دومین پسماند مارکت منطقه 8 افتتاح شد

به گزارش اخبار مشروح، خبرگزاری خبرنگاران-شهردار منطقه8 گفت: با ایجاد پسماند مارکت، هزینه های جمع آوری پسماند از جلو درب منازل را تا حد زیادی کاهش می دهیم.

دومین پسماند مارکت منطقه 8 افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 8، فاطمه تنهایی گفت: یکی از اهداف مهم در منطقه8 کاهش پسماند و دفن آن با هدف افزایش تفکیک پسماند از مبدا است و با افتتاح دومین پسماند مارکت در منطقه 8 امکان دریافت وجه نقد در ازای پسماند فراهم شد.

وی ادامه داد: درصد قابل توجهی از پسماندهای تولیدی شهروندان را پسماندهای خشک تشکیل می دهد که با توجه به پیامدهای منفی زیست محیطی آن، تفکیک از مبدأ پسماندها با هدف تسریع در فرایند بازیافت و افزایش تفکیک پسماندهای بهداشتی است.

شهردار منطقه8 گفت: این پسماند مارکت محلی است که در آن ارزش ریالی پسماندهای خشک شهروندان از جمله دورریختنی های پلاستیکی، شیشه ای، الکترونیکی، فلزی و... براساس قیمت های مصوب سازمان مدیریت پسماند شهر تهران معین شده و شهروندان می توانند معادل ریالی آن از اجناسی که در این پسماند مارکت وجود دارد خریداری کنند.

تنهایی گفت: با راه اندازی دومین شعبه پسماند مارکت در مسیل باختر، شهروندان به تفکیک پسماند از مبدا تشویق و این فرهنگ ترویج می شود.

شهردار منطقه 8 شرح داد: نصب بنرهای اطلاع رسانی و آگاه سازی درباره تفکیک پسماند و توزیع بسته های آموزشی با موضوع مرتبط، برگزاری کارگاه آموزشی از طریق کارشناسان آموزش این اداره، کاهش پسماند، سهم مسئولیت اجتماعی و... امر مهمی است که در آموزش های شهروندی منطقه 8 مورد توجه ویژه است.

تنهایی در پایان گفت: تلاش ما این است برای اجرای هرچه بهتر این طرح و حصول نتایج مطلوب تر ، کالاهایی که در این مکان ارائه می شود تا حدامکان از کالاهای مورد نیاز شهروندان باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1497

به "دومین پسماند مارکت منطقه 8 افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین پسماند مارکت منطقه 8 افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید