اظهارات عجیب رئیس فدراسیون درباره میزبانی بحرین

به گزارش اخبار مشروح، شهاب الدین عزیزی خادم در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان درباره مسئله مربوط به میزبانی تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی قطر گفت: ما از همه پتانسیل خود استفاده می کنیم و به دنبال راهی برای برون رفت از این چالش و ظلمی هستیم که بر فوتبال ایران مترتب شده است. این کار هم در بخش دیپلماتیک، هم به وسیله مراجع مرتبط، هم خودم و هم تیم همکار حقوقی ما با قوت پیگیری می گردد و امیدوارم این حقانیت به فوتبال ملی برگردد.

اظهارات عجیب رئیس فدراسیون درباره میزبانی بحرین

میزبانی حق تیم ملی ماست

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه میزبانی تیم های ملی با لیگ قهرمانان آسیا متفاوت است، گفت: میزبانی حق تیم ملی ماست و شرایط آن با میزبانی لیگ قهرمانان آسیا تفاوت دارد. لیگ قهرمانان اسپانسرهای متعددی دارد و نوع برخورد متفاوت است. متأسفانه این اتفاق از قبل بر فوتبال ایران مترتب شده و درگیر آن هستیم. ما از تمام ظرفیت های خود استفاده می کنیم و دفاع از حقانیت فوتبال را حق قانونی و منطقی خود و مردم عزیزمان می دانیم.

شیخ سلمان بی خبر بوده؛ زمان زیادی برای برای تحکیم روابط فدراسیون فوتبال و AFC داریم

عزیزی خادم با اشاره به نشست خود با رئیس AFC بیان نمود: جلسه ای با شیخ سلمان برنامه ریزی شده که منتظر جواب نهایی هستیم. مکاتبات نشان می دهد شیخ سلمان در جریان واگذاری میزبانی به بحرین نبوده و دبیرکل AFC این کار را انجام داده است. به دوستان گفتیم زمان زیادی برای جلسه میان فدراسیون فوتبال و AFC برای تحکیم روابط داریم. قرار است جلسه ای برگزار گردد و آنچه مهم است، میزبانی و دفاع از حقوق به حق فوتبال ایران و کشورمان است.

وی با اشاره به کوشش های تیم حقوقی فدراسیون فوتبال توضیح داد: دکتر رفیعی بخش زیادی از کار را راهبری می نماید و از تمام ظرفیت های وزارت امور خارجه، دولت و مجلس استفاده شده است. پس از میزبانی، پرونده ویلموتس میراث بدی بوده که تیم حقوقی بسیار قدرتمندی با حضور وثوق احمدی، رفیعی و براتی برای آن تشکیل شده و جلسات متعددی داریم. این میراث بد برای فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، وزارت رفاه، فیفا و نتایج تیم ملی گرفتاری ایجاد نموده و امیدواریم گام به گام برای حل این مسائل قدم برداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با ابراز امیدواری از اینکه آنچه که حق فوتبال ملی است، به کشورمان بازگردد، گفت: نتیجه تجدید نظر در پرونده ویلموتس تا خاتمه اردیبهشت می آید و ما پیگیر میزبانی هم هستیم. امید فراوان داریم که این حق تضییع شده به فوتبال و ملت ایران بازگردد. از تمام ظرفیت ها استفاده نموده و از هیچ کوششی فروگذار نمی کنیم. ده ها روزمرگی بر فوتبال ایران حاکم بوده و امیدوارم این فضای بی ساختاری و بی برنامگی را برای همه باز کنیم.

در فدراسیون فوتبال به روی اسطوره ها و فوتبالیست ها باز است

عزیزی خادم در ادامه بیان نمود: در برنامه ها و در مذاکرات با فوتبالی ها به این اشاره کردم که درهای فدراسیون فوتبال به روی افراد متبحر، اسطوره ها و فوتبالیست های خوب باز است. دست آنها را به گرمی می فشاریم و از همه می خواهیم در جایی که مشکل داریم، همه بیایند یاری نمایند. فدراسیون فوتبال تحمل خود را بالا می برد و شتاب زده عمل نمی نماید. کوشش می کنیم در انتخاب ها مشورت پذیر باشیم. کوشش و خط قرمز ما این است که در هیچ انتخابی توصیه پذیر نخواهیم بود.

وی مهمترین گلوگاه فدراسیون فوتبال را توسعه فنی آن بیان کرد و گفت: در ادوار گذشته، این راستا به هر دلیلی کانالیزه و برنامه ریزی شده نبوده است و در ادامه تمام انتخاب ها از حوزه فنی بیرون خواهد آمد. در حال مذاکره با بسیاری از افراد صاحب نظر، خوشنام و صاحب تحلیل هستیم و جامعه فوتبال هم این افراد را قبول دارد. این افراد از جنس حوزه فنی هستند و به ما اضافه می شوند. هر تصمیمی که از توسعه فنی بیرون بیاید، پس از تصویب در هیئت رئیسه اجرا خواهد شد. این برنامه ها را در فدراسیون آینده، کارویژه خود قرار دادیم.

رضایت مردم را بر نارضایتی اقلیت ترجیح می دهیم

وی رضایت افکار عمومی را مهمترین نکته دانست و توضیح داد: کوشش می کنیم هر تصمیم را در مجموعه فوتبال با مشورت بگیریم و توصیه پذیر نباشیم. طبیعی است که مقابل هر انتخابی، مقاومت باشد و عده ای ناراضی باشند. ما رضایت مردم را بر نارضایتی اقلیت ترجیح می دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خاتمه بیان نمود: امیدوارم انسجام ملی و اتحادی را که برای تیم ملی ایران و حمایت از این تیم، به عنوان سمبل فوتبال ملی کشور شکل گرفته است، مدیریت کنیم. من بی نهایت به لطف خدا امید دارم. با توکل به خدا و توسل به خوبان عالم، ان شاءالله با این شرایط مالی ظالمانه و تحریم هایی که بر بخشی از اقتصاد و فوتبال کشور مترتب شده است، تیم ملی را در جام جهانی ببینیم، به آن افتخار کنیم و اعتبار را به فوتبال ملی برگردانیم. می بینم که این یکرنگی در تمام عرصه های کشور اتفاق می افتد و برای شما آرزوی بهترین ها را دارم.

منبع: فرارو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1006

به "اظهارات عجیب رئیس فدراسیون درباره میزبانی بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات عجیب رئیس فدراسیون درباره میزبانی بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید