مک بوک تاشوی اپل ممکن است فوق العاده نازک و سبک باشد

به گزارش اخبار مشروح، طبق نوترین خبرهای منتشر شده از وب سایت Elec، اپل روی فراوری پنل های نازک OLED برای مک بوک خود کار می نماید و حتی گفته می گردد که در آینده از آن ها در ساخت لپ تاپ ها تاشو استفاده خواهد نمود. این پنل های نو OLED دیوایس را بسیار نازک و سبک تر از قبل می نماید و همین عامل کافی است تا جذابیت آن برای کاربران غول فناوری آمریکایی دوچندان گردد.

مک بوک تاشوی اپل ممکن است فوق العاده نازک و سبک باشد

در حالی که ما با این تکنولوژی ساخت چند سالی فاصله داریم و این پروژه به این زودی ها عملی نخواهد شد، اما در صورت به تحقق پیوستن آن می تواند ویژگی قابل توجهی برای مک بوک های اپل باشد. این روزها در فضای مجازی شایعات و برآورد های زیادی در خصوص دیوایس های تاشوی این شرکت به گوش می رسد که مک بوک تاشو یکی از آن ها است. این شایعات نشان می دهند که اپل خیلی بی سر و صدا و به صورت پنهانی روی توسعه این فناوری نو برای محصولاتش کار می نماید.

در این گزارش به این موضوع اشاره شده که پنل های OLED نو این شرکت بدون قطبنده (فیلتر نوری) فراوری خواهند شد. به طور کلی برای آن دسته از کاربرانی که اطلاعاتی در خصوص فیلتر قطبنده ندارند باید گفت که این فیلترها تنها پرتوهای نور با قطبشی معین را عبور می دهند و مانع عبور پرتوهای نور با قطبش های دیگر می شوند. به عبارتی دیگر این فیلتر نوری موجب آن می گردد که نور تنها از جهات خاصی از پنل عبور کند و زاویه دید آن بسیار بهتر گردد.

اما نکته منفی که در این فناوری وجود دارد این است که این قطبنده ها می توانند روشنایی نمایشگر را به طور محسوسی کاهش دهند و همین باعث می گردد مصرف انرژی نمایشگر با افزایش روبرو گردد، در حالی که نمایشگر در این حالت به یک اندازه روشنایی مشابه با پنلی بدون قطبنده دست پیدا می نماید. این یعنی مصرف انرژی بیشتر اما با همان کیفیت که قطعاٌ موجب کاهش طول عمر نمایشگر خواهد شد. بعلاوه از دیگر اشکالات این فناوری می توان به ضخیم تر شدن صفحه نمایش اشاره نمود که که این روزها خیلی هوادار ندارد.

اکنون اما چطور می توان این موضوع را به مک بوک تاشو ربط داد؟ پاسخ کاملا واضح است. اپل با استفاده از پنل های نازک تر می تواند ظرافت خاصی به لپ تاپ های تاشوی خود بدهد و بدیهی است که بهره گیری از این پنل های فوق العاده سبک و نازک قطعاً روی طول عمر و سهولت استفاده از آن تأثیر مثبتی خواهد گذاشت. علاوه بر این ها، همه ما می دانیم که اپل عاشق محصولات نازک و سبک است؛ بنابراین تیم کوک و دوستانش برای رسیدن به این مهم تمام کوشش خود را به کار خواهند برد.

شایعات و برآورد ها حاکی از آن هستند که این محصول می تواند ترکیبی از مک بوک و آیپد باشد، بنابراین کاربران می توانند از آن هم به عنوان یک لپ تاپ و هم یک تبلت فوق العاده نازک و تاشو بهره ببرند. نمایشگر نازک یکی از جذابیت های اصلی این محصول تاشو است و به همین دلیل اپل در پی کاهش وزن آن نیز است. وب سایت کره ای The Elec در ادامه توضیحات خود آورده که اپل میخواهد فیلتر قطبنده را با فناوری مشابه جایگزین کند. پیش از این سامسونگ طبق گفته ی Elec اقدامی مشابه را انجام داد. غول فناوری کره ای پس از حذف فیلتر قطبنده، یک فیلتر رنگی را روی فیلم نازک پنل آن قرار داد و سپس به آن یک لایه پیکسل سیاه ساخته شده از پلی آمید را اضافه نمود. محتمل است که اپل نیز از همین روش برای محصولات تاشوی خود بهره ببرد.

همانطور که در ابتدای خبر اشاره نمودیم، اخیراً خبرهای زیادی در خصوص مصحولات تاشوی اپل در رسانه های خبری مطرح می گردد. برای مثال راس یانگ، متخصص حوزه نمایشگر، ادعا کرد که اپل روی یک دیوایس 20 اینچی تاشو کار می نماید. با این وجود اما، انتظار نداشته باشید که ثمرات کارهای پنهانی اپل را به این زودی ها ببینید. راس یانگ و آقای کو هر دو بر این باورند که از سال 2025 می توانیم شاهد رونمایی از این محصولات کوپرتینویی ها باشیم. احتمالاً در روزها و هفته های آینده باز هم از این قبیل خبرها خواهیم شنید.

منبع: Digitaltrends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1531

به "مک بوک تاشوی اپل ممکن است فوق العاده نازک و سبک باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک تاشوی اپل ممکن است فوق العاده نازک و سبک باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید