دورتموند 1 - منچسترسیتی 2؛ بازگشت گواردیولا به نیمه نهایی

به گزارش اخبار مشروح، خبرگزاری خبرنگاران- پپ گواردیولا بالاخره به طلسم حذف شدن های خود در مرحله یک چهارم انتها داد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

دورتموند 1 - منچسترسیتی 2؛ بازگشت گواردیولا به نیمه نهایی

به گزارش خبرنگاران، منچسترسیتی خاتمه گام رو به جلوی مورد انتظار را برداشت و خودش را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند. سیتیزن ها با تکرار فزونی 2-1 خود در ملاقات رفت، در مجموع با نتیجه 4-2 دورتموند را کنار زدند و حریف پاری سن ژرمن در مرحله بعدی شدند. در مسابقه چهارشنبه شب دورتموند بازی را با احتیاط آغاز کرد ولی پس از زدن گل اول توسط جود بلینگام، در آستانه صعود به دور بعدی نهاده شد.

با این حال در ابتدای نیمه دوم یک اشتباه از امره جان کار دست تیمش داد و محرز از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند تا دورتموند برای صعود کردن، به زدن 2 گل دیگر نیاز داشته باشد. بازی با همین حس و حال دنبال می شد که به دنبال یک ضربه کرنر، فودن با شوت پای چپ خود از پشت محوطه جریمه تیر خلاص را به نماینده آلمان زد و آرامش خیالی نسبی برای گواردیولا ایجاد کرد. کوشش دو تیم در ادامه گل دیگری را در بر نداشت تا سیتیزن ها صعود دلچسبی را به دور بعدی این رقابت ها تجربه نمایند.

سرمربی اسپانیایی سیتیزن ها پس از بازی گفت:

بی اندازه برای این باشگاه، مدیریت، طرفداران، برای همه و همه مسرور هستم. این دومین باری است که به نیمه نهایی رسیده ایم بنابراین صحبت از دفعه اول در تاریخ باشگاه نیست ولی ما برای رسیدن به اینجا کوشش زیادی کردیم. به جز 10 دقیقه ابتدایی که حریف خوب بود، ما عالی ظاهر شدیم. واقعا بابت حضور در نیمه نهایی و از این که یکی از چهار تیم برتر اروپا هستیم مسرورم. مسرورم که مقابل حریفانی عظیم و قوی قرار می گیریم و ما هم کوشش خواهیم کرد تا عملکرد خوبی داشته باشیم.

این جام دلچسب است ولی در عین حال ناعادلانه چون اگر از آن حذف شوید، می گویند یک ناکامی رقم خورده است، یک فاجعه. این در حالی است که 11 ماه در لیگ برتر و سایر رقابت ها بازی می کنیم.

امروز یک پنالتی به خاطر خطای هند اعلام شد که شاید در روز دیگری پنالتی گرفته نمی شد. ما مقابل تاتنهام هم مدعی خطای پنالتی بودیم ولی داور اعتقاد دیگری داشت. در این رقابت ها، همه چیز به شرایط لحظه ای بستگی دارد. اما نکته مهم این است که در نیمه دوم تیم ما با شخصیت ظاهر شد.

فیل (فودن) پس از گلزنی همه را پشت سر گذاشت و به من رسید. آن شادی برای کل باشگاه بود، همه آن هایی که کوشش زیادی انجام می دهند، برای مسیری که تا رسیدن به اینجا طی نموده ایم. چه چیزی به فیل گفتم؟ گفتم: آفرین، شوت خوبی بود.

ملاقات برگشت دورتموند و منچسترسیتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برد 2-1 سیتیزن ها به خاتمه رسید تا شاگردان پپ گواردیولا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با فزونی 4-2 راهی مرحله نیمه نهایی شوند. پپ گواردیولا برای هشتمین بار به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و با رکورد ژوزه مورینیو برابری کرد. پپ برای اولین بار است که با سیتیزن ها به این مرحله می رسد. سرمربیان رکورددار حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا عبارتند از:

پپ گواردیولا؛ 8 حضور در نیمه نهایی و 2 قهرمانی [قابل ارتقا در همین فصل]

ژوزه مورینیو؛ 8 حضور در نیمه نهایی و 2 قهرمانی / آخرین بار 2014

کارلو آنچلوتی؛ 7 حضور در نیمه نهایی و 3 قهرمانی / آخرین بار 2015

سر الکس فرگوسن؛ 7 حضور در نیمه نهایی و 2 قهرمانی / آخرین بار 2011

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1043

به "دورتموند 1 - منچسترسیتی 2؛ بازگشت گواردیولا به نیمه نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورتموند 1 - منچسترسیتی 2؛ بازگشت گواردیولا به نیمه نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید