آموزش ساخت جعبه کادو به 5 روش مختلف

به گزارش اخبار مشروح، انگیزه - زمانی که می خواهید به دوست خود هدیه دهید، اگر جعبه آن را خودتان درست نموده باشید، ارزش هدیه شما چند برابر می گردد و به نوعی هنر و سلیقه شما را نیز نشان می دهد. پس همیشه سعی کنید به جای خریدن جعبه کادو، خودتان آن را با سلیقه خود بسازید. بر خلاف تصور عموم، ساختن جعبه کادوهای شیک و چند وجهی به هیچ وجه کار سختی نیست و با الگوها و آموزش های موجود در این مطلب، می توانید به سادگی جعبه کادو مورد علاقه خود را درست کنید.

آموزش ساخت جعبه کادو به 5 روش مختلف

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

آموزش ساخت جعبه کادو

در این مطلب، روش ساختن مدل های جذاب و زیبا جعبه کادو را متناسب با الگوهای اصلی و روش سرهم بندی آن ها، به صورت تصویری و گام به گام به شما آموزش خواهیم داد. با این آموزش شما قادر خواهید بود جعبه های کادوی بسیار زیبا را خودتان بسازید. گفتنی است که انواع مدل های جعبه کادو لازم نیست همیشه شکل های کلاسیک و مرسوم و یا فقط 4 ضلعی و مربعی داشته باشند، بلکه همان طور که خواهید دید می توانید جعبه هایی با اشکال گوناگون و متنوع و طرح های زیبا بسازید.

1- آموزش ساخت جعبه کادو مدل شش ضلعی دانه برفی

گام اول

جهت ساختن این مدل جعبه کادو می بایست در ابتدای کار، بر روی کاغذ یک الگو بر طبق تصویر زیر ترسیم کنید و پس از آن قسمت هایی که پررنگتر شده اند را با استفاده از قیچی برش دهید. بعد از اینکه قسمت های پررنگ را برش دادید، باید قسمت های کمرنگ تر را تا بزنید. شش ضلعی موجود در تصویر را نیز بر روی کاغذ بکشید و به دقت ببرید. بعد از طی کردن این مراحل، دو قسمتی که در تصویر، با دایره قرمز مشخص شده اند را به سمت دیگر بچسبانید.

گام دوم

هم اکنون، دیواره های جعبه کادوی شما آماده است.

گام سوم

در این مرحله شش ضلعی ساخته شده خود را به کف جعبه بچسبانید. تا جعبه کادوی شما تکمیل گردد. با تا کردن قسمت بالای جعبه شکل دانه برف روی جعبه ظاهر می گردد.

2- آموزش ساخت جعبه کادو مدل باقلوا

گام اول

برای ساختن این جعبه کادو شیک فقط به یک لوله مقوایی نیازمند هستید. برای این منظور می توانید که از لوله داخل دستمال توالت یا هر نوع وسیله دیگری بهره ببرید. ضمناً می توانید این لوله را از مغازه های لوازم تحریر نیز تهیه کنید. در ابتدای کار لوله دستمال کاغذی را تا بزنید. بعد از آن، لبه های بالایی لوله را به سمت داخل فشار دهید تا شکلی مانند نیم دایره به خود بگیرند.

گام دوم

هم اکنون، مانند شکل لبه های پایینی را نیز به همین شکل تا کنید.

گام سوم

در این مرحله نمای کلی جعبه آماده شده است و فقط ضروری است که با سلیقه خود آن را رنگ آمیزی و یا هر نوع تزئین دیگر نموده و دور آن را پاپیون بپیچید.

3- آموزش ساختن جعبه کادو مدل الماس

گام اول

برای ساختن این مدل از جعبه کادوی خود، اساسی ترین و مهمترین اقدامی که می بایست انجام دهید، درست و منظم کشیدن الگوی اصلی روی کاغذ است و پس از آن روش صحیح برش زدن و تا زدن قسمت های الگو است.

بر اساس آن چیزی که از قبل گفته شد، خط های پررنگ را می بایست برش بزنید و خط چین ها را تا کنید.

گام دوم

دقت داشته باشید که باید مدل تا زدن را همانند تصویر زیر انجام دهید.

گام سوم

در این مرحله می بایست مابقی گوشه ها را نیز به همین روش تا کنید، به سمت بالا بیاورید و در کنار هم قرار دهید.

4- آموزش ساخت جعبه کادو مدل کیف

گام اول

این جعبه کادو علاوه بر شیک بودن و زیبایی خاصی که دارد، بسیار راحت نیز ساخته می گردد. در ابتدا الگوی ارائه شده در تصویر زیر را بر روی کاغذ یا مقوا ترسیم کنید. پس از آن، خط های بیرونی را با استفاده از قیچی برش داده و پس از آن خط های باقی مانده را تا کنید.

گام دوم

در این مرحله، باید دو قسمتی که با خط عمودی بالای دو قسمت الگو متمایز شده اند را به دقت برش بدهید و در انتهای کار تمام گوشه ها را جمع کنید. گوشه هایی که حالت گنبدی دارند را از داخل دو برش موجود در دو گوشه دیگر رد کنید.

5- آموزش ساختن جعبه کادوی مدل مثلثی چهار ضلعی

گام اول

ساختن این مدل از جعبه کادو همانند مدل مرحله قبل است ولی یک تفاوت جزئی و کوچک دارد. در این مرحله بعد از آن که الگوی مدل را روی مقوا ترسیم کردید و دور آن را به دقت بریدید، روی سه ضلع که سر آنها ساده است، به اندازه یک سانتی متر برش داده و روی ضلعی که حالت گنبدی شکل دارد، دو دایره کوچک در آورید.

گام دوم

در این مرحله می بایست، ضلع گنبدی را بگیرید و سه ضلع دیگر را وارد آن کنید و پس از آن یک ربان را داخل دو دایره بالای کنبد کنید و گره بزنید.

بیشتر بدانید: آموزش ساخت گل کاغذی به 3 روش مختلف

شما با کمی خلاقیت، دقت و حوصله می توانید جعبه کادوهای زیبایی بسازید. ایده های خود را برای ما ارسال نمایید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 654

به "آموزش ساخت جعبه کادو به 5 روش مختلف" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش ساخت جعبه کادو به 5 روش مختلف" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت جعبه کادو به 5 روش مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید