بهترین فیلم های فوتبالی تاریخ سینما به بهانه آغاز یورو 2020

به گزارش اخبار مشروح، تهران (پانا) - همزمان با آغاز رقابت های فوتبال قهرمانی اروپا موسوم به یورو 2020 (با یک سال تاخیر)، گادرین فهرست بهترین فیلم های فوتبالی تاریخ را به انتخاب منتقد ارشد خود معرفی کرد.

بهترین فیلم های فوتبالی تاریخ سینما به بهانه آغاز یورو 2020

به گزارش هنرآنلاین، فوتبال همواره از موضوع های محبوب فیلمسازان بوده و جدا از برخی مستندهای مهم و تماشایی، گروهی از فیلمسازان هم محبوب ترین ورزش تاریخ را دستمایه فیلم های داستانی خود قرار داده اند؛ از فرار به سوی پیروزی تا یونایتد نفرین شده و دیه گو مارادونا همواره سینما به مستطیل سبز و قهرمانان آن پرداخته است. همزمان با آغاز رقابت های یورو 2020 نگاهی می کنیم به انتخاب های پیتر بردشا، منتقد ارشد گاردین درباره بهترین فیلم های فوتبالی تاریخ.

مثل بکام سانتر کن 2002 - گوریندر چادا شاید نخستین کارگردانی بود که نشان داد چگونه می توان صحنه های هیجان انگیز فوتبال را درون زمین روی پرده سینما به تصویر کشید. کایرا نایتلی با این فیلم درخشید و خیلی زود ستاره سینمای جهان لقب گرفت.

آفساید 2006 - جعفر پناهی در این فیلم داستانی-مستند ماجرای ورود غیرقانونی چند دختر نوجوان را به ورزشگاه آزادی در جریان بازی ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی 2006 روایت کرده است.

زیدان - پرتره قرن 21 2006 - داگلاس گوردن و فیلیپه پاره نو در بازی سال 2005 میان رئال مادرید و ویارئال دوربین را 90 دقیقه روی چهره زین الدین زیدان متمرکز کردند و نتیجه، یکی از تماشایی ترین یادگارها از دوران حضور نابغه فرانسوی جهانی توپ گرد در زمین فوتبال شد.

فرار به سوی پیروزی 1981 - جان هیوستن برای روایت کردن یک داستان فوتبالی در اردوگاه اسیران جنگ جهانی دوم سراغ ستاره های سینما و فوتبال رفت؛ از مایکل کین و سیلوستر استالونه تا پله، بابی مور و اوسوالدو آردیلس.

در جستجوی اریک 2009 - کن لوچ چند سال پس از بازنشسته شدن اریک کانتونا سراغ ستاره بی بدیل جهانی فوتبال رفت تو او در این فیلم نقش یک هوادار افسرده منچستر یونایتد، تیم پیشین خود را بازی کند.

یونایتد نفرین شده 2009 - نسخه سینمایی تام هوپر از رمان دیوید پیس درباره برایان کلاف و یک سال حضور او در لیدز یونایتد در 1974 با بازی مایکل شین در نقش اصلی همچنان در یادها مانده است.

قیصر: بزرگ ترین فوتبالیستی که هرگز فوتبال بازی نکرد 2018 - کارلوس راپوسو ملقب به قیصر (به دلیل شباهت به فرانتس بکن باوئر) در دهه 1980 به لطف کارلوس آلبرتو (مربی سرشناس برزیلی) فرصت حضور در جهانی فوتبال را یافت اما با وجود رفتن به تیم ها و باشگاه های بزرگ، تقریبا هرگز پایش به توپ نخورد.

دیه گو مارادونا 2019 - مستند استادانه آصف کاپادیا درباره دیه گو مارادونای کبیر ترکیبی بی نظیر از تصاویر تلویزیونی تمام لحظه های حضور این نابغه بزرگ در زمین فوتبال و تیم های بازشگاهی آرژانتین و ایتالیا و اسپانیاست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1185

به "بهترین فیلم های فوتبالی تاریخ سینما به بهانه آغاز یورو 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم های فوتبالی تاریخ سینما به بهانه آغاز یورو 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید