آمادگی چین برای ادامه مذاکرات تجاری با آمریکا

به گزارش اخبار مشروح، چین از مذاکره با طرف آمریکایی بر سر حسابرسی برخی شرکت های این کشور و تلاش برای پیشرفت در فرایند مذاکرات خبر داد.

آمادگی چین برای ادامه مذاکرات تجاری با آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تنظیم کننده اوراق بهادار چین اعلام کرده که در حال مذاکره با مقامات آمریکایی درباره همکاری بر سر حسابرسی شرکت های چینی و پیشرفت در فرایند گفتگوهاست.

کمیسیون تنظیم اوراق بهادار چین در بیانیه ای که در سایت این نهاد منتشر شد اظهار داشت که چین آماده همکاری با طرف آمریکایی درباره این موضوعات در هر زمان است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز جمعه گفت که به اعتقاد او در مبارزه علیه تغییرات اقلیمی فشار به چین افزایش خواهد یافت تا پیشنهادات جاه طلبانه تری ارائه شوند.

روز چهارشنبه نیز در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام شد که ایالات متحده 8 شرکت چینی، از جمله بزرگترین تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین تجاری جهان را به لیست سیاه سرمایه گذاری خود طی هفته جاری میلادی اضافه خواهد کرد.

به نظر می رسد باوجود برگزاری جلسات متعدد میان چین و آمریکا دو طرف به این واقعیت واقفند که نباید انتظار تغییر بزرگی در رویکرد سیاسی و اقتصادی خود داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1417

به "آمادگی چین برای ادامه مذاکرات تجاری با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی چین برای ادامه مذاکرات تجاری با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید