بهترین سوغاتی های سوئیس

به گزارش اخبار مشروح، سوغاتی های سوئیس

سوئیس کشوری فوق العاده مجذوب کننده و زیباست و طبیعت نفس گیر آن و جاذبه های گردشگری اش آن را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است. سوئیس کشور ثروتمندی است و خرید سوغاتی در این کشور نسبتا گران است. به همین دلیل لازم است که با دقت سوغاتی انتخاب کنیم و بهترین سوغاتی های سوئیس را به عنوان سوغاتی خریداری کنیم. در ادامه لیستی از بهترین و مشهورترین سوغاتی های سوئیس را به شما معرفی می کنیم. برخی از این سوغاتی ها مثل ساعت سوئیسی بسیار گرانقیمت هستند و برخی دیگر را با قیمتی ارزان هم می توان خرید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا سری به سوئیس بزنیم.

بهترین سوغاتی های سوئیس

شکلات سوئیسی | Swiss Chocolate

شکلات های سوئیسی جزء باکیفیت ترین و مشهورترین شکلات های جهان هستند. بنابراین یکی از بهترین سوغاتی های سوئیس بدون شک شکلات است. سوئیسی ها عاشق شکلات هستند و تغییرات مهمی در فرآیند شکلات سازی ایجاد کرده اند. مثلا سوئیسی ها برای اولین بار به ترکیبات شکلات شیر اضافه کردند و انواع مختلفی از شکلات را تولید کردند. در سفر به سوئیس می توانید شکلات های خوشمزه را در اندازه ها و شکل های مختلف خریداری کنید و برای عزیزانتان ببرید. البته در طول سفر هم پیشنهاد می کنیم تا می توانید از این شکلات های خوش طعم و باکیفیت بخورید و لذت ببرید.

پنیر سوئیسی | Cheese

علاوه بر شکلات یکی دیگر از سوغاتی های سوئیس که معروفیتی جهانی دارد پنیر است. البته پنیر را نمی توان به راحتی جابجا کرد و شرایط نگهداری خاصی دارد. با این حال، اگر پروازتان زیاد طولانی نیست حتما از پنیرهای خوشمزه سوئیسی به عنوان سوغاتی با خود به خانه ببرید. پنیرهای سفت و خشکی هستند که زود خراب نمی شوند و می توانید آن ها را در کیف دستی تان هم قرار بدهید. اما پنیرهای نرم سوئیسی که بسیار هم لذیذ و خوشمزه هستند را باید در یخچال و جای خنک نگهداری کرد. با این حال، تنوع پنیرهای سوئیسی بسیار بالاست و می توانید پس از مشورت با فروشنده بهترین نوع پنیر را به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

ساعت سوئیسی | Swiss Watch

خب به یکی از مشهورترین و نفیس ترین محصولات سوئیسی می رسیم. ساعت سوئیسی با کیفیت بسیار بالایی که دارد به عنوان محصولی لاکچری و شیک شناخته می شود و خیلی ها آرزوی داشتنش را دارند. اگر شما هم از طرفداران ساعت سوئیسی هستید و همیشه دوست داشتید یکی از این ساعت های شیک و زیبا را داشته باشید الان وقت مناسبی است. تا در کشور سوئیس و زوریخ هستید یکی از این ساعت ها را از کشور خاستگاه آن خریداری کنید. ساعت سازان سوئیسی سال هاست که در این زمینه فعال هستند و بسیاری از فرآیندهای ساخت ساعت را به صورت دستی انجام می دهند. همین موضوع یکی از دلایل قیمت بالای ساعت های سوئیسی است. البته اگر به فکر کیفیت و دوام و ماندگاری ساعت هستید و از پس هزینه اش هم برمی آیید در خرید این ساعت ها شک نکنید.

ساعت دیواری کوکو | Cuckoo Clock

این ساعت های بامزه را احتمالا در بسیاری از فیلم ها دیده اید. ساعت هایی بزرگ که به دیوار آویخته می شوند و پرنده ای کوچک و بامزه راس ساعت از ساعت بیرون می آید و کوکو می گوید! خب، باید بدانید که ساعت کوکو یکی از سوغاتی های سوئیس است و در این کشور می توانید این ساعت های دیواری را در اندازه ها و شکل های مختلف ببینید. هرچند اصل این ساعت از جنس چوب ساخته می شود اما امروزه بخش عمده یا تمام بدنه ساعت از جنس پلاستیک و … است. البته شاید هنوز در فروشگاه های محلی بتوانید یک ساعت کوکوی چوبی اصیل سوئیسی پیدا کنید و به عنوان سوغاتی با خود همراه بیاورید.

اسباب بازی سوئیسی

در سفر به سوئیس و به ویژه در شهرهایی مثل زوریخ می توانید فروشگاه های اسباب بازی متعددی ببینید که به فروش اسباب بازی های سنتی سوئیس مشغولند. این اسباب بازی ها معمولا چوبی هستند و به صورت دست ساز ساخته شده اند. اسباب بازی های سوئیسی در شکل های بسیار مختلف و متنوع از عروسک چوبی گرفته تا گاو چوبی و … ساخته می شوند و به نماد و سمبل سوئیس تبدیل شده اند. این اسباب بازی ها یکی از بهترین سوغاتی های سوئیس هستند و می توانید آن ها را برای بچه ها و همین طور بزرگترها به یادگار بیاورید. مطمئنا این اسباب بازی های چوبی که با ظرافت و هنرمندی ساخته شده اند بهترین یادگار سفر شما به سوئیس هستند.

چاقو سوئیسی |Swiss Knife

سوئیس در کنار شکلات و ساعت و … به چاقوهای باکیفیت و همه کاره اش معروفیت دارد. چاقو سوئیسی در تمام جهان شناخته شده است و خیلی ها هستند که آرزوی داشتن یکی از این چاقوها را دارند. ابزار مختلفی مثل چاقو، قیچی، پیچ گوشتی و … داخل این چاقوها جاساز می شود و به صورت یک چاقوی کوچک و جمع و جور و البته کاربردی درمی آید. پس از فرصت استفاده کنید و حالا که در خاستگاه اصلی این چاقوها هستید یکی دوتا چاقوی سوئیسی خریداری کنید. این چاقوها تنوع زیادی دارند و شامل ابزارهای مختلفی هستند که مسلما قیمت چاقو با توجه به تعداد ابزار و همین طور برند چاقو تفاوت پیدا می کند. این چاقوها برای کسانی که فنی هستند و همیشه دست به آچارند و همین طور کسانی که عاشق سفرهای طبیعت گردی و ماجراجویانه هستند وسیله ای بسیار ضروری و بدردبخور است.

زنگوله | cowbells

شاید برایتان جالب باشد که یکی از سوغاتی سوئیس زنگو له های کوچکی است به صورت جاکلیدی و آویز فروخته می شود. این زنگوله ها در اصل زنگوله هایی هستند که به گردن گاوهای سوئیسی آویخته می شدند، اما امروزه به یکی از مشهورترین سوغاتی های سوئیس تبدیل شده اند. این زنگوله های بامزه و زیبا در شکل ها و اندازه های مختلف هستند و در مقایسه با سوغاتی های دیگر قیمت بسیار ارزان تری دارند. بنابراین تا می توانید از همین زنگوله ها به عنوان سوغاتی خریداری کنید و با خود به خانه ببرید.

منبع: timesofindia.indiatimes.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1484

به "بهترین سوغاتی های سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سوغاتی های سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید