روی یک سنسور دوربین RGBW کار می نمایند

به گزارش اخبار مشروح، این طور که به نظر می رسد دو شرکت بزرگ سامسونگ و تکنو میخواهد طی یک همکاری با یکدیگر سنسور دوربین جدیدی را با فناوری RGBW فراوری نمایند.

سامسونگ و تکنو روی یک سنسور دوربین RGBW کار می نمایند

متن خبر در یک نگاه:

  • سامسونگ و تکنو برای ساخت یک سنسور دوربین نو با یکدیگر وارد همکاری شدند.
  • این سنسور 64 مگاپیکسلی است و به نظر می رسد در گوشی های میان رده استفاده گردد.
  • این سنسور از فناوری RGBW هم پشتیبانی می نماید.
  • این سنسور احتمالا در یکی از گوشی های تکنو در سال 2022 به کار گرفته می گردد.
  • این سنسور با سنسور 50 مگاپیکسلی سامسونگ که قرار است در سری گلکسی S22 استفاده گردد متفاوت خواهد بود.

سامسونگ در زمینه فراوری سنسور دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد. این شرکت تا به امروز سنسورهای زیادی فراوری نموده و از نمونه های ساخت این شرکت هم در گوشی های ساخت شیائومی و خود شرکت هم استفاده می گردد. البته سامسونگ تا به این لحظه نتوانسته سنسوری فراوری کند که آن را در مقایسه با یک سری از پرچم دارهای قدر نظیر اپل سربلند نگه دارد اما عملکرد آن ها واقعا خوب است.

حالا اما به نظر می رسد شرکت کره ای میخواهد طی یک همکاری با شرکت تکنو، سنسور دوربین نوی را طراحی که که ISOCELL GWB نام داشته و از آرایه رنگی RGBW هم به عنوان اصلی ترین قابلیت خود بهره می برد. اگر با این فناوری آشنایی ندارید باید به صورت خلاصه بگوییم هر پیکسلی که به نمایش در می آید معمولا به سه پیکسل کوچک تر تحت عنوان ساب پیکسل تقسیم می گردد که این ساب پیکسل ها در رنگ های قرمز، آبی و سبز به نمایش در می آیند. اما این فناوری نو یک رنگ سفید را هم شامل می گردد که در نتیجه آن را RGBW نام گذاری نموده اند.

این سنسور نو 64 مگاپیکسلی است و همان طور که گفته شد، به مجموعه ساب پیکسل های قرمز، سبز و آبی آن یک رنگ سفید هم اضافه شده است تا دقت بیشتری در ثبت جزئیات داشته باشد. چرا که هرچه تعداد ساب پیکسل ها بیشتر باشد، حساسیت به نور و رنگ افزایش پیدا می نماید و در نتیجه دوربین گوشی قادر خواهد بود تصاویر بسیار دقیق و پرجزئیاتی را حتی در نور کم به ثبت برساند. این طور که به نظر می رسد باید این سنسور را در یکی از گوشی های تکنو که در سال 2022 عرضه می گردد ببینیم چون سامسونگ معمولا سنسورهای نو را در گوشی خود امتحان نمی نماید.

سونی، هواوی، ویوو و اوپو هم جزء شرکت هایی هستند که از سنسورهای RGBW در دوربین گوشی های خود استفاده نموده اند و نتیجه هم کاملا معین بوده است. برای مثال پرچم دارهای هواوی همواره در صدر آنالیز های DXOMARK قرار دارند و سال گذشته هم که نماینده ای از شیائومی پیروز شد به جایگاه نخست دست پیدا کند.

آنچه سامسونگ از سنسور نو خود می خواهد، عملکرد بی نظیر در عکاسی و فیلم برداری در نور شب است. شرکت کره ای می خواهد کاربران در تمامی حالت ها تصاویری داشته باشند که از لحاظ نمایش رنگ بیشتری دقت و کیفیت را داشته باشند. پیش تر گفته می شد این سنسور نو که از فناوری RGBW پشتیبانی می نماید 50 مگاپیکسلی است و قرار است در گوشی های سری گلکسی S22 استفاده گردد. البته به نظر می رسد این سنسور واقعا در دست ساخت باشد اما با این سنسور 64 مگاپیکسلی نو تفاوت عمده ای خواهد داشت.

به نظر می رسد سامسونگ و تکنو روی یک سنسور میان رده مشغول کار هستند. حال باید دید جزئیات مربوط به آن چه زمانی به شکل بهتر و موثق تری به دستمان می رسد. هنوز سامسونگ تاریخ رونمایی دقیقی برای این سنسور نو اعلام ننموده است بنابراین باید منتظر ماند و دید طی ماه های آینده چه خبرهای بیشتری در رابطه با آن منتشر می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1545

به "سامسونگ و تکنو روی یک سنسور دوربین RGBW کار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ و تکنو روی یک سنسور دوربین RGBW کار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید