برنامه توسعه ملل متحد در ایران و خبرنگاران برای بهبود معیشت ساکنان حوضه دریاچه ارومیه همکاری می نمایند

به گزارش اخبار مشروح، تهران، 27 بهمن 1400 - برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) در جمهوری اسلامی ایران و خبرنگاران برای بهبود معیشت ساکنان حوضه دریاچه ارومیه با یکدیگر همکاری می نمایند. حوضه دریاچه ارومیه محل سکونت حدود 5 میلیون نفر است که اکثرشان به کشاورزی و منابع طبیعی وابسته هستند. این طرح، تنوع در کسب و کارهای خانگی و مشاغل سبز را ترویج می نماید.

برنامه توسعه ملل متحد در ایران و خبرنگاران برای بهبود معیشت ساکنان حوضه دریاچه ارومیه همکاری می نمایند

این توافق میان برنامه توسعه ملل متحد و خبرنگاران - به عنوان یکی از پلتفرم های اصلی کسب وکار دیجیتال در ایران - از اواسط دی ماه 1400 شروع به کار نموده است. پروژه سبز و دیجیتال با هدف بهبود معیشت جوامع آسیب پذیر به ویژه زنان فراورینماینده طراحی شده و بر آنست تا مهارت ها، محصولات ها و دسترسی آن ها را به بازارهای دیجیتال ارتقا دهد، بازارهایی که می توانند محلی برای نمایش، تبلیغ و فروش محصولاتی باشند که به صورت مسئولانه کشت و فراوری شده اند.

پروژه سبز و دیجتال ریشه در یکی از قدیمی ترین پروژه های برنامه توسعه ملل متحد در ایران، طرح حفاظت از تالاب های ایران دارد که همکاری مشترکی ست بین سازمان حفاظت محیط زیست ایران، تسهیلات محیط زیست جهانی، دولت و مردم ژاپن و برنامه توسعه ملل در ایران. علاوه بر ترویج پایداری محیط زیستی، سبز و دیجیتال به عنوان پلتفرمی برای پاسخ به احتیاج دسترسی به بازارهای دیجیتال و بهبود معیشت جوامع محلی عمل می نماید.

این ابتکار دو هدف را به صورت همزمان دنبال می نماید: ایجاد تنوع در میان خریداران محصولات محلی و معرفی تجارت عادلانه و دوستدار محیط زیست به مصرف نمایندگان. در طولانی مدت، سبز و دیجیتال بر آنست تا مشارکت پایدار سایر بازیگران حوزه تجارت الکترونیک را نیز جلب نموده و ظرفیت های بازار برای فروش محصولات محلی را توسعه دهد تا از این راه محصولات دوستدار محیط زیستی که به صورت مسئولانه فراوری شده اند را ترویج کند.

کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران خاطر نشان کرد : استفاده از ظرفیت های بالقوه حوزه دیجیتال و نوآوری برای توسعه یکی از اولویت های اصلی برنامه توسعه ملل متحد در ایران است. این ابتکار در راستای راهبرد ما برای دوران بهبود پس از کووید 19 و اولویت های توسعه ملی ایران است.

حمید محمدی، مدیرعامل خبرنگاران می گوید: پایداری مالی شرط تداوم طرح هایی است که در سالیان گذشته و با هدف ایجاد مشاغل پایدار و دوستدار محیط زیست در چارچوب طرح حفاظت از تالاب های ایران اجرا شده است. ما در مقابل این مسئله ملی مسئول هستیم، نه تنها خبرنگاران که از سایر پلتفرم های آنلاین حوزه کسب و کار نیز دعوت می کنم تا شرایط و بستر مناسب را برای خرید و فروش محصولات سبز پیرامون دریاچه و حمایت از این کسب و کارها را فراهم نمایند. بسیاری از شهروندان ایرانی نسبت به دریاچه ارومیه و مساله محیط زیستی آن دغدغه دارند و ما قادریم شرایط و جهت مناسب برای حمایت این شهروندان از کسب و کارهای سبز پیرامون دریاچه را فراهم کنیم. این پروژه می تواند شروع راهی باشد که شرکت های فن آور ملی، پیوند مناسبی با جوامع محلی برقرار نمایند تا با استفاده از ظرفیت های تکنولوژی به یک چرخه مالی عادلانه، مبتنی بر مشارکت و همراه با تاب آوری محیط زیستی دست پیدا کنیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1487

به "برنامه توسعه ملل متحد در ایران و خبرنگاران برای بهبود معیشت ساکنان حوضه دریاچه ارومیه همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه توسعه ملل متحد در ایران و خبرنگاران برای بهبود معیشت ساکنان حوضه دریاچه ارومیه همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید