بازار 14086 محصول رونق گرفت و واردات کاهش یافت

به گزارش اخبار مشروح، ایجاد بازار تقاضا برای محصولات ایران ساخت، نقش پررنگی در ترغیب فناوران به فراوری محصول و ارائه خدمات تخصصی دارد.

بازار 14086 محصول رونق گرفت و واردات کاهش یافت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، یکی از مهم ترین حلقه های تکمیل اکوسیستم فناوری و نوآوری؛ ایجاد بازار عرضه و تقاضا برای محصولات فراوریی داخلی است. این کار با ایجاد بازار برای 14086 محصول فناورانه شتاب گرفت. محصولاتی در حوزه های مختلف فناورانه که توانستند بازاری مطمئن برای خود ایجاد نمایند.

همه این محصولات با حمایت شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازار رسیدند و امروز به عنوان فراوریات ایران ساخت به متقاضیان عرضه می شوند. محصولاتی، چون داروی نوروتک شرکت فناوری زیستی رزفارمد، دستگاه فروش اتوماتیک تنقلات و نوشیدنی سرد شرکت شرکت توسعه اندیش اسپادانا، نرم افزار ره آورد نوین 3 شرکت پردازش اطلاعات اقتصادی مبنا، گوشی هوشمند با پروتکل فیبر شرکت دیجیترون، نرم افزار جامع کتابخانه دیجیتال سیمرغ شرکت نرم افزار و سخت افزار ایران.

این محصولات که همگی با اتکا به توان داخلی و با کوشش شرکت های دانش بنیان و خلاق فراوری شده اند، بازار واردات محصولات مشابه خارجی را از رونق انداختند و به ذخیره ارزی در کشور یاری کردند. کاری که با حمایت شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که برای شناسایی و ارائه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه گذاران، تسهیل فرایند تجاری سازی دانش فنی و سایر فعالیت های حرفه ای که منجر به توسعه بازار فناوری می گردد، شکل گرفته است رخ داد.

از دیگر محصولات این حوزه می توان به داروی آنژی پارس، سامانه دبیرخانه و مکاتبات اداری، روبو سورنا، دستگاه پرینتر سه بعدی سایز بزرگ HD، سیستم هوشمند کنترل تردد خودرویی، دستگاه آب شیرین کن غشایی با کارکرد تمام اتوماتیک و تجهیزات ضد رسوب، سامانه جنگ رسانه و ... اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1459

به "بازار 14086 محصول رونق گرفت و واردات کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار 14086 محصول رونق گرفت و واردات کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید