تیک تاک به جنگ اسپاتیفای و اپل موزیک می رود

به گزارش اخبار مشروح، با توجه به این موضوع که موسیقی نقش بزرگی در شبکه اجتماعی تیک تاک ایفا می نماید، خیلی عجیب نخواهد بود اگر این شرکت سرویس استریم موسیقی مخصوص خودش را طراحی و به کاربران سراسر جهان معرفی کند. ظاهراً یک پتنت ثبت شده در این رابطه نشان می دهد که تیک تاک دقیقا روی چنین سرویسی کار می نماید.

تیک تاک به جنگ اسپاتیفای و اپل موزیک می رود

شرکت مالک تیک تاک یعنی بایت دنس، به تازگی در ماه مه درخواست ثبت پتنتی را برای TikTok Music به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا ارسال نموده است. بر اساس اطلاعات این درخواست، این سرویس به کاربران امکان خرید، پخش، اشتراک گذاری و دانلود آهنگ ها را خواهد داد. این سرویس بعلاوه قابلیت ساخت، اشتراک گذاری و پیشنهاد پلی فهرست ها، ثبت نظر روی آهنگ ها و پخش زنده های صوتی و ویدیویی را در دسترس کاربران قرار می دهد. بایت دنس پیش تر نیز در ماه نوامبر پتنت همین سرویس را در استرالیا به ثبت رسانده بود.

بایت دنس در زمینه استریم موسیقی تجاربی نیز دارد. این شرکت در سال 2020، یک اپلیکیشن استریم موسیقی به نام Resso را در هند، برزیل و اندونزی راه اندازی کرد. نکته جالب توجه اینجاست که این اپلیکیشن بعضی از قابلیت هایی که در پتنت سرویس استریم TikTok Music ثبت شده نظیر ایجاد فهرست های پخش، اشتراک گذاری آهنگ ها در رسانه های اجتماعی و نظر دادن در خصوص آن ها را دارد.

گفته می گردد که بایت دنس حتی از تیک تاک نیز برای جذب کاربران به سوی اپلیکیشن Resso استفاده می نماید. طبق گزارش The Information، اپلیکیشن تیک تاک در برزیل با دکمه ای ارائه می گردد که کاربران را برای شنیدن نسخه کامل آهنگ های مورد علاقشان به Resso راهنمایی می نماید. گزارش The Information بعلاوه نشان می دهد که سرویس Resso تا ماه نوامبر 2021 بیش از 40 میلیون کاربر فعال ماهانه در هند، برزیل و اندونزی داشته است. پیش نیز در گزارشی اعلام شد که تعداد کاربران این سرویس در هند بین ماه های ژانویه 2021 تا ژانویه 2022 حدود 300 درصد رشد داشته است. اما در مدت مشابه، اپلیکیشن تیک تاک تنها 38 درصد در کشور هند افزایش کاربر را تجربه کرد.

در حال حاضر فعلاً معین نیست که آیا بایت دنس میخواهد سرویس استریم TikTok Music را بر اساس سیاست های Resso طراحی کند یا نه. از آنجایی که تیک تاک سهم زیادی بر نحوه عملکرد شبکه های اجتماعی داشته، باید دید سرویس استریم موسیقی آن ها هم می تواند چنین تأثیری از خود برجای بگذارد یا نه.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1565

به "تیک تاک به جنگ اسپاتیفای و اپل موزیک می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیک تاک به جنگ اسپاتیفای و اپل موزیک می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید