تور استرالیا ارزان: دیدنی های طبیعی استرالیا که شما را جادو می نمایند

به گزارش اخبار مشروح، دیدنی های طبیعی استرالیا | Natural Wonders of Australia

طبیعت متنوع کشور استرالیا، دارای جاذبه هایی است که در سراسر کشور پراکنده شده و بعضی از آن ها آنقدر دیدنی هستند که انگار از جهانی دیگر به اینجا آورده شده اند. تعداد دیدنی های طبیعی استرالیا که همگی چشمگیر و دوست داشتنی هستند، به قدری زیاد است که در یک متن گنجیدن همه آن ها کاری محال است. از این رو خبرنگاران برای شما 10 مورد از دیدنی های طبیعی استرالیا را آورده است تا بتواند تنها بخشی از شگفتی های این قاره را به شما معرفی کند؛ با ما همراه باشید.

تور استرالیا ارزان: دیدنی های طبیعی استرالیا که شما را جادو می نمایند

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

1- دیواره بزرگ مرجانی | Great Barrier Reef

یکی از 7 عجایب طبیعی جهان که تنها موجود زنده ای است که از فضا معلوم می باشد، دیواره بزرگ مرجانی است. 400 نوع مرجان و 1500 گونه از ماهی های استوایی ساکنین اینجا هستند. دیواره بزرگ مرجانی 2300 کیلومتر طول دارد که متشکل از 900 جزیره و 2900 صخره مرجانی جدا است که آن را بزرگترین پدیده مرجانی نموده و می توان گفت که این پدیده نه تنها در استرالیا، بلکه یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کل جهانست.

2- اولورو | Uluru

اگر یک منطقه وجود دارد که استرالیا بتواند به وسیله آن خود را از دیگر مقاصد متمایز کند، صحرای استرالیا (Outback) است و در قلب این صحرا، یکی از تماشای های طبیعی استرالیا واقع شده که یک ماسه سنگ بزرگ است. این سنگ که به آیرس راک معروف بود و در حال حاضر به آن اولورو (نام بومی و نام رسمی) می گویند، جای مقدسی برای بومیان استرالیایی است و اعتقاد بر این است که حدود 700 میلیون سال قدمت دارد.

اولورو حدودا 348 متر ارتفاع داشته که از برج ایفل بلندتر و 2.5 برابر پل سیدنی هاربور است. این پدیده جغرافیایی 3.6 کیلومتر طول، 1.9 کیلومتر عرض را در یک محدوده 9.4 کیلومتری واقع شده است. مهم نیست که این جاذبه را چند بار در کارت پستال یا پس زمینه های مختلف دیده باشید، خود را آماده کنید که زمانی که آن را می بینید بسیار متحول و شگفت زده شوید. نکته جالب اولورو این است که رنگ آن در غروب و طلوع آفتاب تغییر می نماید.

3- خلیج کوسه | Shark Bay

در حدود 800 کیلومتری شمال پرت در سواحل غرب استرالیا، خط ساحلی به شکل W از سنگ آهک، تپه های شن و ماسه سفید و صخره هایی وجود دارد که 1500 کیلومتر طولش است. خلیج کوسه دارای شبه جزیره های کم عمق و محل زندگی 10 هزار فیل دریایی و بعلاوه گونه های در معرض تهدیدی نظیر دلفین ها و متنوع ترین علف های دریایی جهان می باشد. مورخان می گویند اینجا بود که اروپایی ها برای اولین بار به استرالیا پای گذاشتند.

4- پیناکلز | The Pinnacles

با 3 ساعت ماشین سواری در شمال پرت، تشکل های سنگ آهکی خواهید دید که 30 هزار سال پیش، زمانی که عقب نشینی اقیانوس باعث باقی ماندن صدف های زیادی در این منطقه شد، به وجود آمده اند، پیناکلز در پارک ملی نومبانگ واقع شده است که سکونتگاه کانگورو، شترمرغ استرالیایی و خزندگان گوناگون است.

5- دوازده حواری | Twelve Apostles

جاده معروف گرِیت اوشن (Great Ocean Road)، جایی است که در آن تواِلو اپوستلز قرار گرفته است. این سازه های سنگ آهکی 45 متر ارتفاع بالاتر از دریا دارند و قدمت آن ها به حدودا 20 میلیون سال پیش بر می گردد. از این تشکل ها امروزه تنها 7 مورد به جای مانده اند که پس زمینه زیبایی را به نمایش می گذارند؛ اگر می خواهید بیشترین لذت را ببرید بهتر است زمان بازدید از این جاذبه را به غروب موکول کنید.

6- آبشار مکنزی | MacKenzie Falls

مکنزی که بزرگترین آبشار در پارک ملی گرامپینز است در رشته کوه هایی که در صحرایی به طول 235 کیلومتر در غرب ملبورن وجود دارد. این آبشار 30 متر ارتفاع دارد که به یک تنگ می ریزد و در مواقع زیادی باعث ایجاد رنگین کمان زیبا می گردد.

7- جزیره فریزر | Fraser Island

فریزر بزرگترین جزیره شنی در جهان است که بیش از 800،000 سال پیش از مناطقی به دوری قطب جنوب به استرالیا پیوست. این جزیره به طول 123 کیلومتر و 23 کیلومتر عرض توسعه می یابد و به خاطر اینکه همواره در حال حرکت و تکامل می باشد، به عنوان یک اثر جهانی به ثبت رسیده است. جزیره فریزر تنها نقطه در جهان است که جنگل های بارانی بلند در تپه های شنی در ارتفاع بیش از 200 متر رشد نموده اند. آن هایی که عاشق کمپ و سفرهای آفرود هستند، این جزیره بسیار مکان مناسبی است.

8- پارک ملی کاکادو | Kakadu

این پارک ملی پر از تماشای هایی نظیر آبشارهای پلکانی، حوضچه ها، هنر صخره ای مردم بومی و کروکدیل های بزرگ است و بهشتی برای پرنده نگران است. این پارک ملی قطعا نگرش شما را به جهان عوض می نماید، کارهای زیادی است که می توانید در اینجا انجام دهید. طبیعت گردی و تماشا حیات وحش از تفریح های برجسته آن است.

9- ساحل وایت هاون | Whitehaven Beach

وایت هاون، یک خط ساحلی 7 کیلومتری در جزیره ویتساندی استرالیا است. این ساحل امکاناتی نظیر باربیکیو و کمپینگ است که آن را محل مناسب برای سفرهای گردشگران خارجی و محلی می نماید. برای رسیدن به این جزیره می توانید از قایق، هلیکوپتر و … بهره ببرید که مستقیما شما را به اینجا می آورند. این ساحل بیشتر به خاطر شن های سفید آن و بعلاوه آب های فیروزه ای رنگی معروف است که در سراسر آن دیده می شوند.

10- بانگل بانگلز | Bungle Bungles

در بخش های شمال غربی قاره استرالیا، توده سنگ هایی 350 میلیون ساله جا خوش نموده اند که به در پارک ملی پانولولو یا بانگل بانگلز قرار دارند. این توده سنگ ها ارتفاعی حدود 578 متر دارند که در نوع خود بسیار تماشای و هیجان انگیز است.

زیبایی های این مورد از تماشای های طبیعی استرالیا باعث شده اند که به یکی از محبوب ترین جاذبه های کشور تبدیل شوند. همه چیز در ایجا مجذوب کننده است: تنگ ها، استخرهای طبیعی استوایی و غارها در کنار پستانداران خاص و دیگر حیات وحش بی نظیر استرالیا.

منبع: edition.cnn.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1404

به "تور استرالیا ارزان: دیدنی های طبیعی استرالیا که شما را جادو می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: دیدنی های طبیعی استرالیا که شما را جادو می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید