خبرنگاران درخشش خبرنگاران خبرنگاران در نخستین جشنواره ملی تالاب

به گزارش اخبار مشروح، استان ها - خبرنگاران - نخستین جشنواره ملی تالاب در حالی بیستم آذرماه برگزیدگان خود را شناخت که خبرنگاران خبرنگاران در مراکز استان ها حایز رتبه های برتر این رویداد فرهنگی شدند.

خبرنگاران درخشش خبرنگاران خبرنگاران در نخستین جشنواره ملی تالاب

به گزارش خبرنگاران، نخستین جشنواره آثار خبری در حوزه تالاب با هدف افزایش سواد رسانه ای شهروندان و تاکید بر موضوع تالاب ها به همت طرح حفاظت از تالاب های ایران با همکاری دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط و مدیر خانه آب ایران برگزار شد.

این جشنواره بیستم آذرماه با معرفی نفرات برگزیده در بخش های خبر و گزارش، عکس و اینفوگرافی و فیلم و موشن گرافی با برگزاری مراسمی به صورت مجازی به کار خود خاتمه داد.

برای انتخاب آثار برتر حدود 392 اثر به تفکیک شامل 205 اثر در بخش خبر و گزارش، 140 اثر در بخش عکس و اینفوگرافی و 47 اثر در بخش فیلم و موشن از 15 استان مورد بررسی قرار گرفت و در هر بخش سه اثر برتر انتخاب و جوایز نقدی، تندیس جشنواره و لوح تقدیر به برگزیدگان اهدا شد.

در این میان سید محمدرضا بهشتی پور خبرنگار آزاد خبرنگاران مرکز استان قم در بخش خبر و گزارش با خبر تالاب مره در استان قم شکار ممنوع شد پیروز به کسب رتبه برگزیده شد.

تالاب مره در کویر مرکزی کشور با وسعت بیش از 33 هزار هکتار در کیلومتر 50 جاده قم ـ گرمسار واقع شده است، اما در حال حاضر به دلیل خشکسالی های گسترده و قطع حقابه های زیست محیطی، دارای شرایط بسیار شکننده ای است.

همچنین عبدالله رحمانی خبرنگار خبرنگاران در دفتر مهاباد با خبری با عنوان نفس های تالاب بین المللی قوپی باباعلی در مهاباد به شماره افتاد پیروز به کسب رتبه دوم این جشنواره در بخش خبر شد.

در این خبر آمده است: هم اکنون بخش های زیادی از تالاب بین المللی قوپی باباعلی شهرستان مهاباد خشک شده و احیای این تالاب نیازمند ایجاد حق آبه از منابع آبی است.

همچنین چنور صادقی خبرنگار آزاد خبرنگاران در مرکز سنندج با گزارش اُردک ماهی، تهدیدی برای اکوسیستم زریبار توانست رتبه سوم بخش گزارش خبری این جشنواره را کسب کند.

در این گزارش می خوانیم: اُردک ماهی گونه غیربومی و از نوع شکارچی و مهاجم است که حدود سه سال پیش در تالاب بین المللی زریبار رها شد و 2 سالی است تکثیر آن افزایش پیدا کرده و اکوسیستم این دریاچه را به خطر انداخته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 849

به "خبرنگاران درخشش خبرنگاران خبرنگاران در نخستین جشنواره ملی تالاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخشش خبرنگاران خبرنگاران در نخستین جشنواره ملی تالاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید