بازدید روزانه از فرایند اجرایی تعمیر، بازسازی و حفاظت از بازار تاریخی زنجان

به گزارش اخبار مشروح، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: حجره های بازار تاریخی زنجان همه ساله تعمیر، بازسازی و حفاظت می شوند.

بازدید روزانه از فرایند اجرایی تعمیر، بازسازی و حفاظت از بازار تاریخی زنجان

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند 12 اردیبهشت 1400 گفت: عملیات بازسازیی بازار تاریخی زنجان با جلب مشارکت اصناف و بازاریان در حال اجرا است و برای تسهیل و تسریع فرایند بازسازی بازار تاریخی زنجان، ماهانه مجوز 10 حجره از سوی معاونت میراث فرهنگی صادر می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اظهار کرد: تعمیر و بازسازی بازار زنجان بر اساس مقررات، مطابق الگوهای معماری بازار زنجان انجام می گردد در طرح بازسازی و بازسازی، بازارها شکل امروزی پیدا نمی­ نمایند بلکه با همان شکل قدیم خود و با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی و کسبه مورد بازسازی قرار می گیرند.

ارجمند اضافه کرد: برای انجام وظایف قانونی و حفاظت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گشت زنی و بازدید مستمر از سوی مأموران یگان حفاظت استان انجام می گردد. در جریان این گشت زنی ها، حفاری های غیرمجاز، تخریب، ساخت وساز و تجاوز به حریم آثار تاریخی استان مورد آنالیز قرار می گیرد.

او در انتها با بیان اینکه کلیدواژه صیانت از بازار زنجان، پایش، بازسازی مداوم و مشارکت بازاریان، است، ادامه داد: لازمه صیانت و حفاظت از بازار تاریخی زنجان به عنوان یک اثر فرهنگی جهانی، جلب مشارکت بازاریان است که در سال های اخیر، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان توانسته با حمایت های اصناف بازار تاریخی به این مهم جامه عمل بپوشاند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1044

به "بازدید روزانه از فرایند اجرایی تعمیر، بازسازی و حفاظت از بازار تاریخی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید روزانه از فرایند اجرایی تعمیر، بازسازی و حفاظت از بازار تاریخی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید