راهیابی چهار شهر آذربایجان غربی به مرحله نهایی رقابت شهرهای خلاق فرهنگی

به گزارش اخبار مشروح، رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، افزود: طبق گزارش دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، انتخاب شهرهای مرحله نهایی از میان 367 شهر مشارکت کننده در این طرح اجرا شده است.

راهیابی چهار شهر آذربایجان غربی به مرحله نهایی رقابت شهرهای خلاق فرهنگی

وی اضافه کرد: پس از مراحل مختلف داوری، 129 شهر در 9 حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند که چهار شهراز استان آذربایجان غربی شامل خوی، مهاباد، چالدران و پیرانشهر نیز در میان این شهرها هستند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان نمود: چالدران در حوزه صنایع دستی، پیرانشهر در بخش مد و لباس، خوی در حوزه هنرهای تجسمی و مهاباد در بخش هنرهای نمایشی این موفقیت را کسب کرده اند.

وی گفت: 17 شهر در حوزه موضوعی موسیقی، 27 شهر در حوزه موضوعی ادبیات، 18 شهر در حوزه موضوعی صنایع دستی و سنتی، 3 شهر در حوزه موضوعی چاپ و بسته بندی، 8 شهر در حوزه موضوعی مد و لباس، 10 شهر در حوزه موضوعی سینما، 22 شهر در حوزه موضوعی هنرهای تجسمی، 4 شهر در حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات و 20 شهر در حوزه موضوعی هنرهای نمایشی به مرحله نهایی راه یافته اند.

بابازاده در ادامه با اشاره به مهم ترین شاخص های هیئت داوران برای انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، گفت: توجه به ظرفیت های بومی، محلی، ملی و ارزش های دینی در طراحی و اجرای برنامه ها، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت های بزرگ تجاری، کارخانه ها و دستگاه های اجرایی برای تأمین هزینه ها و سرمایه گذاری در تدوین و اجرای برنامه ها، خلاقیت و نوآوری در برنامه ها، توجه به زیرساخت های فرهنگی و هنری قابلیت و ضمانت اجرایی، پیشینه و سوابق هر شهر در حوزه مربوطه ازجمله این شاخص ها بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 673

به "راهیابی چهار شهر آذربایجان غربی به مرحله نهایی رقابت شهرهای خلاق فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهیابی چهار شهر آذربایجان غربی به مرحله نهایی رقابت شهرهای خلاق فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید