تصویربرداری از پلنگ در حال تعقیب گله برای نخستین بار در کشور

به گزارش اخبار مشروح، مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: حدود 10 روز پیش برای نخستین بار در پارک ملی تندوره از پلنگی در حال تعقیب یک گله کل وبز تصویر برداری شد.

تصویربرداری از پلنگ در حال تعقیب گله برای نخستین بار در کشور

کیوان هوشمند در مصاحبه با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اضافه نمود: حدود 10 روز قبل یکی از عکاسان خوش ذوق حیات وحش کشور در جریان سفر خود به استان خراسان رضوی پیروز به ثبت تصاویری استثنائی از پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره شده است.

به گفته وی، تصاویر تهیه شده در روز نشان می دهد یک پلنگ بزرگ الجثه به منظور شکار، دسته ای کل و بز وحشی را تعقیب می نماید. ثبت تصویر همزمان پلنگ ایرانی در حال تعقیب شکار در نوع خود بی نظیر است.

علی برگر عکاس خوش ذوق و توانای حیات وحش در این باره گفت: حدود 10 روز قبل که به منظور عکاسی به پارک ملی تندوره سفر نموده بودم، حوالی ساعت 12 ظهر دسته ای کل و بز وحشی که به نقطه ای خاص خیره شده بودند توجهم را جلب کرد.

وی اضافه نمود: حدود 30دقیقه کل و بزها را زیر نظر داشتم که بدون هیچ حرکتی به یک نقطه نگاه می کردند که ناگهان رم نموده و به سرعت آغاز به فرار کردند.در همین زمان متوجه یک پلنگ شدم که گله کل و بزها را تعقیب می کرد و پیروز شدم از فاصله حدودا 50 متری از پلنگ و دسته بزهای وحشی در حال فرار عکس بگیرم.

منبع:مهر

منبع: دالاهو
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1636

به "تصویربرداری از پلنگ در حال تعقیب گله برای نخستین بار در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویربرداری از پلنگ در حال تعقیب گله برای نخستین بار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید