6 علت برای اینکه نباید گوشی گیمینگ خریداری کنید

به گزارش اخبار مشروح، هر ساله بعضی شرکت ها از جدیدترین گوشی های گیمینگ خود رونمایی می نمایند که معمولا به عنوان قدرتمندترین گوشی دنیا راهی بازار می شوند. در حال حاضر این مقام به ایسوس راگ فون 6 پرو تعلق دارد که مدتی قبل ایسوس آن را معرفی کرد. با این حال اگرچه این نوع گوشی ها امکانات جذابی دارند، اما در کل خرید یک گوشی گیمینگ کار چندان عاقلانه ای نیست. در ادامه به 6 علت برای نخریدن گوشی گیمینگ می پردازیم.

6 علت برای اینکه نباید گوشی گیمینگ خریداری کنید

گوشی های گیمینگ قیمت بالایی دارند

به طور پیش فرض، گوشی های گیمینگ معمولا در پی ارائه برترین عملکرد ممکن هستند. اما دستیابی به این عملکرد منجر به افزایش قابل توجه هزینه های ساخت می شود؛ زیرا در کنار استفاده از برترین چیپست، شرکت های سازنده باید به فکر بهره گیری از برترین سیستم خنک نماینده و دیگر قابلیت های این چنینی هم باشند.

اگرچه شرکت ها برای کاهش هزینه ها می توانند تراشه های نسل قبلی که معمولا از نظر عملکردی تقاوت زیادی با نسل تازه ندارند را استفاده نمایند، اما کاربران علاقمند به گوشی های گیمینگ چنین چیزی را قبول نمی نمایند. بنابراین این افراد گوشی گیمینگ دارای تراشه کمی ضعیف تر را به عنوان یک گوشی بسیار ضعیف در نظر می گیرند اما این در حالی است که گوشی موردنظر تفاوت محسوسی با نسل تازه گوشی های مبتنی بر تراشه تازه ندارد و از طرف دیگر با قیمت بسیار بهتری راهی بازار خواهد شد.

دوربین های بی کیفیت

می توان گفت که بزرگ ترین مشکل گوشی های گیمینگ، کیفیت پایین دوربین آن ها است. اما چرا شرکت های سازنده این ضعف را رفع نمی نمایند؟ به زبان ساده، این نوع گوشی ها اولویت های مهم تری دارند و به همین دلیل بودجه اصلی صرف مشخصات با اهمیت بیشتر برای کاربران می شود.

کیفیت دوربین برای تجربه گیمینگ اهمیت خاصی ندارد و به همین دلیل به منظور صرفه جویی در هزینه ها، از دوربین های بی کیفیت استفاده می نمایند.

چندان خوش دست نیستند

گوشی های گیمینگ معمولا بلندتر، پهن تر، ضخیم تر و سنگین تر از گوشی های معمولی هستند. این موضوع هم طبیعتا به وجود سیستم خنک نماینده پیشرفته، چراغ های LED، باتری بزرگ تر و دیگر موارد برمی شود. حتی بعضی گوشی های گیمینگ از فن داخلی هم استفاده می نمایند که چنین کاری منجر به افزایش ضخامت بدنه می شود. البته این موضوع احتمالا برای بعضی کاربران یک ضعف به حساب نمی آید اما افرادی که دستان کوچکی دارند حین استفاده طولانی مدت از گوشی های ضخیم و سنگین به مشکل می خورند.

گوشی های گیمینگ از چندین ویژگی غیرضروری بهره می برند

یک گوشی گیمینگ از نظر سخت افزاری معمولا در بالای جدول قرار می گیرد؛ اما واقعیت این است که بعضی از این مشخصات بی فایده هستند. به عنوان مثال راگ فون 6 پرو از نمایشگر 165 هرتزی استفاده می نماید که به دو علت ویژگی بی فایده ای محسوب می شود.

اول از همه بسیاری از کاربران سرعت بیش از 90 هرتز را هم تشخیص نمی دهند چه برسد به رفرش ریتی در حد 165 هرتز. دوما فقط تعداد محدودی از بازی ها می توانند از این رفرش ریت بسیار بالا بهره ببرند. از سوی دیگر باید به افزایش بی فایده ظرفیت رم هم اشاره کنیم. حتی 12 گیگابایت رم هم بی فایده است و تا حد زیادی مورد استفاده قرار نمی گیرد چه برسد به رم 18 گیگابایتی راگ فون 6 پرو.

عملکرد ضعیف برای مقاومت دربرابر نفوذ آب

اگر دقت نموده باشید، گوشی های گیمینگ معمولا ضدآب نیستند. در این میان گوشی های بسیار گرانی مانند راگ فون 6 پرو از گواهی IPX4 بهره می برند که چندان مفید نیست و بیشتر برای خالی نبودن عریضه این گواهی دریافت شده است. علت اصلی این موضوع هم به نوع طراحی بدنه گوشی گیمینگ برمی شود.

خرید این نوع گوشی ها به علت عرضه محدود بسیار سخت است

به طور کلی گوشی های گیمنگ به طور محدود راهی بازار می شوند و به خصوص در بازاری مانند ایران که به بسیاری از مدل ها دسترسی نداریم، خرید این نوع گوشی ها با قیمت مناسب و منطقی کار راحتی نیست. بنابراین احتمالا برای خرید گوشی گیمینگ موردنظر خود باید قیمت بسیار بالاتری بپردازید.

سخن آخر

به طور کلی گوشی های گیمینگ فقط برای گروه خاصی از کاربران ساخته شده اند و فقط اگر گیمر هستید و ساعات زیادی را برای بازی ها صرف می کنید، باید چنین مدل هایی را خریداری کنید. اما برای عموم کاربران، با پرداخت هزینه به مراتب کمتر قادر به خرید مدل های بسیار بهتر مناسب با نیازهای خود هستید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1564

به "6 علت برای اینکه نباید گوشی گیمینگ خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای اینکه نباید گوشی گیمینگ خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید