استیصال دهلی نو در برابر کرونا؛ مودی: طوفان کرونا هند را لرزاند

به گزارش اخبار مشروح، نخست وزیر هند در یک سخنرانی رادیویی اذعان کرد که موج جدید شیوع ویروس کرونا، به این کشور شوک وارد نموده است.

استیصال دهلی نو در برابر کرونا؛ مودی: طوفان کرونا هند را لرزاند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در هند با ثبت یک رکورد بی سابقه به 349 هزار 691 مورد افزایش یافته است؛ این درحالیست که بیمارستانهای دهلی نو پایتخت این کشور و سایر نقاط این کشور با بحران کمبود تخت و اکسیژن نیز روبرو هستند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی نخست وزیر هند در یک سخنرانی رادیویی در این زمینه گفت: ما اعتماد بنفس بالایی در مبارزه با کرونا داشتیم و روحیه ما بعد از مبارزه پیروزیت آمیز در موج اول بالا بود اما طوفان موج اخیر هند را لرزاند.

رویترز در ادامه اضافه کرد: سخنان مودی درحالیست که دولت دهلی نو به خاطر کاهش محدودیتهای کرونا و صدور مجوز برگزاری مراسمات مذهبی و اجتماعات سیاسی با نقدها شدیدی روبرو است. پیش از این هند پیروز شده بود شمار موارد ابتلا را به زیر ده هزار مورد برساند، اما منتقدان می گویند که سهل انگاری دولت باعث وقوع طوفان اخیر شده است.

براساس این گزارش، بیمارستانها و مراکز خدمات درمانی با انتشار بیانیه هایی رسما اعلام نموده اند که قادر به مدیریت هجوم بیماران نیستند و امکانات آنها جوابگوی این هجم از بیماران نیست.

انتشار تصاویر بیماران در راهروهای بیمارستانها در هند طی روزهای گذشته بازتاب زیادی در رسانه های دنیا و شبکه های اجتماعی داشته است و تصاویر آخرالزمانی از سوزاندن دسته جمعی اجساد جان باختگان ناشی از کرونا نیز چند روزی است که دست به دست می گردد.

وزارت بهداشت هند اعلام نموده تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 17 میلیون نفر رسیده است.

تعداد فوتی ها هم رکورد جدیدی را ثبت نموده و با افزایش 2 هزار و 761 نفری به 192 هزار و 310 تن رسیده است.

دولت هند همچنین اعلام نموده است که بعضی از کشورها از جمله ایالات متحده برای یاری به این کشور اعلام آمادگی نموده اند.

سعید نمکی وزیر بهداشت کشورمان نیز در نامه ای به وزیر بهداشت هند با تاکید بر اینکه مدیریت پاندمی کووید-19 جز با همدلی و همکاری همه کشورها میسر نیست، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارایه یاری های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی به این کشور برای مهار کرونا اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1081

به "استیصال دهلی نو در برابر کرونا؛ مودی: طوفان کرونا هند را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیصال دهلی نو در برابر کرونا؛ مودی: طوفان کرونا هند را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید