افشای اطلاعات کنسول بازی نو نینتندو Switch Pro

به گزارش اخبار مشروح، پس از انتشار شایعات متعدد در مورد نسخه تازه کنسول بازی نینتندو سوئیچ Nintendo Switch که برای اولین بار در سال 2017 عرضه شد، اکنون یک افشاکننده سرشناس دنیای فناوری گزارش کرده است که نسخه تازه این کنسول با نام Nintendo Switch Pro و با تراشه سفارشی و قدرتمند انویدیا، به زودی راهی بازار ها جهانی خواهد شد.

افشای اطلاعات کنسول بازی نو نینتندو Switch Pro

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت فناوری gizchina، نینتندو سوئیچ Nintendo Switch، هفتمین کنسول بازی خانگی شرکت نینتندو است که به طور رسمی در اکتبر 2016 رونمایی و در 3 مارس 2017 به بازار عرضه شد. نینتندو سوئیچ دستگاهی ترکیبی است که به نام یک کنسول بازی دستی همراه با خروجی تلویزیون طراحی شده و به نام اولین کنسول هیبریدی جهان هم شناخته می شود. سازنده این محصول بار ها نام کرده که کنسول فعلی قابلیت بسیار بالایی دارد و از عملکرد آن راضی است، اما هیچ وقت هم عرضه یک نسخه نو از آن را نفی نکرده است. نینتندو در رویداد حضوری E3 که در شانزدهم این ماه برگزار شد، هیچ اطلاعاتی در مورد کنسول نو که احتمالاً Switch Pro نام دارد، منتشر نکرد، اما به باور بسیاری این محصول تا سرانجام سال میلادی جاری عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، آخرین اطلاعاتی که در مورد این محصول شنیدیم از طریق یک افشاکننده سرشناس جهانی فناوری با شناسه کاربری kopite7kimi بود که به این نکته اشاره کرد که تراشه سوئیچ پرو با نام رمز Black Knight شناخته می شود. اکنون ما اطلاع داریم که این تراشه Tegra Orin T239 است که به طور خاص از طریق شرکت انویدیا Nvidia سفارشی سازی شده است. تراشه ای که در حال حاضر از طریق نینتندو سوییچ استفاده می شود NVIDIA Tegra X1 Mariko است. انویدیا پلتفرم Tegra را در سال 2008 راه اندازی کرد که ترکیبی از پردازنده های معماری ARM و ویژگی های GPU Geforce NVIDIA است. اما به دلیل مسائلی مانند مصرف انرژی، به ندرت از طریق تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال تراشه NVIDIA Orin که به طور نسبی به نام یک تراشه هدایت اتوماتیک اتومبیل مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار در کنفرانس GTC China 2019 معرفی شد. این تراشه که از فناوری 7 نانومتری استفاده می کند، دارای پردازنده مرکزی 12 هسته ای Cortex-A78E است و قدرت محاسباتی شگفت انگیز را فراهم می کند. به عبارت دیگر، تراشه Orin که بسیار قدرتمندتر از تراشه میزبان Switch فعلی است، از معماری آمپر استفاده می کند و پردازنده گرافیکی آن دارای 2048 هسته CUDA است. همچنین، پردازنده مرکزی از هسته های 12x ARM Cortex-A78AE پشتیبانی می کند. با این حال، در مورد مشخصات نسخه تراشه استفاده شده از طریق Switch Pro، پارامتر ها باید متفاوت باشند. پیش از این شایعاتی مبنی بر رسیدن فرکانس GPU حالت Switch Pro TV به 1 گیگاهرتز و حالت دستی 768 مگاهرتز وجود داشت. به علاوه، این تراشه از Nvidia DLSS پشتیبانی می کند، اما این بدان معنا نیست که این ویژگی در هنگام راه اندازی کنسول بازی Switch Pro هم ظاهر خواهد شد.

از جنبه های دیگر، سوییچ پرو از نظر اندازه مشابه مدل پایه فعلی خواهد بود، اما یک صفحه OLED کمی بزرگتر خواهد داشت که با دسته کنونی Joy-Con سازگار است. علاوه بر این، مدل نو دارای یک براکت پشتی است که شکاف کارت MicroSD در زیر آن پنهان شده است. با توجه به تراشه NVIDIA، این کنسول می تواند مستقیماً تصویر 4K را به تلویزیون منتقل کند. پایه هم بزرگتر خواهد بود و در آخر، دو پورت USB 3.0 و یک پورت شبکه هم خواهد داشت. در نهایت، به نظر می رسد که قیمت این محصول در بازار های جهانی و مخصوصاً اروپا، ممکن است 80 تا 100 یورو بالاتر از نسخه معمولی سوئیچ باشد که در حال حاضر، 330 یورو قیمت دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1162

به "افشای اطلاعات کنسول بازی نو نینتندو Switch Pro" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای اطلاعات کنسول بازی نو نینتندو Switch Pro"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید