ترامپ از گوگل، فیس بوک و توئیتر شکایت کرد

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از توئیتر، فیس بوک و گوگل و بعلاوه مدیران ارشد این شرکت ها به اتهام خاموش کردن دیدگاه های محافظه کارانه به شیوه غیرقانونی، شکایت نموده است.

ترامپ از گوگل، فیس بوک و توئیتر شکایت کرد

در این شکایت ها ادعا شده پلتفرم های شبکه اجتماعی حق آزادی بیان را نقض نموده اند. ترامپ تصمیم دارد این موارد را به اسم شکایات گروهی ثبت کند. به عبارت دیگر او می خواهد این شکایت را از جانب دیگر کاربران فیس بوک، توئیتر و یوتیوب (زیرمجموعه گوگل) ثبت کند که مدعی هستند این شرکت ها آنها را ساکت نموده اند.

ترامپ سه شکایت با اتهامات مشابه علیه مارک زاکر برگ (مدیر ارشد اجرایی فیس بوک)، جک دورسی (مدیر ارشد اجرایی توئیتر) و ساندار پیچای (مدیر ارشد اجرایی گوگل) ثبت نموده است.

این درحالی است که در پی حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه، حساب های کاربری وی در فیس بوک، توئیتر و یوتیوب به علت ترویج خشونت تعلیق شدند.

در شکایت ترامپ از دادگاه خواسته شده بخش 230 قانون نجابت ارتباطات را لغو کند. این قانون شرکت های فناوری را در مقابل محتوای انتشار یافته از سوی کاربران مصون می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1180

به "ترامپ از گوگل، فیس بوک و توئیتر شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از گوگل، فیس بوک و توئیتر شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید