حمله موشکی نیروهای ارمنستان به دومین شهر عظیم آذربایجان

به گزارش اخبار مشروح، نیروهای ارمنستان امروز (یکشنبه) شهر گنجه دومین شهر عظیم جمهوری آذربایجان در 348 کیلومتری غرب باکو و چند شهر دیگر این کشور را مورد حملات موشکی قرار دادند.

حمله موشکی نیروهای ارمنستان به دومین شهر عظیم آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، حکمت حاجی اف مشاور رییس جمهوری آذربایجان امروز بیان کرد که شهر گنجه از خاک ارمنستان مورد حملات موشکی قرار گرفته است.

وی گفت: نیروهای ارمنستان همچنین شهرستان های ترتر، هورادیز و فضولی جمهوری آذربایجان را مورد حمله موشکی قرار دادند که این حملات خساراتی به واحد های مسکونی و مالی وارد نموده است.

به گفته حاجی اف، نیروهای جمهوری آذربایجان نیز برای جلوگیری از این حملات دست به اقدام پیشگیریانه زدند.

در این حال، دادستان کل جمهوری آذربایجان در گزارشی بیان کرد که بر اثر حملات موشکی نیروهای ارمنستان به مناطق مسکونی واقع در نزدیکی محل عملیات نظامی در هفت روز گذشته در مجموع 22 غیرنظامی جان باخته و 74 نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را شروع کننده درگیری و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروع کننده حمله دانست.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و پایان با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 647

به "حمله موشکی نیروهای ارمنستان به دومین شهر عظیم آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله موشکی نیروهای ارمنستان به دومین شهر عظیم آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید