آبشارهای دودن آنتالیا؛ زیبایی مسحور کننده در آسیا

به گزارش اخبار مشروح، آنتالیا مهمترین قطب صنعت گردشگری و گردشگری کشور ترکیه بوده و با برخورداری از جاذبه های طبیعی و غیرطبیعی متعدد، همه ساله گردشگر و گردشگران بسیاری را برای تماشای ویژگی های دیدنی به سمت خود می کشاند! آب و هوای آنتالیا در اغلب اوقات گرم و آفتابی بوده که این خود، مزیت بسیاری بزرگی برای چرخیدن در شهر و بازدید از مکانهای دیدنی هست! آنتالیا که بیشتر یک شهر ساحلی با آب و هوای مدیرترانه ای بوده، در فصل بهار آب و هوای بهتری را دارد و از گردشگر و گردشگران زیادی استقبال می نماید. ما قصد داریم در مقاله خواندنی آبشار دودن آنتالیا، شما را با یکی از جذابیت های آنتالیا یعنی آبشارهای دودن آنتالیا آشنا کنیم. پس، تا انتها متن آبشار دودن کجاست با ما همراه بمانید.

آبشارهای دودن آنتالیا؛ زیبایی مسحور کننده در آسیا
بیشتر بخوانیددر سفر به آنتالیا چه باید کرد؟

مجموعه آبشارهای مغرور دودن

آبشارهای دودن آنتالیا که در شمال شرقی شهر و به فاصله بیست دقیقه ای از مرکز قرار گرفته اند، از دو قسمت آبشارهای بالایی و پایینی تشکیل شده اند. آبشار دودن آنتالیا با نمایی خارق العاده و صدایی پر خروش در کنار غروری هرچه تمامتر، تمام آبش را به پایین پرتاب نموده که سبب بوجود آمدن یک منظره زیبا در قسمتهای پایینی آبشار می گردد. جالب است براساس مقاله آبشار دودن کجاست بدانید که طول غارهای پنهان شده در آبشارهای دودن آنتالیا حدود 40 متر هست.

اطلاعات جغرافیایی

همانطور که در قسمت های بالای مقاله آبشار دودن کجاست ذکر کردیم، مجموعه آبشار دودن از دو قسمت بالایی و پایینی تشکیل شده که برای دیدن قسمت بالایی این آبشارها، خیلی کار سختی در پیش ندارید و می توانید به راحتی به قسمتهای بالایی آبشار برسید و در آنجا به واسطه مهمانسرا و مکانهای پذیرایی و تفریحی، از زمان خود بهترین بهره را ببرید! اما، برای رسیدن به قسمتهای پایینی آبشار، می بایست راهی طبیعتگردی شوید و دنباله رودخانه دودن را بگیرد تا به قسمتهای پایینی این آبشارها برسید! گفتنی است که ارتفاع آبشارهای مغرور دودن 15 متر و عرض آن نیز 20 متر هست.

زمینه های تفریحی پیرامون آبشار

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که به جز دیدن منظره آبشار دودن و عکاسی، میتوان زمینه تفریحی دیگری نیز در آنجا پیدا کرد؟ برای پاسخ به این سوال توصیه می کنیم که این قسمت را با دقت بالا مطالعه نمایید. قسمت بالایی این آبشارها در یک پارک محلی شهر قرار گرفته شده که ابتدا برای ورود به آن، باید مبلغی را تحت عنوان ورودی پرداخت نمایید. درون پارک پر شده است از میز و نیمکت هایی که کنار حوضچه ورودی آب آبشارهای قسمت بالایی جای دارند! اگر به گشت و گذار درون پارک ادامه دهید و خسته نشوید، به قسمتهای جالب آبشارها که غارها بوده، می رسید؛ غاری که مردم محلی به آن غار آروزها می گویند.

حال اگر از دیدن منظره های بالایی آبشار خسته شده اید، می توانید راه پلکانهایی که در همان ابتدای ورود به پارک به چشم می خوردند را در پیش بگیرد تا با طبیعتگردی 8 کیلومتری به قسمتهای پایینی آبشارهای دودن برسید که بتازگی برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران و گردشگر ها، پارکی نیز در اطراف آن به نام پارک دودن تاسیس گشت. البته، برای تماشای منظره پایینی آبشارهای دودن راه ساده تری هم وجود دارد که آن، اجاره یک قایق تفریحی از اسکله های شهر برای دیدن این منظره است.

از دیگر تفریحات مربوط به آیشار دودن می توان به قایق سواری، شنا، شیرجه، رفتینگ و زیپ لاین اشاره داشت. در سرانجام باید خاطر نشان کرد که برای لذت بیشتر خود در چنین محیط طبیعی و جذابی، کفش مخصوص، تنقلات کافی، لباسهای مناسب برای جلوگیری از گزیدگی، نوشیدنی های مناسب و دوربین عکاسی را هرگز نباید فراموش کنید تا در طول زمان گردش دچار مشکل نشوید!

اقامت در آنتالیا

برای دیدن آبشار دودن آنتالیا کافی است تا از یکی از هتلهای آنتالیا که از حداکثر امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار بوده، استفاده نمایید و شبی خاطره انگیز را تجربه کنید.

بیشتر بخوانیدهتل های ارزان آنتالیا را برای داشتن سفر ارزان به آنتالیا بشناسیدمنبع: همگردی
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 581

به "آبشارهای دودن آنتالیا؛ زیبایی مسحور کننده در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارهای دودن آنتالیا؛ زیبایی مسحور کننده در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید