بازار داغ گوشی های دست دوم در هنگ کنگ، دلیل: نگرانی از حریم خصوصی

به گزارش اخبار مشروح، بسیاری از فروشندگان موبایل در هنگ کنگ از افزایش سه تا 4 برابری فروش تلفن های ارزان قیمت خبر دادند.

بازار داغ گوشی های دست دوم در هنگ کنگ، دلیل: نگرانی از حریم خصوصی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تقاضا برای خرید گوشی های ارزان، قدیمی و با قابلیت استفاده کوتاه مدت تلفن همراه (برنر فون- burner phone) در هنگ کنگ افزایش یافته است. هنگ کنگ (دولت شهر تحت کنترل دولت چین) محدودیت های ناشی از ویروس کرونا را کاهش داده اما مردم را ملزم به استفاده از اپلیکیشن ردیاب کرونا می نماید. استفاده از این اپلیکشین نگرانی از حفظ حریم خصوصی مردم هنگ کنگ را افزایش داده و آنها را به فکر استفاده از گوشی دوم انداخته است.

به گزارش خبرنگاران، هنگ کنگ به عنوان مستعمره سابق بریتانیا در سال 2019 با اعتراضات دنباله دار ضد دولتی و ضد چینی روبرو شد. این تظاهرات علیه لایحه استرداد مظنونان و متهمان به چین در سال 2019 شکل گرفت و کمی بعد به تظاهرات دموکراسی خواهی تبدیل شد. چین در واکنش به این تظاهرات در سال گذشته قانون امنیت ملی را برای هنگ کنگ تصویب کرد و با استفاده از این قانون بسیاری از فعالان دموکراسی خواه در هنگ کنگ را بازداشت و دستگیر کرد.

به دنبال شیوع مجدد ویروس کرونا در یک هنگ کنگ مشتریان در یک رستوران کد QR برنامه لیو هوم سیف- LeaveHomeSafe را اسکن می نمایند تا در صورت شیوع کرونا در این رستوران از شرایط رسیدگی به سلامت خود آگاهی یابد/ عکس: رویترز

رویترزنوشت: چرخش سریع مقامات دولت هنگ کنگ به سمت سرکوب معترضان، بازداشت ها و دیگر سیاست های اجرایی شده در این دولت شهر حقوق و آزادی 7.5 میلیون نفر ساکن این منظقه ویژه اداری را محدود نموده و منجر به بی اعتمادی عمیق نسبت به سیاست های عمومی از جمله مهار ویروس کرونا شده است.

سوفیا چان وزیر بهداشت هنگ کنگ در این باره گفت: این اپلیکیشن هیچ خطری برای حفظ حریم خصوصی ندارد و فقط باعث ذخیره داده های کاربران در تلفن همراه می گردد و هیچ شخص ثالثی آنها را جمع آوری نمی نماید. وی اضافه کرد: این برنامه به کاربران اطلاع می دهد که آیا آنها با یک فرد مبتلا با کووید-19 در تماس بوده اند یا خیر.

وینسنت 28 ساله حسابداری که به دلیل حساسیت موضوع نام کوچک خود را اعلام نکرد، در این باره گفت: من یک تلفن ارزان و با قابلیت مصرف کوتاه مدت می خرم زیرا دولت به مردم اعتماد ندارد پس چرا من به دولت هنگ کنگ اعتماد کنم.

اپلیکیشن های ردیابی کرونا مسایل مربوط به حریم خصوصی و اعتماد عمومی در سراسر دنیا از سنگاپور تا آمریکا را مورد توجه قرار داده است.

اسکن کد QR برنامه لیو هوم سیف- LeaveHomeSafe در یک رستوران در هنگ کنگ/ عکس: رویترز

هنگ کنگ فرایند محدودیت هایکرونایی خود را تغییر داده و از این پس بیش از دو نفر قادر به نشستن بر سر یک میز در رستوران نیستند. پیش از این 4 نفر می تواستند بر سر میز یک رستوران بنشینند. ساعت صرف شام در غذاخوری ها نیز کاهش یافته است.

رستوران ها و سایر اماکن تازه باز شده مانند سالن های زیبایی یا بدن سازی نیز ملزم به ثبت اطلاعات مشتریان یا اسکن کد QR با برنامه لیو هوم سیف- LeaveHomeSafe با تلفن همراه خود هستند که مقامات برای ردیابی تماس از آنها استفاده می نمایند.

از کارمندان دولت خواسته شده که کد را قبل از ورود و خروج از ادارات با تلفن همراه اسکن نمایند.

کارمند یک رستوران در حال معرفی برنامه لیو هوم سیف- LeaveHomeSafe در هنگ کنگ/ عکس: رویترز

در محله شام شوی پو طبقه کارگر که بورس وسایل الکتریکی ارزان محسوب می گردد، بیش از 12 فروشنده به رویترز گفته اند که از هفته گذشته و همزمان با اعلام دولت برای کاهش محدودیت های کرونایی با افزایش تقاضا برای خرید تلفن های همراه قدیمی روبرو شده اند.

وونگ، فروشنده گوشی تلفن همراه که بیش از 50 گوشی قدیمی در هفته گذشته فروخته است در این باره گفت: مردم به دنبال گوشی هوشمند ارزان قیمتی هستند که بتواند برنامه لیو هوم سیف را اجرایی کند.

سایر فروشندگان نیز از افزایش سه تا 4 برابری فروش تلفن های ارزان قیمت خبر دادند.

اندی کووک از شرکت ا لینگ تله کامینیوکیشین در این باره گفت: من افراد زیادی را دیده ام که در حین سال جدید چینی گوشی های تلفن قدیمی خریده اند و در خصوص آن سوال می نمایند. من به آنها می گویم که تلفن برای اجرای برنامه ردیاب کرونا حداقل به اندروید 8 احتیاج دارد.

کارمند یک رستوران در هنگ کنگ در حال هدایت مشتریان برای اسکن کد QR برنامه لیو هوم سیف- LeaveHomeSafe در یک رستوران در هنگ کنگ/عکس: رویترز

محبوب ترین گوشی قدیمی مردم هنگ کنگ در این روزها سامسونگ گلکسی مدل J5 است که قیمتی حدود 300 دلار هنگ کنگ یا 38.5 دلار آمریکا دارد.

دولت هنگ کنگ در ماه نوامبر گذشته خاطرنشان کرد که این برنامه از ماه نوامبر (آبان) تا کنون بیش از 840 هزار بار دانلود شده و بیش از 70 هزار مکان در این طرح شرکت نموده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 953

به "بازار داغ گوشی های دست دوم در هنگ کنگ، دلیل: نگرانی از حریم خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار داغ گوشی های دست دوم در هنگ کنگ، دلیل: نگرانی از حریم خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید