تعویق دو ماهه پرداخت اقساط بانکی فعالان اقتصادی

به گزارش اخبار مشروح، علی ربیعی سخنگوی دولت که ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه که به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، درباره شیوع ویروس کرونا و اقدامات دولت دراین باره، گفت: ما امروز به سیاقی جدید که ناشی از مراعات کنترل این ویروس است، جلسه سخنگویی را به شکل مجازی و با استفاده از تکنولوژی های ارتباطی برگزار می کنیم. امیدواریم بنا بر تصمیم دولت تمامی مجامع و نهادهایی که ضرورت ندارد جلسات را به صورت عمومی برگزار کنند، از همین روش برای برگزاری جلسات بهره ببرند.

تعویق دو ماهه پرداخت اقساط بانکی فعالان اقتصادی

او در این نشست همچنین اعلام کرد: برای کاهش فشار بر مردم، سیاست های حمایتی از قبیل افزایش مدت بازپرداخت برخی وام ها تصمیم گیری شد. در این راستا تصمیم گرفته شد تا سررسید وام ها دو ماه به تأخیر بیفتد.

مهم ترین نکات اقتصادی صحبت های ربیعی به شرح زیر است:

  • در شورای پول و اعتبار موضوعات تأخیر در سررسید وام ها فردا مطرح خواهد شد و تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.
  • همچنین قرار شد در خصوص استمهال بدهی های اقتصادیاتی و فعالان اقتصادی، تسهیلاتی ایجاد شود و اگر منع قانونی در این مورد وجود داشت، بنا شد تا در نشست فردای سران قوا در این خصوص تصمیم گیری شود.
  • همچنین در خصوص تشکیل مجامع شرکت های بورسی و شرکت های بیمه ای تا خاتمه هفته تصمیم های مقتضی اتخاذ خواهد شد.
  • دولت موظف شده است تا تمامی هزینه های درمانی کرونا را پرداخت کرده و در این مورد به مردم و بخصوص اقشار ضعیف جامعه هیچ فشاری وارد نخواهد شد.
  • در خصوص لغو سود بازرگانی و لغو محدودیت های واردات در خصوص کالاهای مرتبط با کرونا و همچنین صادرات برخی کالاها به وزارت صنعت، معدن و تجارت اختیاراتی واگذار شد تا تصمیمات نهایی را اتخاذ کند.
  • به وزارتخانه های بهداشت و صمت اختیار داده شد که در زمینه رفع کمبود اقلام بهداشتی، مجوزهای لازم برای تولید یا تغییر کاربری برخی صنایع در حوزه تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده صادر کنند.
  • تولید ماسک های نانو و N95 مخصوص پرسنل بیمارستانی تا خاتمه هفته به روزی 300 هزار عدد خواهد رسید.
  • کیت های تشخیص بیماری های کرونا نیز که توسط متخصصین وزارت دفاع طراحی و به مرحله ساخت رسیده، امیدواریم به زودی به مرحله تولید انبوه رسیده و در این زمینه با 5 شرکت دانش بنیان در حال انعقاد قرارداد هستیم.
  • ما حرکت به سمت تولید روزی یک و نیم میلیون ماسک را آغاز کرده ایم. همچنین روزانه 400 هزار لیتر الکل تولید می شود.
  • در حال حاضر گمرکات عراق باز شده و ما در مرز عراق با پروتکل هایی که با هم به توافق رسیدیم و امضا کردیم، تمام مسائل بهداشتی رعایت می شود و مصرف کنندگان در کشورهای همسایه هم آسوده خاطر باشند. استانداردهای ایزولاسیون در خصوص این کالاها انجام می شود.
  • مرزهای آذربایجان در حال فعال شدن هستند و همه خروجی ها کنترل می شوند.
  • کنندگان کشورهایی که با آنها مراوده داشتیم و سایر کشورهای جهان تفاهم نامه های دو جانبه در خصوص مسائل مربوط به این ویروس و اینکه طرف مقابل اطمینان خاطر داشته باشد که کامیون ها و کالاهای ایرانی مسئله ای ندارند، این آمادگی وجود دارد که تفاهم نامه اجرا و انجام شود.
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 279

به "تعویق دو ماهه پرداخت اقساط بانکی فعالان اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق دو ماهه پرداخت اقساط بانکی فعالان اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید