تراریومی غرق در ساکولنت!

به گزارش اخبار مشروح، تراریوم ها مانند اثرهای هنری هستند و هر کدام یک دنیای کوچک اند! امروز به شما آموزش می دهیم چه طور دنیای ساکولنتی خود را بسازید!

تراریومی غرق در ساکولنت!

با این تراریوم زیبا انگار باغی ساکولنت به درون خانه آورده اید. یکی از خوبی های تراریوم این است که نگهداری زیادی نمی خواهد. از آنها برای زیبا کردن سر میز ناهار خوری، قفسه کتابخانه و … بهره ببرید. حتی می توانید در بالکن هم قرارشان دهید. آنها بی نهایت تطبیق پذیرند!

به چه وسایلی احتیاج داریم؟

- ظرفی شیشه ای با دهانه باز (می توانید ظرف های مخصوص تراریوم را از گلفروشی محل و یا بازار گل تهیه کنید)

- سنگریزه

- زغال فعال (درصورتی که نتوانستید زغال فعال پیدا کنید، از زغال های معمولی بهره ببرید)

- خاک کاکتوس

- تعدادی ساکولنت (سعی کنید از ساکولنت هایی با رنگ های مختلف بهره ببرید تا کارتان چشم گیر تر گردد)

- خزه

- وسایل تزئینی مانند صدف، سنگ، مجسمه، عروسک و … (البته این مورد به دلخواه است)

- قلمویی نرم و تمیز

آغاز کنیم!

نکته: مطمئن شوید ظرفی که تهیه می کنید دارای دهانه ای باز و انتهایی بسته است. در تراریوم به سوراخ زهکش احتیاج نداریم و در عین حال هم نمی خواهیم تراریوم ساکولنتی که درست می کنیم رطوبت زیادی داشته باشد چرا که ساکولنت ها متعلق به منطقه ها خشک هستند.

مرحله اول

لایه ای به ضخامت 2 تا 3 سانتی متر سنگریزه، در کف ظرف بریزید. سنگریزه ها نقش زهکش را برای تراریوم تان بازی می نمایند و مانع از قرار گیری ریشه های تراریوم در آب می شوند. پس اضافه کردن این لایه بسیار مهم است.

مرحله دوم

لایه ای به ضخامت نیم سانتی متر از زغال فعال را بر روی لایه سنگریزه بریزید. زغال فعال هوا و خاک موجود در تراریوم را تصفیه می کند و از ابتلای گیاهان به قارچ جلوگیری می کند.

مرحله سوم

یک لایه ضخیم خاک را روی لایه زغال بریزید. لایه خاک باید به مقدار ای عمیق باشد که بتوانید ساکولنت ها را در آن بکارید و ریشه ساکولنت ها را در خود نگه دارد. نکته: از خاکی دارای شن برای کاشت ساکولنت ها بهره ببرید. خاک آماده کاکتوس که در بازار موجود است هم انتخاب خوبی ست.

مرحله چهارم

ساکولنت ها را از گلدان شان درآورید و خاک اطراف ریشه ها را با احتیاط بتکانید. این نکته بسیار مهم است: از ساکولنت هایی با احتیاج آبی، نوری و .. یکسان برای کاشت در یک تراریوم بهره ببرید.

مرحله پنجم

درون خاک موجود در ظرف حفره ای به وجود بیاورید و هر ساکولنت را در یک حفره بکارید. برای دیزاین تراریوم تان می توانید به دو صورت عمل کنید:

1- گیاهان بلند تر را در عقب کار قرار دهید و به ترتیب قد به جلو تراریوم برسید

2- گیاهان بلندتر را در مرکز تراریوم قرار دهید و گیاهان دیگر را به ترتیب قد به طور دایره وار حول محور آنها (گیاهان قد بلند) بکارید.

می توانید قبل از کاشت گیاهان را روی خاک قرار دهید تا دیزاین دلخواه تان را پیدا کنید، سپس آنها را در خاک بکارید.

مرحله ششم

حالا نوبت به اضافه کردن خزه ها است. می توانید از خزه های مرده و یا سبز و زنده بهره ببرید. خزه ها را در قسمت هایی از تراریوم که خاک بستر خالی مانده قرار دهید، تا علاوه بر پوشاندن جاهای خالی، بافت زیبایی هم به کارتان بدهند.

نکته: اگر از خزه زنده استفاده می کنید، باید آن را یک روز در میان غبار پاشی کنید و در این هنگام مواظب باشید آب با ساکولنت ها یا خاک اطراف شان برخورد نکند.

مرحله هفتم (به دلخواه)

تراریوم تان را از طریق وسایل تزئینی زیبا تر کنید. می توانید از سنگ ها، شاخه درخت، عروسک، مجسمه و یا وسایل زینتی مخصوص تراریوم بهره ببرید. شن های رنگی موجود در بازار هم انتخاب های خوبی هستند.

مرحله هشتم

حتما در حین کار مقداری خاک بر روی ساکولنت هاتان ریخته شده است. این خاک ها را با استفاده از قلمویی نرم از روی گیاهان و وسایل تزئینی تراریوم پاک کنید.

مرحله نهم

خب! تراریوم تان آماده است! آن را در مکانی قرار دهید که نور زیادی به آن برسد اما از معرض تابش مستقیم خورشید دور نگهش دارید، چرا که در غیر این صورت، هوای داخل تراریوم بسیار گرم می گردد و گیاهان می سوزند. تراریوم تان را هفته ای یک بار، یا هر زمانی که خاک به نظرتان خشک رسید، با اندکی آب آبیاری کنید. بسیار مراقب باشید که گیاهان تان را بیش از حد آبیاری نکنید و باعث پوسیدن ریشه آنها نشوید.

بهتر است به تراریوم تان ماهی یک بار یا 2 ماه یک بار مقداری محلول قارچ کش بزنید.

منبع: فوت و فن / ehow.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1570

به "تراریومی غرق در ساکولنت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراریومی غرق در ساکولنت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید